W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

1% podatku – zmiany w promocji

11.07.2016

Czekają nas zmiany dot. przekazania 1% podatku dochodowego dla organizacji pożytku publicznego (OPP). 19 lipca wchodzi w życie rozporządzenie określające zasady przeprowadzania kampanii zachęcających do przekazania 1 proc. podatku na rzecz wybranej OPP. 

Jak jest obecnie?

Organizacje pożytku publicznego muszą poinformować, że prowadzona przez nie kampania zachęcająca do przekazania 1% podatku jest finansowana lub współfinansowana ze środków pozyskanych z 1%.Jest to przepis bezwzględnie obowiązujący, mimo, że nie było w tej sprawie odpowiedniego rozporządzenia.

Co się zmieni?

Rozporządzenie ministra rodziny, pracy i polityki społecznej z dnia 22 czerwca 2016 r. w sprawie zamieszczania informacji przez organizacje pożytku publicznego z zakresu 1% podatku dochodowego od osób fizycznych, dokładnie określa formę i treść komunikatu, mówiącego o tym, że materiały promocyjne przygotowane przez organizacje pożytku publicznego na rzecz przekazania 1% podatku pochodzą z tego właśnie źródła.

Organizacje pożytku publicznego zachęcając publicznie do przekazania 1% podatku - w formie audiowizualnej, wizualnej i dźwiękowej – muszą oznaczyć te materiały następującą treścią: „Materiał promocyjny został sfinansowany/współfinansowany ze środków finansowych pochodzących z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych.” Rozporządzenie szczegółowo określa powierzchnie, położenie, czas przekazu tej informacji, itd.

Czytelny komunikat w programach rozliczających podatek

Zmiany obejmą również programy komputerowe umożliwiające rozliczenie podatku. Te, które nie pozwalają podatnikowi na swobodny wybór organizacji powinny zawierać czytelny i umieszczony w widocznym miejscu komunikat następującej treści: „Program ten nie umożliwia swobodnego wyboru i przekazania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych wybranej organizacji pożytku publicznego.”

Jeśli program daje taką możliwość, to również powinien zawierać informację na ten temat. Informacja powinna być wyświetlona jeszcze zanim podatnik zacznie wypełniać zeznanie podatkowe.

Sfinansowano z 1% podatku

W przypadku materiałów promocyjnych i programów komputerowych, na których nie uda się zamieścić tak długich informacji (np. z powodu rozmiaru), organizacja pożytku publicznego zamieszcza informację: „Sfinansowano z 1% podatku”.

Po co nowe regulacje?

Zmiany mają zapewnić przejrzystość wydatkowania środków pochodzących z 1% podatku oraz powinny dostarczyć pełną informację dotyczącą możliwości wyboru OPP. Jeśli organizacje nie będą przestrzegały nowych przepisów będą musiały płacić grzywnę.

Kiedy zmiany wchodzą w życie?

Nowe przepisy zaczną obowiązywać 19 lipca br. tj. po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia rozporządzenia w sprawie zamieszczania informacji przez organizacje pożytku publicznego z zakresu 1% podatku dochodowego od osób fizycznych.

Ważne!

Promocja prowadzona przez organizacje pożytku publicznego, polegająca na publicznym zachęcaniu do przekazania 1% podatku, której prowadzenie rozpoczęło się przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, niespełniająca wymagań w nim określonych, może być prowadzona po tym dniu, nie dłużej jednak niż przez 1 miesiąc od dnia wejścia w życie rozporządzenia.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
04.11.2018 12:32 Biuro Promocji
Pierwsza publikacja:
04.11.2018 12:32 Biuro Promocji
{"register":{"columns":[]}}