II Nabór wniosków w ramach programu priorytetowego „Zielony transport publiczny”
OGŁOSZENIE II NABORU W TRYBIE KONKURSOWYM
Nabór wniosków w ramach programu priorytetowego „Zielony transport publiczny”
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie w ramach programu priorytetowego „Zielony transport publiczny” .
- Cel programu
Uniknięcie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu wykorzystania paliw emisyjnych w transporcie1.
Program przewiduje możliwość dofinansowania przedsięwzięć zmierzających do obniżenia zużycia energii i paliw w transporcie publicznym:
-
dotyczące pojazdów polegające na:
- nabyciu/leasingu nowych2 autobusów3 elektrycznych wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania wraz ze szkoleniem kierowców/mechaników z zakresu obsługi bezemisyjnych autobusów,
- nabyciu/leasingu nowych2 trolejbusów3 tj. autobusów przystosowanych do zasilania energią elektryczną z sieci trakcyjnej wyposażonych w dodatkowy układ napędu, dzięki któremu będą mogły pokonywać trasę bez trakcji elektrycznej (np. baterie trakcyjne lub wodorowe ogniwo paliwowe) wraz ze szkoleniem kierowców/mechaników z zakresu obsługi bezemisyjnych autobusów,
- nabyciu/leasingu nowych2 autobusów3 elektrycznych wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną wytworzoną z wodoru w zainstalowanych w nim ogniwach paliwowych wraz ze szkoleniem kierowców/mechaników z zakresu obsługi bezemisyjnych autobusów,
- modernizacji lub budowie infrastruktury wykorzystywanej wyłącznie do obsługi i prawidłowego użytkowania nabytych/leasingowanych autobusów, w tym w szczególności punktów ładowania lub tankowania wodoru wraz z niezbędną dla ich funkcjonowania infrastrukturą towarzyszącą albo sieci trakcyjnej. Infrastruktura wykorzystywana będzie wyłącznie do obsługi transportu publicznego;
- modernizacji lub budowie ogólnodostępnej stacji ładowania lub stacji tankowania wodoru pozwalającej na obsługę i prawidłowe użytkowanie nabytych/leasingowanych autobusów4 .
- Terminy i sposób składania wniosków
Wnioski o dofinasowanie w formie dotacji i w formie pożyczki należy składać, w trybie konkursowym, w okresie 01.09.2021 – 20.12.2021 r.
Przygotowane wnioski osobne dla wniosku o dofinansowanie w formie dotacji oraz pożyczki należy składać w wersji elektronicznej przez Generator Wniosków o Dofinansowanie („GWD”) dostępny pod adresem https://gwd.nfosigw.gov.pl/.
Wnioski, które wpłyną po terminie, zostaną odrzucone.
Korespondencja z Wnioskodawcą w sprawie oceny wniosków o wsparcie jest prowadzona w postaci elektronicznej za pośrednictwem ePUAP, skrzynki email lub za pomocą dedykowanego systemu informatycznego udostępnionego przez NFOŚiGW.
- Budżet konkursu
Budżet na realizację konkursu wynosi do 1 200 000 000 zł, w tym:
- dla bezzwrotnych form dofinansowania – do 1 000 000 000 zł,
- dla zwrotnych form dofinansowania – do 200 000 000 zł.
- Formy dofinansowania
Dofinansowanie będzie udzielane w formie dotacji i pożyczki, zgodnie z programem priorytetowym.
UWAGA: wnioski należy składać na odrębnych formularzach!
- Beneficjenci
Organizatorzy publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 9 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, z wyłączeniem ministra właściwego do spraw transportu.
- Kontakt w sprawie konkursu
1 Poprzez „transport publiczny” należy rozumieć „publiczny transport zbiorowy” w rozumieniu ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2475, z późn.zm.).
2 Nowy w rozumieniu art. 2 pkt 62 ustawy – Prawo o ruchu drogowym.
3 Autobus w rozumieniu art. 2 pkt 41 ustawy – Prawo o ruchu drogowym.
4 Ogólnodostępną stację ładowania, o której mowa w art. 2 pkt 6 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 110).
Materiały
ZTP 2.0 umowy zawarte stan na 07.11.2023_ZTP_20_umowy_zawarte_stan_na_07112023_.xlsx 0.02MB Załącznik nr 1 do Metodyki - Metodyka wyliczania efektu eko ZTP - obowiązująca od 03.10.2023 r.
Załącznik_nr_1_do_Metodyki__Metodyka_wyliczania_efektu_ekol_new_z_PV.xlsx 0.05MB Załącznik nr 2 do Metodyki _Potwierdzenie efektu ekologicznego_new z PV wersja poprawiona - obowiązująca od 03.10.2023 r.
Załącznik_nr_2_do_Metodyki__Potwierdzenie_efektu_ekologicznego_new_z_PV_pop.xlsx 0.05MB Załącznik nr 4 Metodyka wyliczania efektu eko ZTP - obowiązująca od 03.10.2023 r.
Załącznik_nr_4_Metodyka_wyliczania_efektu_eko_ZTP_new_.docx 0.03MB Regulamin naboru konkursowego ztp
1_Regulamin_naboru_konkursowego_ztp_20.docx 0.18MB Załącznik nr 1 do Regulaminu Lista wymaganych zalaczników do wniosku o dofinansowanie ztp
2_Załącznik_nr_1_do_Regulaminu_Lista_wymaganych__zalaczników_do_wniosku__o__dofinansowanie_ztp_20.docx 0.07MB Załącznik nr 2 do Regulaminu Ogłoszenie naboru
3_Załącznik__nr__2__do__Regulaminu__Ogłoszenie_naboru_ztp_20_.docx 0.03MB Załącznik_ nr 3 do Regulaminu Instrukcja oznakowania ztp
4_Załącznik__nr_3_do__Regulaminu__Instrukcja__oznakowania__ztp_20.docx 0.02MB Instrukcja_SW_PP
Instrukcja_SW_PP_ztp_20_konkurs.docx 0.03MB Program Zielony transport publiczny zmiana
3_Program_Zielony_transport_publiczny_zmiana.pdf 0.78MB Załacznik 1 do pp Aktualizacja delimitacji miast średnich tracących funkcje społeczno gospodarcze
Załacznik_1_do_pp_Aktualizacja_delimitacji_miast_średnich_tracących_funkcje_społeczno-gospodarcze.pdf 2.43MB NFOŚiGW Zanieczyszczenie powietrza NO2
NFOŚiGW_Zanieczyszczenie_powietrza_NO2.docx 0.02MB Lista rankingowa ZTP 2.0
Lista_rankingowa_ZTP_20.pdf 0.48MB Naklejka Wspieramy Elektromobilność 48,8x7_cm_obowiązująca od 01.01.2024 r.
Naklejka_Wspieramy_Elektromobilnosc_48,8x7_cm.pdf 0.42MB