W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Analityka

Interesujesz się analizą systemową lub analizą biznesową? Sprawdź, jakie oferty staży dla ciebie przygotowaliśmy.

Departament Architektury Informacyjnej Państwa (DAIP)
 

Dowiedz się więcej o DAIP.

Stażysta ds. wsparcia przygotowania strategii

Wymagania:

  • absolwent lub student drugiego lub trzeciego roku studiów I stopnia lub pierwszego lub drugiego roku II stopnia na kierunkach: stosunki międzynarodowe, politologia, europeistyka, administracja, socjologia, informatyka,
  • umiejętność analitycznego myślenia,
  • zainteresowanie najnowszymi technologiami,
  • bardzo dobra znajomość języka angielskiego, inny język obcy będzie atutem,
  • znajomość pakietu MS Office,
  • wysokie zdolności komunikacyjne oraz umiejętność pracy w zespole,
  • samodzielność i umiejętność efektywnej organizacji pracy.

Zadania:

  • analiza danych zastanych (desk research) w temacie transformacji cyfrowej państw,
  • uczestnictwo w tworzeniu części diagnostycznej strategii,
  • tworzenie notatek na temat poszczególnych trendów technologicznych,
  • praca porównawcza strategii cyfrowych z różnych państw UE i  Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD),
  • możliwość udziału w spotkaniach krajowych i międzynarodowych. 

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu: 

  • znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej,
  • zdobycie wiedzy na temat tworzenia dokumentów o charakterze strategicznym,
  • umiejętność wyszukiwania, analizy i prezentacji informacji.
  • umiejętność redagowania tekstów i notatek,
  • doskonalenie umiejętności organizacji pracy własnej oraz pracy w zespole.

APLIKUJ ONLINE

 

Poznajmy się
 

Zajmujemy się rozwojem e-usług oraz systemów w administracji publicznej. Dzięki temu wiele spraw można załatwić online, bez wychodzenia z domu. Tworzymy warunki do wprowadzania nowoczesnych technologii w wybranych sektorach gospodarki i w społeczeństwie. Dołącz do nas, jeśli chcesz wziąć udział w kształtowaniu architektury informacyjnej państwa!

Departament Cyberbezpieczeństwa (DC)


Dowiedz się więcej o DC.

Stażysta ds. badań i analiz w obszarze cyberbezpieczeństwa

Wymagania:

  • student lub absolwent studiów licencjackich lub magisterskich,
  • podstawowa wiedza w zakresie badań społecznych, zarówno ilościowych, jak i jakościowych,
  • podstawowa wiedza w zakresie cyberbezpieczeństwa,
  • podstawowe umiejętności w zakresie analizy i wizualizacji danych,
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2,
  • umiejętność sprawnego wyszukiwania informacji.

Zadania:

  • wyszukiwanie w Internecie publikacji z zakresu badań związanych z cyberbezpieczeństwem, a zwłaszcza z potrzebami podmiotów, które są zaangażowane w realizację zadań lub dostarczają usługi i produkty wspierające podnoszenie cyberodporności przez podmioty publiczne, prywatne oraz osoby fizyczne;
  • udział w opracowywaniu założeń i wymagań dla programów badawczych i diagnostycznych, które obejmują branżę cyberbezpieczeństwa w kraju;
  • wspieranie członków zespołu projektowego w innych, bieżących zadaniach;

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu: 

  • umiejętność wyszukiwania, selekcji, interpretacji i syntezy informacji,
  • wiedza z zakresu realizacji projektów w administracji publicznej,
  • wiedza z zakresu branży cyberbezpieczeństwa w Polsce,
  • wiedza z zakresu zamówień publicznych,
  • umiejętność analitycznego myślenia,
  • umiejętność pracy w zespole.

APLIKUJ ONLINE
 

Poznajmy się
 

W naszym departamencie zdobędziesz szeroką wiedzę na temat cyberbezpieczeństwa. Dowiesz się m.in.:

  • jakie są najczęstsze cyberzagrożenia i jak sobie z nimi radzić, 
  • jak funkcjonuje krajowy system cyberbezpieczeństwa,
  • jakie są wyzwania cyberbezpieczeństwa we współczesnym świecie,
  • jak wygląda proces legislacyjny związany z krajowym systemem bezpieczeństwa,
  • jak wygląda zarządzanie kryzysowe.

Dołącz do naszego (cyber)zespołu!

Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych (CRKC)


Dowiedz się więcej o CRKC.

Stażysta ds. badań i analizy danych

Wymagania:

  • student lub absolwent studiów licencjackich lub magisterskich,
  • podstawowa wiedza w zakresie badań społecznych,
  • podstawowe umiejętności w zakresie analizy i wizualizacji danych.

Zadania:

  • analiza danych, 
  • wizualizacja i interpretacja wyników analizy, 
  • publikacja wyników analizy, 
  • udział w procesie zamówień publicznych.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu: 

  • umiejętność wyszukiwania, selekcji, interpretacji i syntezy informacji,
  • poszerzenie wiedzy w zakresie badań społecznych,
  • wiedza w zakresie zamówień publicznych,
  • umiejętnosć analitycznego myślenia,
  • umiejętnoścć pracy w zespole.

APLIKUJ ONLINE

 

Poznajmy się
 

Kluczem do sukcesu w transformacji cyfrowej gospodarki kraju są wysokie kompetencje cyfrowe obywateli. Jeśli chcesz pracować w projektach, których celem jest rozwój umiejętności w takich dziedzinach jak sztuczna inteligencja czy cyberbezpieczeństwo, dołącz do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych.

Stażysta ds. zaawansowanych kompetencji cyfrowych

Wymagania:

  • student lub absolwent studiów licencjackich lub magisterskich,
  • umiejętność obsługi programów pakietu Office,
  • umiejętność wyszukiwania i analizowania informacji.

Zadania:

  • obsługa administracyjno-organizacyjna realizowanych projektów i programów,
  • wyszukiwanie i analiza danych z zakresu kompetencji cyfrowych,
  • wsparcie pracowników wydziału w bieżących pracach.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu: 

  • poznanie podstawowych zagadnień związanych z realizacją projektów dofinansowywanych ze środków Unii Europejskiej,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętność analizy i syntezy informacji.

APLIKUJ ONLINE

 

Poznajmy się

Kluczem do sukcesu w transformacji cyfrowej gospodarki kraju są wysokie kompetencje cyfrowe obywateli. Jeśli chcesz pracować w projektach, których celem jest rozwój umiejętności w takich  dziedzinach jak sztuczna inteligencja czy cyberbezpieczeństwo, dołącz do Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych.

Departament Tożsamości Cyfrowej  (DTC)


Dowiedz się więcej o DTC.

Stażysta ds. tożsamości cyfrowej

Wymagania:

  • wykształcenie wyższe (tegoroczny absolwent) lub w trakcie studiów,
  • kreatywność i otwartość na nowe wyzwania,
  • zainteresowanie nowymi technologiami cyfrowymi, w szczególności sztuczną inteligencją, internetem rzeczy, blockchain,
  • zainteresowanie sprawami międzynarodowymi,
  • zainteresowanie procesem kształtowania prawa zarówno krajowego, jak i unijnego,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • umiejętności komunikacyjne,
  • samodzielność,
  • zaangażowanie,
  • systematyczność,
  • odpowiedzialność.

Zadania:

  • zapoznanie się ze środowiskiem pracy opiekuna stażu, narzędziami i oprogramowaniem, które jest niezbędne do realizowania bieżących zadań,
  • zapoznanie się z zagadnieniami związanymi z prawnymi, etycznymi i biznesowymi aspektami rozwoju nowych technologii, gospodarki cyfrowej oraz społeczeństwa informacyjnego,
  • wsparcie organizacji i obsługi spotkań,
  • desktop Research – wyszukiwanie informacji i przygotowywanie materiałów,
  • wsparcie prac redakcyjnych i przygotowywanie notatek ze spotkań wewnętrznych i zewnętrznych.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu: 

  • doskonalenie umiejętności organizacyjnych,
  • praca w zespole,
  • komunikacja w zespole oraz z ekspertami grup roboczych,
  • identyfikacja i interpretacja zjawisk i procesów zachodzących w instytucji, w której realizowany jest staż, a także w jej otoczeniu,
  • definiowanie i rozwiązywanie problemów badawczych lub rozwojowych,
  • łączenie wiedzy z wielu obszarów,
  • samodzielność w podejmowanych działaniach.

APLIKUJ ONLINE

 

Poznajmy się

 

Prowadzimy projekty związane z rozwojem nowych technologii m.in. zapewniliśmy polskim naukowcom dostęp do najnowocześniejszej e-infrastruktury obliczeniowej. Naszym celem jest również likwidacja barier prawnych, które hamują wykorzystywanie rozwiązań cyfrowych. Tworzymy grupy robocze, w ramach których współpracujmy z najwyższej klasy ekspertami w Polsce w zakresie nowych technologii. Działamy również na arenie międzynarodowej. Oferujemy Ci program stażowy i możliwość pracy w pełnym wymiarze godzin. Zbuduj solidne podstawy swojej kariery, nawiąż cenne kontakty i baw się dobrze! W naszym zespole to możliwe. Dołącz do nas!

Halszka Suszek-Borowska

Halszka Suszek-Borowska

Departament Zarządzania Danymi (DZD)


Dowiedz się więcej o DZD.

Stażysta ds. analizy  danych

Wymagania:

  • studenci lub absolwenci studiów licencjackich lub magisterskich,                                                                        
  • znajomość języka angielskiego na poziomie B2,                                                                
  • mile widziane zainteresowanie tematyką regulacji danych i informacji (ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, otwarte dane, dostęp do informacji, tworzenie portali otwartych danych).          

Zadania:

  • analiza danych pod kątem ich wykorzystania,
  • analiza trendów w otwieraniu danych,
  • udział w bieżącej obsłudze portalu dane.gov.pl,                                                     
  • analiza rozwiązań przyjętych w portalach otwartych danych,
  • udział w tworzeniu nowych funkcjonalności portalu dane.gov.pl,
  • udział w realizacji dokumentu strategicznego, który dotyczy otwartości danych.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu: 

  • znajomość najnowszych trendów dotyczących budowy i rozwoju portali otwartych danych,
  • znajomość zasad działania i sposobu korzystania z portalu dane.gov.pl,
  • udział w inicjatywach, które umożliwiają dostęp do danych,
  • podstawowa wiedza na temat przygotowywania i publikowania dostępnych cyfrowo treści do ponownego wykorzystywania w portalu dane.gov.pl,
  • umiejętność redagowania dokumentów, które są niezbędne do prowadzenia portalu internetowego (np. regulamin portalu, deklaracja dostępności, polityka prywatności i RODO),
  • umiejętność wyszukiwania informacji pochodzącej z różnych źródeł, analiza informacji oraz formułowanie wniosków,
  • umiejętność sporządzania notatek i innych materiałów urzędowych.

APLIKUJ ONLINE

 

Poznajmy się
 

Dołącz do zespołu liderów otwartych danych! To dzięki nam w rankingu Komisji Europejskiej, Open Data Maturity 2022, Polska awansowała na 3 miejsce i stała się jednym z liderów w zakresie otwierania danych.
Otwarte dane to większa przejrzystość działań państwa i lepsza jakość polityki publicznej. Ponadto otwarte dane pomagają rozwijać biznes i ułatwiają pracę naukowcom. Dowiedz się więcej na dane.gov.pl.

Karolina Kościerzyńska

Karolina Kościerzyńska

Łukasz Turek

Łukasz Turek


Departament Zarządzania Systemami (DZS)


Dowiedz się więcej o DZS.

Stażysta – analityk

Wymagania:

  • studenci kierunków: technicznych, matematyczno-informatycznych lub pokrewnych,
  • komunikatywność,
  • samodzielność,
  • skupienie na celu,
  • pracowitość.

Zadania:

  • wsparcie departamentu w pracach analitycznych.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:

  • pisanie pism urzędowych, 
  • prowadzenia dialogu z partnerami,
  • wiedza z zakresu:
    • funkcjonowania administracji publicznej,
    • dostępności cyfrowej i prostego języka,
    • procesów prowadzenia projektu, 
    • algorytmizacji procesów i procedur administracyjnych,
    • cyfryzacji,
  • doświadczenie w projektach informatycznych, które ułatwiają obywatelom dostęp do informacji i e-usług publicznych.

APLIKUJ ONLINE

 

Poznajmy się
 

Zajmujemy się utrzymaniem i rozwojem rejestrów, ewidencji i systemów oraz udostępnianiem danych.  Pod nasza opieką są m.in. rejestr PESEL, Rejestr Dowodów Osobistych, Rejestr Stanu Cywilnego, Rejestr Danych Kontaktowych, Centralna Ewidencja Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych, Centralna Ewidencja Kierowców, Centralna Ewidencja Pojazdów, Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (e-PUAP). Ciągle pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. Naszym najważniejszym zadaniem jest tworzenie usług opartych na rejestrach oraz nieustanna praca nad jakością danych w rejestrach i ewidencjach. Budujemy Portal RP, który wraz z rządową aplikacją mobilną mObywatel oraz serwisem mobywatel.gov.pl stworzy jedną spójną całość i stanie się centralnym punktem kontaktu obywateli i przedsiębiorców z administracją rządową i samorządową. Dołącz do nas!

Elżbieta Cegiełkowska-Koczy

Elżbieta Cegiełkowska-Koczy
Stażysta ds. migracji portalu gov.pl

Wymagania:

  • wszystkie kierunki studiów,
  • komunikatywność,
  • samodzielność,
  • skupienie na celu,
  • pracowitość.

Zadania:

  • wsparcie departamentu w działaniach związanych z migracjami na gov.pl.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:

  • pisanie pism urzędowych,
  • prowadzenia dialogu z partnerami, 
  • wiedza z zakresu:
    • dostępności cyfrowej i prostego języka oraz
    • procesów prowadzenia projektu,
  • doświadczenie w projektach informatycznych, które ułatwiają obywatelom dostęp do informacji i e-usług publicznych.

APLIKUJ ONLINE

 

Poznajmy się
 

Zajmujemy się utrzymaniem i rozwojem rejestrów, ewidencji i systemów oraz udostępnianiem danych.  Pod nasza opieką są m.in. rejestr PESEL, Rejestr Dowodów Osobistych, Rejestr Stanu Cywilnego, Rejestr Danych Kontaktowych, Centralna Ewidencja Wydanych i Unieważnionych Dokumentów Paszportowych, Centralna Ewidencja Kierowców, Centralna Ewidencja Pojazdów, Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (e-PUAP). Ciągle pracujemy nad nowymi rozwiązaniami. Naszym najważniejszym zadaniem jest tworzenie usług opartych na rejestrach oraz nieustanna praca nad jakością danych w rejestrach i ewidencjach. Budujemy Portal RP, który wraz z rządową aplikacją mobilną mObywatel oraz serwisem mobywatel.gov.pl stworzy jedną spójną całość i stanie się centralnym punktem kontaktu obywateli i przedsiębiorców z administracją rządową i samorządową. Dołącz do nas!

Elżbieta Cegiełkowska-Koczy

Elżbieta Cegiełkowska-Koczy

Instytut Łączności – Państwowy Instytut Badawczy (IŁ-PIB)


Dowiedz się więcej o IŁ-PIB.

Stażysta – młodszy specjalista ds. planowania sieci mobilnych (Wrocław)

Wymagania:

  • student IV lub V roku na kierunku telekomunikacja, teleinformatyka lub pokrewnym,
  • podstawowa wiedza z zakresu architektury i działania sieci radiowego dostępu (RAN) w systemach mobilnych 4G/5G (w tym planowania zasobów w sieci oraz wykorzystywania sygnałów synchronizacyjnych),
  • podstawowa znajomość zagadnień dotyczących propagacji fal radiowych oraz jej modelowania,
  • podstawowa znajomość zasady działania i zastosowania technik: MIMO, beamforming, CoMP, CA, EN-DC, DSS, 
  • podstawowa wiedza związana z pomiarami typu drive test,
  • znajomość języka angielskiego w stopniu komunikatywnym, pozwalającym na samodzielną pracę z dokumentacją oraz udział w webinarach lub szkoleniach,
  • zdolności interpersonalne,
  • chęć podnoszenia i zdobywania nowych kompetencji,
  • miejsce świadczenia pracy: Wrocław.

Zadania:

  • zapoznanie z zespołem i odbycie niezbędnych szkoleń wstępnych,
  • udział w planowaniu sieci 4G/5G z pomocą profesjonalnych narzędzi wykorzystywanych przez vendorów oraz operatorów sieci,
  • udział w pomiarach typu drive test prowadzonych z wykorzystaniem zestawu wyposażonego w smartfony oraz skaner,
  • analiza wyników pomiarów,
  • praca z emulatorem sieci 4G/5G,
  • tworzenie raportów z prac.

Wiedza i umiejętności nabywane podczas stażu:

  • nabycie praktycznej wiedzy z zakresu planowania sieci mobilnych oraz pomiarów jakości sieci mobilnych,
  • zapoznanie z obsługą urządzeń pomiarowych dostarczanych przez światowych liderów w dziedzinie pomiarów telekomunikacyjnych,
  • możliwość poznania funkcjonowania sieci mobilnych poprzez pomiary i analizę rzeczywistych sieci pracujących w Polsce,
  • rozwój umiejętności pracy w grupie oraz organizowania samodzielnej pracy.

APLIKUJ ONLINE
 

Poznajmy się
 

Instytut Łączności prowadzi badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie telekomunikacji i technik informacyjnych, które służą pozyskiwaniu innowacyjnych rozwiązań technicznych i technologicznych. Pełni istotną rolę w procesie wdrażania najnowszych technologii, zwiększenia innowacyjności i wzmacniania konkurencyjności polskiej gospodarki. Wykonuje badania i analizy oraz przygotowuje opinie i ekspertyzy. A także prowadzi działalność normalizacyjną, badawczo-testową, certyfikacyjną oraz szkoleniową.

Paweł Pławiak

Paweł Pławiak
{"register":{"columns":[]}}