W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wyskakujące okienka powiadomień w aplikacjach mobilnych

Powiadomienia informują i ostrzegają użytkowników. Mogą to być na przykład komunikaty o błędach, alerty, instrukcje, zmiany stanu, reagowanie na interakcję lub inne wskazówki.

Ogólnie omawiamy ten temat w artykule Wyskakujące okienka powiadomień (jako jeden z tematów o elementach, które tworzą dostępność cyfrową).

Standardowe powiadomienia systemowe

Powiadomienia natywne (czyli takie, które stworzono dla konkretnego systemu operacyjnego) można obsłużyć za pomocą funkcji ułatwień dostępu dla poszczególnych systemów operacyjnych. Ich spójny wygląd i zachowanie (np. wyświetlanie w konkretnym miejscu ekranu) są zrozumiałe dla użytkowników. Poza tym dostosowują się wyglądem (np. kolorem) do indywidualnych, systemowych ustawień użytkownika.

iOS

Aby zgłaszać powiadomienia, używaj UIAlertController.

Android

Aby zgłaszać powiadomienia, używaj AlertDialog.

Powiadomienia inkluzywne

W urządzeniach mobilnych można w różny sposób zgłaszać powiadomienia – wizualnie na ekranie, dźwiękowo, wibracjami urządzenia. Niektórzy użytkownicy mogą odbierać informacje tylko w jeden sposób, podczas gdy inni skorzystają z możliwych kombinacji. Możesz poszerzyć zrozumiałość powiadomień, jeśli uwzględnisz te różne sposoby ich zgłaszania.


Logotypy związane z finansowaniem projektu, w ramach którego powstał ten artykuł – Fundusze Europejskie Wiedza Edukacja Rozwój, Rzeczpospolita Polska, Europejski Fundusz Społeczny

{"register":{"columns":[]}}