W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sprawozdanie z realizacji zadania w 2019 r.

KOMUNIKAT
dotyczący SPRAWOZDANIA z realizacji zadania w 2019 r.
w ramach Programu „Maluch+” 2019 - MODUŁ 4

 

Dofinansowanie przekazane w ramach Modułu 4 Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+”2019 (zwany dalej Programem), przeznaczone jest na funkcjonowanie miejsc opieki dla dzieci w wieku do lat 3, gdzie dofinansowanie miesięczne na 1 miejsce w instytucji opieki  w 2019 r. przysługuje w następujących kwotach:

  • 100,00 zł na dofinansowanie funkcjonowania miejsc dla dzieci z wyłączeniem miejsc dla dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki,
  • 500,00 zł na dofinansowanie funkcjonowania miejsc dla dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki, z czego 100,00 zł przeznaczane jest na obniżenie opłat rodziców, a reszta 400,00 zł. przeznaczona jest dla podmiotu na utrzymanie miejsca.

 

ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY
dotyczące prawidłowego rozliczenia otrzymanego dofinansowania

 

Warunki otrzymania dofinansowania:

  • Warunkiem prawidłowego wykorzystania środków z rezerwy celowej jest obniżenie miesięcznych opłat rodziców za dziecko przebywające w instytucji, o kwotę środków otrzymanych z rezerwy celowej tj. o kwotę nie większą niż 100,00 zł miesięcznie na jedno dziecko.
  • Warunkiem wykorzystania dofinansowania do funkcjonowania miejsc dla dzieci z wyłączeniem miejsc dla dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki oraz dla dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki, jest faktyczne wykorzystanie tych miejsc w okresie dofinansowania przez dzieci pełnosprawne i niepełnosprawne lub wymagające szczególnej opieki.
  • W przypadku, gdy Beneficjent stosuje dodatkowe ulgi w zakresie opłat pobieranych od rodziców ulgi te nie są uwzględniane przy określaniu miesięcznej podstawowej opłaty za pobyt dziecka. Przyznana miesięczna kwota dofinansowania na zapewnienie funkcjonowania miejsc nie może być wyższa od opłaty rzeczywiście ponoszonej przez rodziców, po uwzględnieniu ulg oraz przysługuje w pełnej wysokości niezależnie od czasu przebywania dziecka w instytucji opieki.

 

Zobowiązania beneficjenta:

  • Beneficjent zobowiązany jest do wykorzystania środków z rezerwy celowej w okresie realizacji zadania, tj. przekazania rodzicom dofinansowania z Programu Maluch+ 2019 w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2019 r.
  • zgodnie z pkt. 6.2.3 Programu Beneficjent przy rozliczeniu dofinansowania na funkcjonowanie miejsc opieki ma obowiązek udokumentowania faktycznego obniżenia opłat rodziców, które powinno być potwierdzone oświadczeniami rodziców według wzoru stanowiącego załącznik nr 28 do Programu Maluch +2019 czyli załącznik nr 3 do umowyindywidualne oświadczenie rodzica o pomniejszeniu opłat,
  • Beneficjent jest zobowiązany do sporządzenia na formularzu określonym przez Wojewodę (załącznik nr 1 do umowy – arkusz 1, 2,3, 4, 5) sprawozdania rozliczającego wykorzystanie środków dotacji celowej na funkcjonowanie miejsc opieki do poziomu spełniającego relację 80% dofinansowanie - 20% środki własne i złożenia go niezwłocznie po zakończeniu realizacji zadania, nie później niż do 21 stycznia 2020 r.,
  • W przypadku obsadzenia miejsc dla dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki, wraz ze sprawozdaniem z realizacji zadania Beneficjent zobowiązany jest dostarczyć oświadczenie informujące o rodzaju i liczbie orzeczeń/zaświadczeń dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki (załącznik nr 4 do umowy),
  • Beneficjent zobowiązany jest do zwrotu niewykorzystanych środków rezerwy celowej, w terminie nie dłuższym niż 15 dni od terminu zakończenia zadania, czyli nie później niż do 15 stycznia 2020 r. Po tym terminie niewykorzystane środki z rezerwy celowej podlegają zwrotowi wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, naliczone począwszy od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin zwrotu.
  • Każdorazowy zwrot środków należy potwierdzić przysyłając do Wojewody pismo w formie papierowej lub elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP, w którym należy  wyszczególnić: numer i datę zwarcia umowy, nazwę i moduł Programu oraz szczegółowy opis powodu zwrotu środków finansowych ze wskazaniem należności głównej i odsetek.
  • Beneficjent jest zobowiązany do udzielania informacji oraz wyjaśnień dotyczących stanu realizacji zadania w terminie wyznaczonym przez Wojewodę.
     

Obowiązki dotyczące rozliczenia się beneficjenta z uzyskanego dofinansowania w ramach modułu 4 reguluje § 4 i § 5 zawartej umowy
 



W związku z powyższym prosimy o przesłanie do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie sprawozdania wraz z załącznikami wymaganymi umową, na adres:

Biuro Rozwoju i Inwestycji,
Pl. Bankowy 3/5,

00-950 Warszawa

W przypadku, gdy beneficjent korzysta z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP), korespondencja może być prowadzona za pośrednictwem platformy ePUAP. Wyjaśniamy, że zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z 14 września 2011 roku w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych, elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP umożliwia doręczanie pisma w formie dokumentów elektronicznych opatrzonych profilem zaufanymi lub bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu. Dokumenty dostarczane w powyższy sposób są równoważne z oryginalnymi dokumentami podpisanymi odręcznie.

 

Prosimy o zapoznanie się z poniższym plikiem Zał. nr 1 do umowy - Sprawozdanie za 2019 - moduł 4 - przykład wraz z opisem, który ułatwi proces wypełniania sprawozdania.

W sytuacji wpisania do sprawozdania w arkuszu 5 dużej liczby dzieci, które otrzymały dofinansowanie w ramach Programu Maluch+ 2020, w celu usprawnia procesu weryfikacji dokumentów, proszę o przesłanie do MUW w Warszawie elektronicznej wersji sprawozdania, na adres poczty:       bri@mazowieckie.pl

W przypadku niedostarczenia w wyznaczonym terminie sprawozdania, wyjaśnień lub korekty sprawozdania Wojewoda uzna, że środki dofinansowania zostały wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, na zasadach określonych w § 4 ust. 7 umowy i zażąda zwrotu całej kwoty udzielonego dofinansowania.

Materiały

Zał. nr 1 do umowy - Sprawozdanie za 2019 - moduł 4 - przykład wraz z opisem
Zał​_nr​_1​_do​_umowy​_-​_Sprawozdanie​_za​_2019​_-​_moduł​_4​_-​_przykład​_wraz​_z​_opisem.pdf 0.55MB
Zał. nr 1. Realizacja zadania - Sprawozdanie 2019 - moduł 4​_AKTUALIZACJA
Zał​_nr​_1​_Realizacja​_zadania​_-​_Sprawozdanie​_2019​_-​_moduł​_4​_AKTUALIZACJA.xlsx 0.12MB
Załącznik nr 3 - Indywidualne oświadczenie rodzica o pomniejszeniu opłat
Załącznik​_nr​_3​_-​_Indywidualne​_oświadczenie​_rodzica​_o​_pomniejszeniu​_opłat.xlsx 0.03MB
Załącznik nr 4 - Oświadczenie (dzieci niepełnosprawne lub szczególna opieka)
Załącznik​_nr​_4​_-​_Oświadczenie​_(dzieci​_niepełnosprawne​_lub​_szcególna​_opieka).docx 0.34MB
{"register":{"columns":[]}}