W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ponad 301 mln zł dla samorządów na dofinansowanie dróg

30.07.2024

Do 26 sierpnia gminy i powiaty mogą składać wnioski o dofinansowanie zadań w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD), planowanych do realizacji od roku 2025. Mogą one dotyczyć budowy, rozbudowy, przebudowy lub remontu dróg gminnych, powiatowych i innych dróg gminnych wraz ze skrzyżowaniami. W ramach RFRD województwo mazowieckie na 2025 rok otrzyma 301 469 288,34 zł.

Ponad 301 mln zł dla samorządów na dofinansowanie dróg

Dofinansowaniu podlegać będą koszty kwalifikowane zadania, w szczególności związane z wykonaniem robót budowlanych, a także innych prac w pasie drogowym, które służą poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub dotyczą jej wyposażenia technicznego. Dofinansowaniu nie podlegają bieżące naprawy dróg.

W ramach naboru można zgłosić do dofinansowania wyłącznie zadania, których termin rozpoczęcia przypada na rok 2025.

Gminy i powiaty ziemskie mogą złożyć jeden wniosek i otrzymać środki na dofinansowanie jednego zadania. Natomiast miasta na prawach powiatu mogą złożyć dwa wnioski i otrzymać dofinansowanie na realizację dwóch zadań, przy czym każde z nich musi dotyczyć drogi lub dróg innej kategorii.

Wniosek o dofinansowanie może złożyć jedynie ustawowy zarządca drogi. W przypadku dróg powiatowych to zarząd powiatu lub prezydent miasta na prawach powiatu, dla dróg gminnych to wójt, burmistrz lub prezydent miasta, prezydent miasta na prawach powiatu.

Wnioski można składać:

 osobiście w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie,

­–  lub za pośrednictwem poczty na adres: pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa.

Dopuszcza się również składanie wniosków za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Wtedy jednak konieczne jest zapewnienie prawidłowych podpisów kwalifikowanych osób uprawnionych do jego złożenia oraz czytelności wszystkich składanych dokumentów, a w szczególności mapy poglądowej.

Termin składania wniosków o dofinansowanie upływa 26 sierpnia 2024 r. W przypadku dokumentów przesłanych za pośrednictwem poczty, o terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie.

Szczegółowe informacje o naborze m. in. ogłoszenie o naborze oraz wzory wniosków znajdują się na stronie internetowej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie pod linkiem:

https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/ogloszenie-wojewody-mazowieckiego-o-naborze-wnioskow-o-dofinansowanie-zadan-w-ramach-rzadowego-funduszu-rozwoju-drog-na-rok-2025.

{"register":{"columns":[]}}