W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Kontakt z opiekunem projektu

Każdy projekt dofinansowany przez NCBR ma w Centrum swojego opiekuna, który jest pierwszą osobą do kontaktu. Należy z nim konsultować wszelkie kwestie związane z realizacją projektu. 

Kiedy dowiaduję się, kto opiekuje się moim projektem?

Opiekuna poznajemy na etapie podpisywania Umowy, jest to też zazwyczaj osoba do kontaktu wskazana w umowie. W przypadku zmiany opiekuna aktualny bądź nowy opiekun kontaktuje się z kierownikiem projektu i podaje swoje dane kontaktowe.

Zasady kontaktu z opiekunem

Kontakt z opiekunem nie opiera się na formalnym schemacie. Każdy z opiekunów podaje swój adres mailowy oraz telefon, w miarę możliwości jest również otwarty na bezpośrednie spotkania. Specyfika tych kontaktów układa się w praktycznym wymiarze i uwzględnia preferencje obu stron. Ponadto kontakt z opiekunem merytorycznym  ma miejsce również podczas spotkań wykonawców z zespołami nadzorującymi projekty.

W czym pomaga opiekun?

Opiekun merytoryczny projektu powinien pomóc nam przejść przez cały proces realizacji umowy, od daty rozpoczęcia projektu po jego zakończenie i rozliczenie. Pomoc ta najczęściej jest potrzebna w czasie osiągania i rozliczania się z kamieni milowych/etapów projektu, a także wtedy, gdy w projekcie zachodzą zmiany w stosunku do umowy. Jednakże w przypadku spraw związanych typowo z rozliczeniami i ponoszeniem kosztów należy się kontaktować z opiekunem finansowym, który jest pracownikiem wyspecjalizowanej komórki Centrum, tj. Działu Finansowania Projektów.

Do opiekuna należy zgłaszać wszelkie zmiany w umowie – także te, które nie wymagają aneksowania. Należy postępować zgodnie z zapisami umowy w kwestii tego, co trzeba zgłosić. Sprawy merytoryczne trafiają do opiekuna merytorycznego, a te, które dotyczą finansów, do opiekuna finansowego umowy.

Co zrobić, jeśli nie mogę skontaktować się opiekunem?

Opiekun w przypadku planowanej dłuższej nieobecności ustawia tzw. autoresponder, wskazuje też osobę zastępującą. Gdyby kolejne próby okazały się nieudane można zadzwonić lub napisać do sekretariatu działu lub na recepcję ogólną. 

W przypadku DOB wykonawcy mogą oprócz kontaktu bezpośredniego z konkretnym opiekunem kontaktować się  za pośrednictwem maila ogólnego: dobr@ncbr.gov.pl

Warto pamiętać o tym, że opiekun pracuje także poza biurem np. na pracy zdalnej (wówczas jest dostępny za pośrednictwem mejla) lub jest zaangażowany w odbiory, kontrole, komisje u wykonawców. W takich sytuacjach najprawdopodobniej zareaguje na przesłane zgłoszenie tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.
 

{"register":{"columns":[]}}