W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Spotkanie w sprawie obwodnicy Ostrołęki

17.02.2021

W Starostwie Powiatowym w Ostrołęce odbyło się spotkanie dotyczące inwestycji drogowych zaplanowanych w najbliższym czasie w regionie. Podczas spotkania został zaprezentowany plan budowy obwodnicy Ostrołęki, która powstanie w ramach rządowego programu „Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030”.

Spotkanie w sprawie budowy obwodnicy Ostrołęki

Podczas spotkania zostały omówione przedsięwzięcia, które pozwolą rozwiązać problemy komunikacyjne miasta Ostrołęki i powiatu ostrołęckiego, zniwelować deficyty infrastruktury drogowej, co pozwoli na podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej regionu i pobudzi rozwój gospodarczy w subregionie ostrołęckim i w Polsce Północno-Wschodniej. Zaprezentowana została koncepcja obwodnicy Ostrołęki, którą dla Powiatu wykonał Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie.

Finansowanie dla obwodnicy Ostrołęki zostało zapewnione w ramach rządowego programu „Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030”. Pozostałe odcinki planowane są do realizacji przy wsparciu środków z Programu Polska Wschodnia 2021-2027. Ich wartość wraz z mostem południowym w Nożewie i wiaduktami szacowana jest na kwotę 596,5 mln zł. Budowa mostu w Teodorowie będzie finansowana w ramach rządowego programu „Mosty dla regionów”. Zaprezentowana koncepcja obwodnicy to zadanie, którego koszt przekracza 900 mln zł.

Inwestycja została podzielona na następujące odcinki drogowe:

1. Obwodnica Ostrołęki na terenie gm. Olszewo-Borki, realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad z  rządowego "Programu Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030", długość odcinka 13-13,5 km, wartość brutto: 270 mln zł,

2. Most na Narwi w Teodorowie wraz z drogami dojazdowymi, inwestycja Powiatu Ostrołęckiego z programu rządowego „Mosty dla regionów”, długość odcinka 4 km, wartość brutto: 60,8 mln zł,

3. Odcinek Szwendrowy Most – Łęg Przedmiejski, długość odcinka 7 km, wartość brutto: 54,6 mln zł,

4. Budowa odcinka łączącego obwodnicę Ostrołęki z węzłem włączeniowym Śniadowo w drodze ekspresowej S-61 Via Baltica wraz z połączeniem gmin Troszyn i Czerwin. Długość odcinka 16,9 km, wartość: 64,9 mln zł.

5. Budowa odcinka obwodnicy od drogi krajowej 61 do drogi wojewódzkiej nr 627 na terenie gminy Rzekuń. Długość odcinka 8 km z wiaduktem, wartość: 66,4 mln zł,

6. Budowa odcinka obwodnicy od drogi wojewódzkiej nr 627 do linii kolejowej nr 34 Ostrołęka – Małkinia. Długość odcinka 5 km, wartość: 39 mln zł,

7. Połączenie obwodnicy Ostrołęki wzdłuż linii kolejowej nr 34 poprzez węzeł włączeniowy Sulęcin do węzła Komorowo na drodze S-61 Via Baltica. Długość odcinka 26 km, wartość 202,8 mln zł,

8. Budowa odcinka obwodnicy Ostrołęki łączącej drogę krajową nr 61 z linią kolejową nr 34. Długość odcinka 8 km, wartość z wiaduktem i mostem południowym na Narwi: 107,9 mln zł.

W spotkaniu wzięli udział m.in.  przedstawiciele administracji rządowej i samorządowej -  Wojewody, Marszałka, Prezydent Ostrołęki, Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Myszyniec, powiatu ostrołęckiego i powiatu ostrowskiego, Wójtowie gmin. Obecni byli także Elżbieta Kozubek, Dyrektor Mazowieckiego Biura Planowania Regionalnego w Warszawie, Tomasz Dąbrowski, Zastępca Dyrektora ds. Inwestycji Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie,  Andrzej Kmiecik, Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Siedlcach wraz z Damianem Kniaziem, Dyrektorem projektu w Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny i Michałem Dorozem, Kierownikiem kontraktu w Centrum Realizacji Inwestycji Region Centralny oraz Dyrektor Naczelny Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w Warszawie.

- Liczymy, że ze względu na swoje wielkie znaczenie dla regionu inwestycje te zostaną ujęte w Projektach Kluczowych Programu Polska Wschodnia. Warunkiem realizacji przedstawionych państwu  zamierzeń jest zaangażowanie finansowe i współpraca wszystkich instytucji rządowych i jednostek samorządu terytorialnego, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Samorządu Województwa Mazowieckiego, Wojewody Mazowieckiego, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, PKP Polskich Linii Kolejowych, Powiatu oraz samorządów gmin – mówił starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł. 

Zaprezentowana na spotkaniu koncepcja spotkała się z pozytywnym przyjęciem przez uczestników spotkania. Jej rozmachu, ale przede wszystkim kompleksowego spojrzenia na rozwiązanie problemu komunikacyjnego regionu i dostrzeżenia w tym jednocześnie szansy na jego  rozwój gospodarczy pogratulował Marcin Grabowski, Kierownik Delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie.


Źródło: Powiat Ostrołęcki

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}