W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

2021 - Pomoc dla rolników na sfinansowanie wpłaty niewpłaconej części udziałów w spółdzielniach prowadzących działalność w zakresie przetwórstwa produktów rolnych

Producent rolny, który otrzymał pomoc, zobowiązany jest dostarczyć do biura powiatowego Agencji do dnia 15 października 2021 r. dokumenty potwierdzające wpłatę niewpłaconej części udziałów w spółdzielni prowadzącej działalność w zakresie przetwórstwa produktów rolnych i wysokość tej wpłaty.

Pomoc o charakterze pomocy de minimis dla producenta rolnego na sfinansowanie wpłaty niewpłaconej części udziałów w spółdzielniach prowadzących działalność w zakresie przetwórstwa produktów rolnych.

W terminie do dnia 15.08.2021 r. prowadzony był nabór wniosków o przyznanie producentowi rolnemu pomocy finansowej na sfinansowanie wpłaty niewpłaconej części udziałów w spółdzielniach prowadzących działalność w zakresie przetwórstwa produktów rolnych.

Pomoc Agencji skierowana jest do producenta rolnego:

  1. któremu został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności,
  2. będącego mikroprzedsiębiorstwem, małym albo średnim przedsiębiorstwem w rozumieniu załącznika nr I do rozporządzenia nr 702/2014.

Wysokość pomocy wynosi nie więcej niż 40 000 zł dla jednego producenta rolnego. Pomoc wypłacana będzie na rachunek producenta rolnego wskazany w krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.

W przypadku, gdy ze złożonych wniosków wynika, że zapotrzebowanie na pomoc, przekracza łącznie kwotę 20 mln zł, do obliczenia wysokości tej pomocy stosuje się współczynnik korygujący. Współczynnik korygujący stanowi iloraz kwoty 20 mln zł i kwoty równej zapotrzebowaniu na tę pomoc wynikającemu ze złożonych wniosków i jest ustalany z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.

Pomoc jest przyznawana w drodze decyzji administracyjnej Kierownika Biura Powiatowego Agencji.

Wnioski o udzielenie pomocy finansowej można  było składać w Biurach Powiatowych Agencji właściwych ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę producenta rolnego.

Wnioski można było składać osobiście, przekazać za pośrednictwem platformy ePUAP lub wysłać za pośrednictwem wyznaczonego operatora pocztowego (Poczta Polska) przesyłką rejestrowaną.


Za datę złożenia wniosku będzie uważana data złożenia prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku w kancelarii biura powiatowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta Agencji, a w przypadku platformy ePUAP  i rejestrowanej przesyłki pocztowej, odpowiednio data nadania.

W przypadku złożenia wniosku po dniu 15 sierpnia 2021 r nie wszczyna się postępowania w sprawie przyznania pomocy.

Pomoc, przyznawana będzie na podstawie prawidłowo wypełnionego i kompletnego wniosku o udzielenie pomocy.

Materiały

Wniosek​_na​_udzialy​_w​_spoldzielni
Wniosek​_na​_udzialy​_w​_spoldzielni​_w​_formacie​_PDF.pdf 10.18MB
Wniosek​_na​_udzialy​_w​_spoldzielni​_w​_formacie​_Excel
Wniosek​_na​_udzialy​_w​_spoldzielni​_w​_formacie​_Excel.xlsx 0.15MB
Lista​_identyfikatorow​_gmin
Lista​_identyfikatorow​_gmin.xls 0.43MB
Instrukcja​_do​_wniosku
Instrukcja​_do​_wniosku.pdf 0.50MB
{"register":{"columns":[]}}