Rozpoczęto prace nad budową Centrum Symulacji Medycznych WUM
02.12.2019
Ruszyła budowa Centrum Symulacji Medycznych Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Rozpoczęcie prac poprzedzone zostało wmurowaniem kamienia węgielnego. W uroczystości, na zaproszenie Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego prof. dr hab. Mirosława Wielgosia, uczestniczył Wojewoda Mazowiecki Konstanty Radziwiłł.
Centra Symulacji Medycznej odgrywają istotną rolę w kształceniu kadr medycznych. Nie ma żadnej wątpliwości, że jest to dobra metoda kształcenia studentów i lekarzy – powiedział Wojewoda Mazowiecki Konstanty Radziwiłł.
Zwracając się do Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego prof. dr hab. Mirosława Wielgosia Wojewoda podkreślił swoje uznanie dla planów wdrożenia w Polsce tej dziedziny kształcenia kadr medycznych. Bardzo dziękuję Panie Rektorze, że Centrum Symulacji Medycznej, oprócz sal wysokiej i niskiej wierności, wyposażone zostanie w moduł kształcenia kadr w umiejętnościach miękkich. To wszystko zmierza do tego, żeby kadry medyczne były przygotowane jak najlepiej, oferując pacjentom fachową opiekę.
Centrum Symulacji Medycznych WUM będzie służyło do przeprowadzania symulacji operacyjnych z zakresu intensywnej terapii, otolaryngologii, chirurgii, anestezjologii, ginekologii i położnictwa. Zostanie wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt medyczny, który zagwarantuje nowatorskie szkolenia i zapewni przedstawicielom różnych specjalizacji medycznych interdyscyplinarny trening.
Nowo powstała siedziba Centrum pozwoli na uruchomienie kilkudziesięciu pracowni dydaktyki symulacyjnej takich jak:
- 6 sal symulacji wysokiej wierności (wykorzystujących metodologię nauczania opartą m.in. na stymulatorach pacjenta wiernie naśladujących człowieka i jego parametry), w tym: blok operacyjny, 2 sale intensywnej terapii, sala szpitalnego oddziału ratunkowego, sala porodowa, sala pielęgniarska wysokiej wierności oraz 6 pomieszczeń kontrolnych;
- 10 sal symulacji niskiej wierności (wykorzystujących procesy kształcenia oparte m.in. na zdobywaniu umiejętności technicznych i klinicznych), w tym: 3 sale symulacji z zakresu zaawansowanych zabiegów resuscytacyjnych (ALS), 3 sale symulacji z zakresu podstawowych zabiegów resuscytacyjnych (BLS), 3 pracowanie nauki umiejętności technicznych oraz sala laboratoryjnego nauczania umiejętności klinicznych;
- 12 sal dydaktycznych, w tym: sala do ćwiczeń umiejętności pielęgniarskich, sala do ćwiczeń umiejętności położniczych oraz 10 sal Obiektywnego Strukturyzowanego Egzaminu Klinicznego (OSCE);
- sala nauki umiejętności stomatologicznych.