W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pozwolenie na użytkowanie zachodniego odcinka II linii metra

01.04.2020

31 marca br. Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzje o dopuszczeniu do użytkowania stacji zachodniego odcinka II linii metra. Pozwolenie dotyczy stacji C06 Księcia Janusza, C07 Młynów i C08 Płocka oraz wentylatorni szlakowych – V07, V08 i V09.

Zdjęcie przedstawia orła białego w koronie. Pod spodem znajduje się napis Wojewoda Mazowiecki.

Dziękuję pracownikom inspekcji nadzoru budowlanego za ogromny wysiłek włożony w wydanie decyzji zezwalającej na użytkowanie. Dziękuję również m.st. Warszawie i Metru Warszawskiemu za dobrą współpracę przy odbiorze tej inwestycji. Teraz decyzja o oficjalnym  otwarciu stacji zależy od władz Warszawy, które mam nadzieję będą uwzględniać sytuację epidemiologiczną i wybiorą odpowiednią formę i datę udostępnienia podziemnej kolejki dla mieszkańców – powiedział Wojewoda Mazowiecki Konstanty Radziwiłł.

Stacje C06 Księcia Janusza, C07 Młynów i C08 Płocka stanowią I etap realizacji zachodniego odcinka II linii metra, usytuowanego w całości w dzielnicy Wola.

Zadaniem wojewódzkiego nadzoru budowlanego było sprawdzenie, czy stacje są wybudowane zgodnie z przepisami i projektem. Procedura objęła analizę dokumentacji oraz przeprowadzenie kontroli w terenie. Dokumentacja odbiorowa każdego z wniosków to kilkanaście tomów projektów, map, zaświadczeń, oświadczeń, protokołów badań i sprawdzeń i wielu innych dokumentów. Dokumenty te powinny być przygotowane i podpisane przez uczestników procesu inwestycyjnego, tj. projektantów, kierowników robót, kierowników budowy, inspektorów nadzoru inwestorskiego, którzy stwierdzają i potwierdzają wykonanie inwestycji zgodnie z warunkami udzielonego pozwolenia na budowę.

Inspektorzy nadzoru budowlanego natomiast całość dokumentacji sprawdzają pod względem kompletności i zgodności z przepisami prawa budowlanego, porównują zgodność inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej z projektem, rysunkami zamiennymi, oświadczeniami i zaświadczeniami oraz protokołami badan i sprawdzeń a w razie potrzeby wzywają wykonawcę, projektantów, kierowników robót, kierowników budowy, inspektorów nadzoru inwestorskiego do złożenia wyjaśnień. Następnie w trakcie obowiązkowej kontroli dokładnie kontrolują tunele, wejścia, windy, klatki schodowe i inne pomieszczenia, obiekty i urządzenia towarzyszące stacji metra aby sprawdzić i potwierdzić zgodność stanu faktycznego z dokumentacją przedstawioną przez inwestora oraz projektem zatwierdzonym decyzja pozwolenia na budowę.

{"register":{"columns":[]}}