Informacja dla osób niesłyszących oraz mających trudności w komunikowaniu się
Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824) nakłada na administrację publiczną obowiązki, które mają pomóc osobom mającym trudności w komunikowaniu się w załatwianiu spraw w urzędach.
W celu zapewnienia pomocy w załatwianiu spraw osobom uprawnionym, o których mowa w art. 2 ww. ustawy, informujemy, że z Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej osoba uprawniona może komunikować się na kilka sposobów:
- osobiście w MRiPS - wejście od ul. Nowogrodzkiej 1/3/5, Warszawa, godziny przyjęć: od poniedziałku do piątku w godz. 8.30 – 15.30 (tutaj udostępniamy pętlę indukcyjną),
- pocztą elektroniczną na adres e-mail: skargi.wnioski@mrips.gov.pl lub info@mrips.gov.pl ,
- pisemnie na adres: Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej
Biuro Ministra
Wydział ds. Obywatelskich
ul. Nowogrodzka 1/3/5
00-513 Warszawa
- bądź też w Biurze Podawczym MRiPS, w którym również mogą Państwo skorzystać z pętli indukcyjnej.
MRiPS zapewnia osobom niesłyszącym video-tłumacza języka migowego. Strona internetowa Ministerstwa spełnia standardy zdalnego dostępu online do usługi tłumacza (tłumaczenia online języka migowego) - ikonka umieszczona w prawym górnym rogu strony odsyła do tej usługi.
Jeśli dostarczona przez MRiPS pisemna informacja wymaga druku powiększonego, prosimy o odpowiednią adnotację w piśmie.
Natomiast informacje dotyczące działania Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zamieszczone są na stronie internetowej.