AI Advertising – jak bardzo sztuczna inteligencja zmieni świat reklamy
Serdecznie zapraszamy na webinarium „AI Advertising – jak bardzo sztuczna inteligencja zmieni świat reklamy? Pierwsze polskie badania nad wykorzystaniem AI w procesie kreacji zdjęć reklamowych i poziomu ich społecznej akceptacji” 22.10.2022, 18.00-19.00
Sztuczna inteligencja staje się technologią, której rola i znaczenie w reklamie niewątpliwie wzrośnie w najbliższych latach. Już dzisiaj pozwala ona marketerom obniżyć ponoszone koszty, zwiększać zainteresowanie i zaangażowanie klientów, a także skuteczność podejmowanych działań. Jest nieoceniona w procesie gromadzenia i analizy chociażby setek milionów postów, komentarzy czy danych nabywczych dotyczących postaw, preferencji i zachowań konsumentów, pozwalając zrozumieć rządzące nimi zależności.
Umożliwia markom nie tylko lepszą segmentację, prowadząc do generowania wysoce spersonalizowanych doświadczeń nabywczych klientów, ale także identyfikację segmentów, o których być może marka nie wiedziała lub znaczenia których dotychczas nie doceniała. AI wspiera zatem reklamodawców w różnych obszarach ich codziennej aktywności, umożliwiając im podejmowanie bardziej optymalnych i szybszych decyzji, a także prowadząc do coraz bardziej proaktywnej postawy wobec rynku. Reklama musi być bowiem nie tylko odpowiedzią na obecne potrzeby konsumentów, ale także przejawem umiejętności ich przewidywania w czasie rzeczywistym i w szerokiej perspektywie.
- Czy jednak rola sztucznej inteligencji w reklamie ograniczy się tylko do jej optymalizacji i podnoszenia efektywności osiąganych wyników?
- A może AI mogłaby stać się kreatywnym twórcą zdjęć i tekstów reklamowych, zastępując w tych działaniach człowieka?
- Czy zachwycą one wówczas nas konsumentów prowadząc do pożądanych przez marki decyzji nabywczych?
- W jakim kierunku pójdzie zatem dalsza specjalizacja pracy pomiędzy człowiekiem a AI w reklamie?
To tylko jedne z wielu pytań, na które spróbujemy znaleźć odpowiedź, zastanawiając się nad przyszłością branży reklamowej. Opowiemy także o założeniach zakończonego właśnie pierwszego polskiego badania nad wykorzystaniem AI w procesie kreacji zdjęć reklamowych i ich społecznej akceptacji. Badania są prowadzone w ramach współpracy Centrum Inteligentnych Technologii Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i twórców Festiwalu Filmteractive.
AI w reklamie stanie się pomostem łączącym interesy firm, marek i konsumentów, ale tylko wtedy, gdy nauczymy się z niej umiejętnie korzystać.
Partner wydarzenia: Future Company
Patron wydarzenia: Grupa Robocza ds. Sztucznej Inteligencji przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Na webinar zapraszamy:
- Biznes
- NGO’s
- Osoby zainteresowane problematyką sztucznej inteligencji i jej wpływu biznesowego i społecznego
Prelegenci:
Maciej Chojnowski
Współtwórca i dyrektor programowy Centrum Etyki Technologii Instytutu Humanites – pierwszego w Polsce ośrodka działającego na rzecz odpowiedzialnego rozwoju innowacji. Członek Grupy Roboczej ds. AI w KPRM, w której prowadzi projekt poświęcony operacjonalizacji zasad etyki AI wg modelu Ethics by Design. |
Olgierd Cygan
Olgierd Cygan jest entuzjastą świata cyfrowego, przedsiębiorcą i edukatorem branżowym. Od przeszło 25 lat zajmuje się światem digital, w tym w szczególności jego strona reklamowa, a także problematyka transformacji cyfrowej. Wraz ze wspólnikiami założył i prowadzi firmy: Future.Company, zajmującą się doradztwem w zakresie transformacji cyfrowej oraz SMART ENGINE oferującą automatyzację produkcji reklam cyfrowych. Od 12 lat prowadzi również Filmteractive Festival, którego jest pomysłodawcą. To unikalne, na skalę europejską, coroczne wydarzenie poświęcone cyfrowemu rozwojowi sektorów kreatywnych. Otrzymał tytuł Człowieka Roku od IAB Polska, a redakcja Media i Marketing Polska wyróżniła jego wkład w rozwój branży tytułem "Edukatora branżowego". Zasiada także w gremium Digital Academy Fundacji Digital Poland zrzeszającej wybitnych i niezależnych ekspertów świata cyfrowego. |
Lech C. Król
Lech C. Król jest związany z reklamą od początku lat 90. Najpierw pracował ze znanymi agencjach reklamowymi jak: DMB&B Warszawa, McCANN-Erickson, Leo Burnett Warszawa i EURO RSCG Warsaw, a w 2006 r. założył własną agencję reklamową Adwertajzing, której reklamy dla marek Braun, Duracell i Gillette emitowane były praktycznie na całym świecie. Od 2010 r. prowadził wiele projektów wykorzystujących zaawansowane rozwiązania informatyczne w branży reklamowej (w tym np. Individeo – system do personalizacji treści reklam w czasie rzeczywistym na podstawie danych behawioralnych). Za najlepsze swoje prace uważa kampanię wprowadzającą na rynek marki: Łaciate i Millennium, a także kampanię proszku Vizir „Białe na białym” oraz kampanię „Power in Action” marki Duracell uznaną za najefektywniejszą w całej jej historii. |
Monika Namysłowska
Doktor habilitowany nauk prawnych, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Łódzkiego, kierownik Katedry Europejskiego Prawa Gospodarczego Wydziału Prawa i Administracji UŁ. Autorka ponad 130 publikacji w języku polskim, angielskim i niemieckim dotyczących m.in. prawa konsumenckiego, zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz nowych technologii. Kierownik projektu badawczego finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki pt. „Ochrona konsumenta a sztuczna inteligencja. Między prawem a etyką” (nr projektu: 2018/31/B/HS5/01169). Członek kolegium redakcyjnego Europejskiego Przeglądu Sądowego (EPS) oraz internetowego Kwartalnika Antymonopolowego i Regulacyjnego (iKAR); członek Rady Programowej czasopisma „Prawo Nowych Technologii”. Gościnny wykładowca m.in. na Uniwersytecie w Regensburgu, Georg-August-Universität w Getyndze, Uniwersytecie Humboldtów w Berlinie, Westfalskim Uniwersytecie Wilhelma w Münster (Niemcy) i Uniwersytecie w Pampelunie (Hiszpania). Ekspert w Grupie Doradczej ds. Polityki Konsumenckiej (Consumer Policy Advisory Group) ustanowionej przez Komisję Europejską. Członek Rady Doradczej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów za kadencji Adama Jassera. Członek Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji (GRAI) przy KPRM. Wspólnik w Lubasz i Wspólnicy - Kancelaria Radców Prawnych. |
Prowadząca:
Dr Dominika Kaczorowska-Spychalska jest Dyrektorem Centrum Mikser Inteligentnych Technologii CMIT na WydzialeZarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Pełni funkcję Lidera podgrupy Badań, Innowacyjności i Wdrożeń Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji przy Komitecie Prezesa Rady Ministrów. Pasjonuje ją wpływ technologii cyfrowych, w szczególności sztucznej inteligencji, Internetu Rzeczy i 5G, na zachowania człowieka (homo cyber versus homo roboticus) oraz zakres i charakter wzajemnych interakcji (Human-to-Machine, Machine-to-Human), w tym problematyka Digital Ethics. Jest autorką (w części współautorką) licznych publikacji wydanych zarówno w wydawnictwach polskich, w tym czasopismach branżowych, jak i zagranicznych. Była w grupie specjalistów zaangażowanych w prace nad przygotowaniem „Założeń do strategii AI w Polsce”, a w 2020 roku znalazła się wśród laureatek rankingu Perspektyw Top 15 Women in 5G. Ekspert Instytutu Kościuszki, który jest kluczowym think-tankiem w tej części Europy, podejmującym liczne działania na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego w ramach UE i NATO oraz członek Rady Programowej Centrum Etyki Technologii. Uhonorowana przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej brązowym medalem za długoletnią służbę, a także przez Dziekana Wydziału Zarządzania UŁ za zasługi w zakresie promocji nauki, ściśle współpracuje z biznesem, aktywnie wspierając i propagując kwestie roli transformacji cyfrowej i związanych z nią technologii cyfrowych. |