Obsługa aplikacji mobilnej na ekranie dotykowym
Użytkownicy mogą korzystać z ekranów dotykowych w różny sposób, na przykład ze względu na ograniczoną sprawność ruchową. Aplikacja mobilna nie powinna stawiać barier w takich sytuacjach.
Urządzenia mobilne mają wiele czujników, wykorzystywanych w aplikacjach. Są to kompasy, akcelerometry, barometry. Jeżeli aplikacja wykorzystuje takie czujniki, upewnij się, że można ją w pełni obsłużyć, także bez użycia tych czujników. Na przykład aplikacja wymagająca obracania się wokół własnej osi powinna mieć także możliwość używania aplikacji za pomocą interfejsu dotykowego.
Zmiana orientacji wyświetlania ekranu
Osoby słabowidzące lub użytkownicy z niepełnosprawnością poznawczą mogą preferować orientację poziomą urządzenia mobilnego, która zapewnia większy rozmiar tekstu i szerszy obszar wyświetlania. Użytkownicy z niepełnosprawnością ruchową mogą z kolei korzystać ze statywów, aby utrzymywać urządzenie mobilne w stałej orientacji.
Sposób wyświetlania treści oraz interfejsu użytkownika aplikacji mobilnej nie powinny być ograniczone do jednego sposobu wyświetlania orientacji ekranu, chyba że określona orientacja wyświetlania jest ważna i niezbędna.
iOS
Od wersji systemu iOS 8, stosuj interfejsy API UITraitCollection i UITraitEnvironment i właściwości klasy rozmiaru używane w tych interfejsach API.
We wcześniejszych wersjach zwróć uwagę na stosowanie jak największej liczby opcji dostępnych dla UIInterfaceOrientationMask w ramach UISupportedInterfaceOrientations.
Początkową orientację ekranu aplikacji mobilnej i jej atrybuty definiuj w pliku Info.plist.
Android
Podczas analizy kodu źródłowego aplikacji mobilnej w edytorze Android Studio upewnij się, że atrybut android:screenOrientation nie wskazuje wyłącznie jednego dopuszczalnego rodzaju widoku.