Weryfikacja tożsamości elektronicznej klientów MUW za pomocą narzędzia mWeryfikator
24.10.2022
Od listopada br. w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim, poprzez narzędzie mWeryfikator, będzie możliwość potwierdzenia tożsamości elektronicznej znajdującej się w aplikacji mObywatel. Wojewoda Mazowiecki jest pierwszą jednostką administracji rządowej, która wprowadza weryfikację aplikacji mObywatel i akceptuje dowód elektroniczny w powszechnym użytku w urzędzie.
Od początku sierpnia Pełnomocnik Wojewody do Spraw Cyfryzacji i Zmian Systemowych Artur Pankowski wraz ze swoim zespołem prowadził działania mające na celu umożliwienie weryfikacji tożsamości elektronicznej klientów Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego. Z uwagi na to powstał projekt pn. „mWeryfikator jako narzędzie weryfikacji danych osobowych w usługach administracyjnych MUW.”
Celem projektu jest umożliwienie weryfikacji tożsamości elektronicznej klientów za pomocą aplikacji mObywatel i dokumentu mObywatel dla obywateli polskich oraz dokumentu DIIA dla obywateli ukraińskich, którzy przybyli do Polski po 24 lutego br. i posiadają profil zaufany.
W urzędzie możliwość wylegitymowania się za pomocą aplikacji mObywatel poprzez dokument mObywatel oraz dokument DIIA nie będzie możliwa jedynie w przypadku, który prawnie wymaga okazania dowodu osobistego, np. w trakcie postępowania administracyjnego prowadzonego w celu wydania paszportu przez Wydział Spraw Obywatelskich.