W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Cykl szkoleń z Architektury Informacyjnej Państwa został rozpoczęty! Ostatnie wolne miejsca na majowe szkolenia I Fazy

09.05.2023

W dniu 9 maja 2023 r. został rozpoczęty pierwszy etap szkoleń z Architektury Informacyjnej Państwa. W premierowym webinarze cyklu, którego oficjalna inauguracja odbyła się dnia 27 kwietnia 2023 r., wzięło udział około 90 uczestników. Szkolenie w trybie on-line prowadzili eksperci z NASK – PIB działający na zlecenie Ministerstwa Cyfryzacji. I Faza szkoleń trwa, przed nami jeszcze trzy terminy, na które pozostały ostatnie wolne miejsca dla przedstawicieli jednostek administracji centralnej.

Osoba w słuchawkach patrząca na monitor

Administracja centralna podnosi swoje kompetencje w zakresie AIP

W prezentacjach I Fazy przedstawione zostały następujące zagadnienia:

  • Cele i podstawy krajowe AIP,
  • AIP w kontekście europejskim,
  • AIP, jako model odniesienia przy planowaniu i budowie rozwiązań dostarczających e-usługi,
  • Zasoby informacyjne Repozytorium AIP,
  • Zawartość SIST, jako źródła informacji dla AIP.

Osoby, które uczestniczyły w szkoleniu i wypełniły test z prezentowanej tematyki, uzyskały certyfikaty, potwierdzające udział.

Kolejne sesje szkoleniowe o tej samej tematyce odbędą się w dniach 11, 16 i 18 maja 2023 r. Są jeszcze ostatnie wolne miejsca dla przedstawicieli administracji centralnej.

Rejestracja odbywa się za pośrednictwem formularza: https://www.gov.pl/web/ia/rejestracja-na-szkolenia.

Zakres merytoryczny szkoleń w Fazach II i III oraz możliwe do uzyskania korzyści, omówił pan Jacek Jarząbek kierujący Działem Ładu Architektonicznego w NASK – PIB. Zainteresowane instytucje mogą kontynuować szkolenie w Fazie II i III, wdrażając równocześnie poznane zasady opisu środowiska informacyjnego przy wsparciu ekspertów DPIS MC i NASK – PIB

Kolejne etapy dla zainteresowanych instytucji

Istotne jest, aby instytucje zainteresowane uporządkowaniem swojego środowiska informacyjnego i jego opisem spójnym z przyjętym dla AIP, zgłosiły co najmniej 3 osobowy zespół ekspertów w skład którego będą wchodzić przedstawiciel kierownictwa oraz eksperci biznesowi i informatyczni. Eksperci DPIS MC i NASK – PIB będą moderować prace tych zespołów, aby w efekcie w reprezentowanej przez nich organizacji skutecznie wdrożyć zasady opisu AIP. Eksperci z NASK – PIB są otwarci na wszelkie pytania, wątpliwości, a także konstruktywne uwagi. Wierzymy, że to właśnie informacje zwrotne pozwolą na jeszcze lepsze przygotowanie kolejnych warsztatów praktycznych, najlepiej skrojonych na potrzeby i oczekiwania uczestników.

Po spotkaniu, do uczestników została skierowana ankieta mająca na celu zbadanie satysfakcji, której wyniki zostaną uwzględnione na etapie przygotowywania materiałów do kolejnych faz szkoleń AIP. Pozwolą one dopasować zakres merytoryczny przekazywanej wiedzy do realnych potrzeb pracowników centralnej administracji publicznej.

W razie pytań, można kontaktować się poprzez adres mailowy studium.aip@nask.pl

{"register":{"columns":[]}}