Biuro Ministra
Dane kierownictwa:
- Dyrektor: Mateusz Hebda
- Zastępca Dyrektora: Wioletta Chacińska
- Zastępca Dyrektora: Mariusz Szymczuk
Dane kontaktowe:
- tel.: +48 538 117 530
- e-mail: sekretariat.BM@mrpips.gov.pl
Do zadań Biura należy w szczególności:
- koordynowanie obiegu korespondencji wpływającej do Ministra,
- koordynowanie rozpatrywania materiałów przez kolegium Ministerstwa oraz obsługa jego posiedzeń,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem Dziennika Urzędowego Ministra oraz rejestrów i zbiorów elektronicznych aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym wydawanych przez Ministra,
- koordynowanie procesu udzielania upoważnień i pełnomocnictw wydawanych przez Ministra, Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu oraz prowadzenie ich ewidencji,
- prowadzenie spraw dotyczących przyznawania orderów i odznaczeń państwowych oraz odznak honorowych,
- koordynowanie procesu rozpatrywania interpelacji, zapytań oraz interwencji poselskich i senatorskich, w tym monitorowanie terminowości ich załatwiania oraz prowadzenie ich rejestru,
- koordynowanie przyjmowania i obiegu petycji wpływających do Ministerstwa oraz prowadzenie rejestru petycji,
- monitorowanie i koordynowanie procesu rozpatrywania listów od obywateli, wpływających do Ministerstwa skarg i wniosków, w tym wnoszonych przez posłów na Sejm RP, posłów Parlamentu Europejskiego, senatorów RP lub radnych, a także opracowywanie okresowych sprawozdań ze sposobu ich załatwiania zarówno w Ministerstwie jak i w jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych,
- koordynowanie spraw związanych z ochroną danych osobowych w Ministerstwie,
- koordynowanie udziału przedstawicieli Ministra w zespołach międzyresortowych oraz komisjach, komitetach, radach powoływanych przez podmioty zewnętrzne, a także koordynowanie spraw zespołów, rad, komisji, grup roboczych powoływanych przez Ministra, z wyłączeniem tych, które znajdują się we właściwości departamentów, w tym prowadzenie ich wykazów,
- obsługa organizacyjna przedstawiciela Ministra w pracach Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
- koordynowanie opracowywania materiałów, informacji i zestawień dla Ministra i pozostałych członków kierownictwa Ministerstwa, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla innych departamentów,
- organizacja i obsługa wydarzeń medialnych z udziałem członków kierownictwa Ministerstwa,
- koordynowanie działań związanych z prezentacją polityki Ministra i Ministerstwa oraz inicjowanie i prowadzenie działań związanych z jej promocją, a także informowanie środków
masowego przekazu o działaniach związanych z programami realizowanymi przez Ministerstwo, w tym działań związanych z KPO, - tworzenie kampanii informacyjno-promocyjnych oraz projektowanie budżetu niezbędnego do ich zrealizowania,
- prowadzenie i rozwijanie strony internetowej Ministerstwa, profili Ministerstwa w mediach społecznościowych oraz administrowanie i zarządzanie stroną podmiotową Ministerstwa w Biuletynie Informacji Publicznej,
- monitorowanie i analizowanie publikacji o tematyce związanej z zakresem działania Ministerstwa,
- cykliczne monitorowanie stron internetowych prowadzonych przez departamenty Ministerstwa.
Informacje o publikacji dokumentu
- Ostatnia modyfikacja:
- 26.11.2024 09:46 Ewelina Zdulska
- Pierwsza publikacja:
- 03.10.2018 11:16 Małgorzata Podrażka