W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozbudowa autostrady A2 pomiędzy Łodzią a Warszawą

30.08.2023

W Obwodzie Utrzymania Autostrady Nieborów, 30 sierpnia br. odbyła się konferencja prasowa Wiceministra Infrastruktury Rafała Webera dotycząca podpisania umowy na projekt poszerzenia autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu na odcinku od granicy województwa łódzkiego i mazowieckiego do węzła Konotopa w powiecie warszawskim zachodnim. W wydarzeniu uczestniczyli: Łukasz Kudlicki, Szef Gabinetu Politycznego Ministra Obrony Narodowej, Artur Standowicz, Wicewojewoda Mazowiecki, Marcin Buchali Wicewojewoda Łódzki oraz Tomasz Żuchowski Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.

A2 granica woj. - Grodzisk Mazowiecki, okolice Izdebna Nowego

- Cieszę się, że w tym ważnym dla mieszkańców województwa mazowieckiego i łódzkiego dniu, mogę być na podpisaniu tak ważnej i długo oczekiwanej umowy na przebudowę autostrady A2, między Warszawą a Łodzią. Jest to bardzo dobra informacja dla wszystkich kierowców, którzy z różnych przyczyn codziennie tą drogą podróżują. Autostrada A2 to bardzo ważna droga, która jest wciąż rozbudowywana na wschód Polski. Wojewoda Mazowiecki w połowie sierpnia wydał ostatnią decyzję zezwalającą na budowę kolejnego odcinka A2 na terenie województwa mazowieckiego, a teraz wkraczamy w etap niezbędnej przebudowy drogi pomiędzy województwami mazowieckim i łódzkim – powiedział Wicewojewoda Mazowiecki Artur Standowicz.

Inwestycja obejmuje dobudowę dodatkowych pasów ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2 na odcinku od granicy województw łódzkiego i mazowieckiego do węzła Konotopa (bez węzła), w którym autostrada A2 kończy swój bieg. Między węzłami Łódź Północ i Pruszków autostrada będzie miała trzy pasy ruchu, a dalej do węzła Konotopa - cztery pasy ruchu, o łącznej długości ok. 89 km. Do realizacji zadania wykorzystany zostanie szeroki pas dzielący, który został wybudowany podczas realizacji autostrady.

- Jestem przekonany, że kolejne lata również upłyną nam pod znakiem wielkich inwestycji rozwojowych, wielkich inwestycji infrastrukturalnych. Wierzę, że będziemy łączyć Polskę drogami szybkiego ruchu, że będziemy budować trasy tam, gdzie ich w tej chwili nie ma i będziemy przebudowywać tam, gdzie to konieczne, aby ruch kołowy mógł być prowadzony szybko, sprawnie i bezpiecznie – powiedział Wiceminister Infrastruktury Rafał Weber.

Autostrada A2 po przebudowie ma być nie tylko jedną z najnowocześniejszych tras w Europie, ale także ma stanowić wzór rozwiązań proekologicznych. W ramach inwestycji zaplanowano również m.in. instalację odnawialnych źródeł energii do zasilania infrastruktury drogowej i instalacji oświetleniowej, zabezpieczenie przeciwhałasowe dla ochrony zabudowy mieszkaniowej oraz przebudowę rowów drogowych i kanalizacji deszczowej.

Trasa A2 Łódź - Warszawa jest jedną z najbardziej ruchliwych dróg w Polsce. Ostatnie badania pokazały, że pomiędzy węzłami Pruszków i Konotopa na dobę przejeżdża ok. ponad 93 tys. pojazdów, a pomiędzy węzłami Łódź Północ i Skierniewice średnio 50-53 tys.

Inwestycja jest konieczna we względu na stały wzrost natężenia ruchu. Zwiększy ona przepustowość trasy oraz ułatwi szybki i bezpieczny dojazd m.in. do Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Zdjęcia (7)

{"register":{"columns":[]}}