Otwarty konkurs ofert w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2021-2025, Edycja 2023
23.11.2022
21 listopada br. Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marlena Maląg ogłosiła edycję 2023 otwartego konkursu ofert w ramach Programu Wieloletniego „Senior+” na lata 2021 – 2025. Na realizację Programu w 2023 roku zaplanowano kwotę 60 mln złotych. O przyznanie dotacji w ramach konkursu mogą się ubiegać jednostki samorządu terytorialnego na szczeblu gminnym, powiatowym oraz wojewódzkim. Wnioski można składać od 21 listopada br. do 5 stycznia 2023 r. do godz. 16:00.
Celem, skierowanego do jednostek samorządu terytorialnego, Programu „Senior+” jest zwiększenie aktywnego uczestnictwa seniorów w życiu społecznym poprzez rozbudowę sieci Dziennych Domów „Senior+” oraz Klubów „Senior +”.
Placówki „Senior+” to miejsce, w którym osoby starsze nie tylko mogą spędzać czas korzystając z oferty kulturalnej czy zajęć sportowych, ale również korzystać z pomocy
w czynnościach dnia codziennego.
W ramach Programu jednostki samorządu terytorialnego mogą ubiegać się o uzyskanie dotacji na:
- utworzenie i/lub wyposażenie placówki „Senior+” (moduł I) w wysokości do 80 proc. całkowitego kosztu realizacji zadania (jednorazowo nie więcej niż 400 tys. zł w przypadku Dziennego Domu „Senior+” nie więcej niż 200 tys. zł w przypadku Klubu „Senior+”),
- funkcjonowanie istniejących już placówek „Senior+” (moduł II) utworzonych w poprzednich edycjach w wysokości do 50 proc. całkowitego kosztu zadania (nie więcej niż 400,00 zł miesięcznie na utrzymanie jednego miejsca w przypadku Dziennego Domu „Senior+” oraz nie więcej niż 200,00 zł miesięcznie na utrzymanie jednego miejsca w przypadku Klubu „Senior+”).
O przyznanie dotacji w ramach konkursu mogą się ubiegać jednostki samorządu terytorialnego na szczeblu gminnym, powiatowym oraz wojewódzkim.
Ofertę należy wypełnić, zapisać i złożyć (za pomocą przycisku "złóż ofertę"), w generatorze obsługi dotacji (god) dostępnym na stronie internetowej: https://das.mrips.gov.pl/ w terminie od 21 listopada 2022 r. do 5 stycznia 2023 r. do godz. 16:00.
Proces składania oferty składa się z następujących kroków:
- wypełnienia wszystkich pól oferty oraz dodania wymaganych załączników,
- złożenia oferty w Generatorze Obsługi Dotacji – za pomocą przycisku „złóż ofertę”,
- zapisania złożonej oferty w formacie PDF wraz z załącznikami,
- podpisania oferty kwalifikowalnym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do reprezentowania jednostki samorządu terytorialnego i – kontrasygnowania przez skarbnika, wraz z wymaganymi załącznikami,
- złożenia oferty w wersji elektronicznej do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.
Oferta musi być opatrzona podpisem zaufanym i wysłana za pośrednictwem platformy ePUAP.
Dodatkowe informacje na temat naboru wniosków w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie można uzyskać od pracowników Oddziału Pomocy Środowiskowej Wydziału Polityki Społecznej pod nr tel.: (22) 695 71 99 oraz na stronach internetowych:
https://www.gov.pl/web/rodzina/program-wieloletni-senior-na-lata-2021-2025