W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Ministra

Dane kierownictwa:

  • Dyrektor: Mateusz Hebda
  • Zastępca Dyrektora: Wioletta Chacińska

Dane kontaktowe:

  • tel.: +48 538 117 530
  • e-mail: sekretariat.BM@mrpips.gov.pl

Do zadań Biura należy w szczególności: 

    •  
  • realizowanie zadań związanych z obsługą Ministra i pozostałych członków kierownictwa Ministerstwa niezastrzeżonych do właściwości innych departamentów,
  • monitorowanie terminowej realizacji decyzji i poleceń Ministra,
  • koordynowanie opracowywania materiałów, informacji i zestawień zbiorczych dla Ministra i pozostałych członków kierownictwa Ministerstwa, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla innych departamentów,
  • obsługa pracy kolegium Ministerstwa oraz monitorowanie realizacji podjętych podczas prac kolegium postanowień, zgodnie ze wskazaniami i poleceniami Ministra,
  • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem Dziennika Urzędowego Ministra oraz rejestrów i zbiorów elektronicznych aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym wydawanych przez Ministra,
  • obsługa organizacyjna przedstawiciela Ministra w pracach Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
  • koordynowanie procesu udzielania upoważnień i pełnomocnictw wydawanych przez Ministra, Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu oraz prowadzenie ich ewidencji i zbioru,
  • prowadzenie spraw dotyczących przyznawania odznak honorowych, orderów i odznaczeń państwowych,
  • koordynowanie udziału przedstawicieli Ministra w zespołach międzyresortowych oraz komisjach, komitetach, radach powoływanych przez podmioty zewnętrzne, a także koordynowanie spraw zespołów, rad, komisji, grup roboczych powoływanych przez Ministra, z wyłączeniem tych, które znajdują się we właściwości departamentów,
  • prowadzenie wykazu udziału Ministra i jego przedstawicieli w pracach zespołów międzyresortowych i rządowych oraz wykazu zespołów, rad, komisji powoływanych przez Ministra,
  • prowadzenie spraw związanych z udzielaniem przez Ministra patronatów honorowych oraz przyjmowaniem udziału w komitetach honorowych,
  • monitorowanie i koordynowanie procesu rozpatrywania listów od obywateli, a także wpływających do Ministerstwa skarg i wniosków, w tym wnoszonych przez posłów na Sejm RP, posłów Parlamentu Europejskiego, senatorów RP lub radnych,
  • przygotowywanie odpowiedzi na korespondencję okolicznościową wpływającą do Ministra,
  • opracowywanie okresowych sprawozdań ze sposobu załatwiania skarg i wniosków w Ministerstwie oraz jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra, a także podejmowanie działań zmierzających do usunięcia przyczyn skarg oraz do pełnego wykorzystania wniosków w zakresie właściwości Ministra,
  • koordynowanie procesu rozpatrywania interpelacji, zapytań oraz interwencji poselskich i senatorskich, w tym monitorowanie terminowości ich załatwiania oraz prowadzenie ich rejestru,
  • koordynacja spraw związanych z ochroną danych osobowych w Ministerstwie.

 

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
24.07.2024 10:20 Departament Komunikacji i Promocji
Pierwsza publikacja:
03.10.2018 11:16 Małgorzata Podrażka
{"register":{"columns":[]}}