W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmiana w Programie „Centra opiekuńczo-mieszkalne" opublikowanego w maju 2019 r.

30.12.2022

30 grudnia br. Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych poinformowało, że 28 grudnia br. Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marlena Maląg zaakceptowała Program o zmianie Programu „Centra opiekuńczo-mieszkalne" przyjętego w maju 2019 r. Zmiana dotyczy ujednolicenia zapisów obydwu Programów COM w zakresie dotyczącym kadry centrum poprzez przyjęcie rozwiązania funkcjonującego w Programie ogłoszonym w maju 2021 r.

Lista zatwierdzonych wniosków w ramach Programu "Centra opiekuńczo-mieszkalne"

Zmianie uległ dział VI.2 Programu.

1. Kadrę Centrum tworzy zespół niezbędny do realizacji jego zadań.

2. Kadrę Centrum stanowią:

1) kierownik Centrum –‐ osoba, która spełnia warunki określone w art. 122 ust. 1 ustawy

z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;

2) specjaliści, w tym opiekunowie nocni oraz inne osoby posiadające niezbędne kwalifikacje zawodowe i doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi w zakresie usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług opiekuńczych albo w placówkach opiekuńczo‐wychowawczych lub placówkach oświatowych;

3) asystenci osób niepełnosprawnych dla osób o specjalnych potrzebach;

4) pielęgniarka, w przypadku utworzenia w Centrum punktu pielęgniarskiego/gabinetu

zabiegowego;

5) inne osoby świadczące usługi w Centrum na rzecz jego uczestników – personel

pomocniczy administracyjno‐gospodarczy, personel medyczny zapewniający

niezbędną pomoc medyczną wynikającą z niepełnosprawności lub stanu zdrowia

uczestników.

3. Kierownik Centrum określi liczbę personelu specjalistycznego adekwatną do stanu

zdrowia i potrzeb osób niepełnosprawnych przebywających w Centrum, gwarantującą

całodobowe bezpieczeństwo i pomoc mieszkańcom Centrum przez 7 dni w tygodniu.

4. Do wniosku o utworzenie Centrum gmina/powiat przedkłada informację o proponowanej

kadrze wraz z planowaną liczbą etatów.

5. Gmina/powiat może zatrudnić w Centrum inne osoby poza kadrą Centrum, ponosząc

koszty wynagrodzeń ze środków własnych.

6. Centrum powinno dysponować własnym Regulaminem organizacyjnym, określającym

w szczególności relacje między uczestnikami Programu a kadrą, zasady korzystania z

zasobów technicznych Centrum i zasady współdziałania Centrum z opiekunami prawnymi

uczestników Programu.

7. Centrum może dysponować Regulaminem dla uczestników Centrum, określającym w

szczególności współdziałanie uczestników Centrum z kierownikiem i personelem

Centrum, celem realizacji praw i obowiązków uczestników wynikających z pobytu w

Centrum.”.

Powyższe zmiany wchodzą w życie 1 stycznia 2023 r.

{"register":{"columns":[]}}