W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Eksperci GRAI publikują! Python i AI w służbie e-commerce

03.10.2022

Ekspert Grupy Roboczej ds. Sztucznej Inteligencji opublikował książkę pt.: "Python i AI dla ecommerce"! Zapraszamy do lektury!

Eksperci GRAI publikują! Python i AI w służbie e-commerce

W pierwszym tygodniu sierpnia na rynku książek informatycznych pojawiła się nowa pozycja z wydawnictwa Helion (https://helion.pl/) o intrygującym tytule "Python i AI dla ecommerce". Dlaczego intrygującym? Bo zawiera dwa koła napędowe cyfrowej transformacji tj. sztuczną inteligencję oraz ecommerce, i to zestawione razem! E-commerce wsparty potężną siłą sztucznej inteligencji to nie jest sci-fi! Dziś z pomocy sztucznej inteligencji korzysta wielu gigantów technologicznych, takich jak Apple, Amazon czy Allegro. Jednak w “małym” e-commerce jest już znacznie gorzej. Brak świadomości nie tylko AI, ale przede wszystkim strategii w zbieraniu i przetwarzaniu
danych może hamować rozwój naszego rodzimego handlu elektronicznego.

Sebastian Kondracki (autor książki) to doświadczony software developer, który od lat koncentruje się na sztucznej inteligencji i efektywnym przetwarzaniu danych w biznesie zwłaszcza w e-commerce. Jest również członkiem Grupy Roboczej ds. AI w Podgrupie badań, innowacji i wdrożeń przy KPRM, szefem innowacji w Deviniti.com, a także wykładowcą w Wyższej Szkole Bankowej i Akademii Leona Koźmińskiego. Swoje doświadczenie praktyczne, a także interdyscyplinarną wiedzę przekazał w formie obszernej książki (496 stron), która od razu stała się bestsellerem sklepu helion.pl (5 miejsce w kategorii ogólnej i 1 miejsce w kategorii Python).

Książka składa się z trzech części. Pierwsza część to wprowadzenie do Pythona zwłaszcza z naciskiem na przetwarzanie i gromadzenie danych od struktur danych, wyrażeń regularnych, pakietów NumPy i Pandas, po technologie takie jak SQL czy noSQL. Druga część to wprowadzenie do sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Omawiane są różne techniki, a także ich zastosowanie w e-commerce. Jest tu trochę podstaw technicznych i biznesowych. Część tę zamyka indeks darmowych repozytoriów danych, z których można pobrać wiele gotowych zbiorów do własnych ćwiczeń. No, a trzecia i ostatnia część, czyli “przepisownik” to
zbiór gotowych przepisów, czyli: kodów źródłowych ze szczegółowymi opisami do wykorzystania we własnym sklepie lub jako poligon doświadczalny dla własnych modyfikacji. Czego tam nie ma: od solidnego rozdziału o "zeskrobywaniu" danych ze stron internetowych (web scraping) po przetwarzanie języka naturalnego, uczenie maszynowe (klasyfikatory - obszernie), systemy rekomendacyjne i niewielkie wprowadzenie do grafów wiedzy. Duże ilości kodu, ciekawe wstawki informacyjne ze świata e-commerce (content to commerce, CDP, Google Tag Manager, Robots Exclusion Protocol, microdata) i cierpliwe wyjaśnianie przykładu
za przykładem to cechy charakterystyczne części trzeciej.

Dla kogo więc jest ta książka? Przede wszystkim dla osób technicznych (programistów, analityków danych, integratorów, administratorów IT itp.) osób, które pracują w branży ecommerce i chcą lepiej przygotować sklep do wdrożenia autorskich lub komercyjnych technologii AI (cloud/FaaS/SaaS). Aby być gotowym na rozmowy z dostawcami, wdrażanie strategii danych czy szukanie nowych wyzwań na stanowisku data scientist w e-commerce. I oczywiście dla zupełnych “świeżaków”, którzy dopiero zastanawiają się, w którym kierunku IT pójść - studenci lub absolwenci kierunków informatycznych lub matematycznych. A już
wspomniany data scientist w e-commerce brzmi dumnie!

Marzeniem autora jest, aby po lekturze książki w większości czytelników zostały zasiane ziarna innowacji w e-commerce, strategii danych, synergii nauki i biznesu. To dobry krok w kierunku poszerzenia kompetencji AI w polskich firmach i uczynienia z polskiej technologii wykorzystującej AI dla e-commerce modelowego produktu eksportowego. Dlatego w książce znajdują się bezpośrednie dane kontaktowe do autora, który czeka na wszelkie pytania, wątpliwości i opinie.

Zaintrygowany? W takim razie zapraszamy do lektury: Sebastian Kondracki, "Python i AI dla e-commerce", Wydawnictwo Helion 2022!

{"register":{"columns":[]}}