Posiedzenie Mazowieckiego Wojewódzkiego Zespołu Interdyscyplinarnego ds. bezpieczeństwa imprez masowych
07.02.2024
W Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie, 7 lutego br., odbyło się posiedzenie Mazowieckiego Wojewódzkiego Zespołu Interdyscyplinarnego ds. bezpieczeństwa imprez masowych. Tematem posiedzenia była m.in. ocena stanu bezpieczeństwa imprez masowych w 2023 r. oraz oczekiwania wobec organizatorów wydarzeń w zakresie bezpieczeństwa w 2024 r. Posiedzenie poprowadził Wojewoda Mazowiecki Mariusz Frankowski.
- Spotykamy się dziś w gronie przedstawicieli policji, straży pożarnej, samorządów, związków piłki nożnej, klubów piłkarskich, kolei, służb sanitarnych, aby podsumować stan bezpieczeństwa wydarzeń masowych organizowanych na terenie województwa w 2023 roku oraz omówić wnioski na ten rok. Doświadczenia z minionych lat pokazują, że w trakcie imprez masowych, w szczególności meczów piłkarskich, niejednokrotnie dochodzi do zdarzeń naruszających przepisy prawa. Dlatego celem dzisiejszego posiedzenia jest omówienie działań na rzecz bezpieczeństwa uczestników wydarzeń masowych i zapewnienia porządku publicznego. Współpraca wszystkich stron i promocja bezpieczeństwa w obiektach sportowych jest podstawową kwestią, nie tylko w przypadku imprez masowych podwyższonego ryzyka – powiedział Wojewoda Mazowiecki Mariusz Frankowski.
Podczas spotkania został poruszony temat bezpieczeństwa imprez masowych, ze szczególnym uwzględnieniem meczów piłkarskich, również tych niebędących imprezami masowymi, organizowanych na terenie województwa mazowieckiego w 2023 r. Przedstawiono także oczekiwania wobec organizatorów, w tym klubów sportowych, w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom imprez masowych organizowanych na terenie Mazowsza w 2024 r.
Po posiedzeniu Wojewoda Mazowiecki wydał rekomendacje w zakresie bezpieczeństwa imprez masowych w 2024 r., wśród których zawarto m.in. bezwzględne przestrzeganie przez organizatorów imprez - kluby piłkarskie własnych regulaminów i planów zabezpieczenia imprezy masowej oraz warunków zezwolenia oraz regulaminów przeprowadzania meczów piłkarskich niebędących imprezami masowymi czy organizowanie odpraw przedmeczowych przed masowymi imprezami sportowymi, w szczególności o podwyższonym ryzyku.
W posiedzeniu udział wzięli: Komendant Stołeczny Policji nadinsp. Paweł Dzierżak, Komendant Wojewódzki Policji zs. w Radomiu nadinsp. Waldemar Wołowiec, Dyrektor Stołecznego Centrum Bezpieczeństwa Michał Domaradzki oraz przedstawiciele Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie, Komendy Regionalnej Straży Ochrony Kolei w Warszawie, Wojewódzkiej Stacji Sanitarno–Epidemiologicznej w Warszawie, Polskiego Związku Piłki Nożnej, Mazowieckiego Związku Piłki Nożnej, jednostek samorządu terytorialnego i klubów sportowych, a także Dyrekcja Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego Paulina Abramczyk i Mariusz Sepełowski.