Zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach bez wizyty w urzędzie skarbowym
23.09.2022
- W e-Urzędzie Skarbowym można złożyć wniosek i bezpłatnie otrzymać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach (ZAS-W).
- Warunkiem skorzystania z usługi jest udzielenie zgody na doręczenie elektroniczne.
- Zaświadczenie jest wystawiane jako dokument elektroniczny i doręczane na konto podatnika w e-US.
W e-Urzędzie Skarbowym można uzyskać zaświadczenia o wysokości przychodu, dochodu a teraz także o niezaleganiu w podatkach. Osoby korzystające z serwisu nie ponoszą kosztów opłaty skarbowej pobieranej od papierowo wydawanych zaświadczeń Muszą tylko wyrazić zgodę na doręczenie elektroniczne. Już ponad 112 tys. podatników zgodziło się na taką formę komunikacji z Krajową Administracją Skarbową
– informuje szef KAS Bartosz Zbaraszczuk.
Zachęcamy do korzystania z e-US, to bardzo wygodny sposób na załatwianie różnych spraw podatkowych. Podatnik może otrzymać zaświadczenie elektroniczne nawet w ciągu kilku minut od złożenia wniosku
– dodaje zastępca szefa KAS Anna Chałupa.
Jakie zaświadczenia można otrzymać elektronicznie
W e-Urzędzie Skarbowym wydawane są zaświadczenia:
- o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na ubezpieczenia wykazane w PIT (ZAS-DFU);
- o wysokości dochodu podatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych (ZAS-DF);
- o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości (ZAS-W).
Jak uzyskać zaświadczenie
Zaloguj się do e-Urzędu Skarbowego na podatki.gov.pl. Wyraź zgodę na doręczenie elektroniczne, a następnie uzupełnij i wyślij wniosek o wydanie zaświadczenia. Wydane zaświadczenie znajdziesz na swoim koncie w e-Urzędzie Skarbowym, w zakładce „Dokumenty otrzymane”.
Nie drukuj zaświadczenia. Korzystaj wyłącznie z postaci elektronicznej, którą możesz zapisać na nośniku pamięci lub wysłać, np. e -mailem.
Dokument wydany w e-Urzędzie Skarbowym podpisany jest pieczęcią Szefa KAS lub podpisem elektronicznym przez osobę do tego upoważnioną. Zaświadczenie elektroniczne ma taką samą moc prawną jak dokument papierowy.
Projekt e-Urząd Skarbowy jest współfinansowany z Funduszy Europejskich (Program Polska Cyfrowa). Wartość całkowita przedsięwzięcia to niemal 102 mln zł, w tym dofinansowanie UE ok. 86 mln zł, a budżet państwa ok. 15,6 mln zł.