Wnioski o modyfikację uprawnień
Wytyczne dotyczące uzyskiwania uprawnień użytkownika Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych
Jeżeli uzyskałeś decyzję o uznaniu dorobku naukowego i zawodowego za równoważne z odbyciem szkolenia specjalizacyjnego i chcesz przystąpić do Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia lub jesteś zainteresowany odbywaniem szkolenia specjalizacyjnego w jednej z dziedzin mających zastosowanie w ochronie zdrowia wypełnij wniosek o modyfikację uprawnień.
1. Załóż konto w Systemie Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych (SMK) na stronie internetowej.
2. Wypełnij wniosek o modyfikację uprawnień.
3. Korzystaj ze starej wersji SMK. Wybierz funkcję: "przejdź do poprzedniej wersji" - przycisk znajduje się u góry strony. Następnie wybierz ikonę wniosków o modyfikację uprawnień, kliknij ikonę "nowy wniosek" po lewej stronie panelu.
4. W trakcie wypełniania wniosku pamiętaj, aby wskazać jako grupę biznesową kategorię „inny pracownik medyczny”, a jako grupę funkcjonalną kategorię „użytkownik”.
5. Jeżeli chcesz, aby nasz urząd rozpatrzył złożony przez Ciebie wniosek, wówczas jako jednostkę akceptującą wniosek wskaż Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie.
6. Zwróć uwagę, by w polu o nazwie "data wydania dyplomu" wpisać prawidłową datę tj. datę wydania dyplomu ukończenia studiów magisterskich, a nie datę uzyskania tytułu magistra.
7 a. W sytuacji użycia funkcji "złóż wniosek papierowy" konieczna jest Twoja wizyta w urzędzie (pl. Bankowy 3/5, Warszawa, wejście B, II piętro, pok. 268). Musisz zgłosić się z wydrukowanym wnioskiem o modyfikację uprawnień, dowodem osobistym i dyplomem ukończenia studiów magisterskich w celu potwierdzenia uprawnień oraz tożsamości.
Wydrukowany z systemu wniosek powinien zostać odręcznie i czytelnie podpisany (pod danymi z wniosku).
Termin wizyty w urzędzie należy umówić (kontaktując się z pracownikiem Wydziału Zdrowia Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie) pod numerem telefonu: 22 695 64 77.
7 b. W przypadku złożenia wniosku o modyfikację uprawnień w SMK przy użyciu profilu zaufanego Twoja wizyta w urzędzie nie jest konieczna. Jednak niezwłocznie po wypełnieniu wniosku o modyfikację uprawnień w SMK musisz przesłać odpis dyplomu ukończenia studiów magisterskich; możliwe jest także przesłanie kopii dyplomu potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Dokument należy przekazać drogą pocztową na adres: Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie, Wydział Zdrowia, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa - wraz z pismem przewodnim zawierającym Twoje dane adresowe oraz prośbę o rozpatrzenie wniosku o modyfikację uprawnień złożonego w Systemie Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych.
8. Po zweryfikowaniu przez nas danych dotyczących Twojej tożsamości i uprawnień na podstawie przedstawionych dokumentów - nadane zostaną Ci uprawnienia użytkownika Systemu Monitorowania Kształcenia i wówczas po zalogowaniu się jako użytkownik w Twoim profilu w SMK pojawią się nowe ikony, które umożliwią Ci podejmowanie dalszych działań w systemie, w tym np. takich jak złożenie wniosku o rozpoczęcie specjalizacji. Informacje o wnioskowaniu o rozpoczęcie specjalizacji znajdziesz na stronie Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie w zakładce "Rozpoczęcie specjalizacji" w sekcji o nazwie: "Składanie wniosku o rozpoczęcie specjalizacji".
Natomiast jeżeli posiadasz decyzję Ministra Zdrowia o uznaniu dorobku naukowego, wówczas po nadaniu Ci uprawnień użytkownika systemu kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o przystąpienie do Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia.
Gdzie uzyskać pomoc techniczną
W przypadku trudności technicznych np. z logowaniem lub dostępem do konta utworzonego w Systemie Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych informacje uzyskasz kontaktując się z Centrum e-Zdrowia, które prowadzi infolinię pod numerem telefonu: 19239. Jeśli nie będziesz mógł się połączyć z infolinią Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych, wyślij pytania na adres e-mail: smk-serwis@cez.gov.pl.
Materiały
1. Klauzula informacyjna dla kadr medycznych uczestniczących w procesie szkolenia specjalizacyjnego - wersja 3 - maj 20241_Klauzula_informacyjna_dla_kadr_medycznych_uczestniczących_w_procesie_szkolenia_specjalizacyjnego_-_wersja_3_-_maj_2024.docx 0.02MB
Podstawa prawna
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 9 lutego 2023 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o uzyskiwaniu tytułu specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w ochronie zdrowia Dz.U. 2023 poz. 506