Biuro Ministra
Dane kierownictwa:
- Dyrektor: Mateusz Hebda
- Zastępca Dyrektora: Wioletta Chacińska
Dane kontaktowe:
- tel.: +48 538 117 530
- e-mail: sekretariat.BM@mrpips.gov.pl
Do zadań Biura należy w szczególności:
-
- realizowanie zadań związanych z obsługą Ministra i pozostałych członków kierownictwa Ministerstwa niezastrzeżonych do właściwości innych departamentów,
- monitorowanie terminowej realizacji decyzji i poleceń Ministra,
- koordynowanie opracowywania materiałów, informacji i zestawień zbiorczych dla Ministra i pozostałych członków kierownictwa Ministerstwa, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla innych departamentów,
- obsługa pracy kolegium Ministerstwa oraz monitorowanie realizacji podjętych podczas prac kolegium postanowień, zgodnie ze wskazaniami i poleceniami Ministra,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem Dziennika Urzędowego Ministra oraz rejestrów i zbiorów elektronicznych aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym wydawanych przez Ministra,
- obsługa organizacyjna przedstawiciela Ministra w pracach Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
- koordynowanie procesu udzielania upoważnień i pełnomocnictw wydawanych przez Ministra, Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu oraz prowadzenie ich ewidencji i zbioru,
- prowadzenie spraw dotyczących przyznawania odznak honorowych, orderów i odznaczeń państwowych,
- koordynowanie udziału przedstawicieli Ministra w zespołach międzyresortowych oraz komisjach, komitetach, radach powoływanych przez podmioty zewnętrzne, a także koordynowanie spraw zespołów, rad, komisji, grup roboczych powoływanych przez Ministra, z wyłączeniem tych, które znajdują się we właściwości departamentów,
- prowadzenie wykazu udziału Ministra i jego przedstawicieli w pracach zespołów międzyresortowych i rządowych oraz wykazu zespołów, rad, komisji powoływanych przez Ministra,
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem przez Ministra patronatów honorowych oraz przyjmowaniem udziału w komitetach honorowych,
- monitorowanie i koordynowanie procesu rozpatrywania listów od obywateli, a także wpływających do Ministerstwa skarg i wniosków, w tym wnoszonych przez posłów na Sejm RP, posłów Parlamentu Europejskiego, senatorów RP lub radnych,
- przygotowywanie odpowiedzi na korespondencję okolicznościową wpływającą do Ministra,
- opracowywanie okresowych sprawozdań ze sposobu załatwiania skarg i wniosków w Ministerstwie oraz jednostkach organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra, a także podejmowanie działań zmierzających do usunięcia przyczyn skarg oraz do pełnego wykorzystania wniosków w zakresie właściwości Ministra,
- koordynowanie procesu rozpatrywania interpelacji, zapytań oraz interwencji poselskich i senatorskich, w tym monitorowanie terminowości ich załatwiania oraz prowadzenie ich rejestru,
- koordynacja spraw związanych z ochroną danych osobowych w Ministerstwie.
Informacje o publikacji dokumentu
- Ostatnia modyfikacja:
- 24.07.2024 10:20 Departament Komunikacji i Promocji
- Pierwsza publikacja:
- 03.10.2018 11:16 Małgorzata Podrażka