W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Biuro Ministra

Dane kierownictwa:

  • Dyrektor: Mateusz Hebda
  • Zastępca Dyrektora: Wioletta Chacińska
  • Zastępca Dyrektora: Mariusz Szymczuk

Dane kontaktowe:

  • tel.: +48 538 117 530
  • e-mail: sekretariat.BM@mrpips.gov.pl

Do zadań Biura należy w szczególności: 

  • koordynowanie obiegu korespondencji wpływającej do Ministra,
  • koordynowanie rozpatrywania materiałów przez kolegium Ministerstwa oraz obsługa jego posiedzeń,
  • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem Dziennika Urzędowego Ministra oraz rejestrów i zbiorów elektronicznych aktów normatywnych o charakterze wewnętrznym wydawanych przez Ministra,
  • koordynowanie procesu udzielania upoważnień i pełnomocnictw wydawanych przez Ministra, Sekretarzy Stanu i Podsekretarzy Stanu oraz prowadzenie ich ewidencji,
  • prowadzenie spraw dotyczących przyznawania orderów i odznaczeń państwowych oraz odznak honorowych,
  • koordynowanie procesu rozpatrywania interpelacji, zapytań oraz interwencji poselskich i senatorskich, w tym monitorowanie terminowości ich załatwiania oraz prowadzenie ich rejestru,
  • koordynowanie przyjmowania i obiegu petycji wpływających do Ministerstwa oraz prowadzenie rejestru petycji,
  • monitorowanie i koordynowanie procesu rozpatrywania listów od obywateli, wpływających do Ministerstwa skarg i wniosków, w tym wnoszonych przez posłów na Sejm RP, posłów Parlamentu Europejskiego, senatorów RP lub radnych, a także opracowywanie okresowych sprawozdań ze sposobu ich załatwiania zarówno w Ministerstwie jak i w jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych,
  • koordynowanie spraw związanych z ochroną danych osobowych w Ministerstwie,
  • koordynowanie udziału przedstawicieli Ministra w zespołach międzyresortowych oraz komisjach, komitetach, radach powoływanych przez podmioty zewnętrzne, a także koordynowanie spraw zespołów, rad, komisji, grup roboczych powoływanych przez Ministra, z wyłączeniem tych, które znajdują się we właściwości departamentów, w tym prowadzenie ich wykazów,
  • obsługa organizacyjna przedstawiciela Ministra w pracach Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego,
  • koordynowanie opracowywania materiałów, informacji i zestawień dla Ministra i pozostałych członków kierownictwa Ministerstwa, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla innych departamentów,
  • organizacja i obsługa wydarzeń medialnych z udziałem członków kierownictwa Ministerstwa,
  • koordynowanie działań związanych z prezentacją polityki Ministra i Ministerstwa oraz inicjowanie i prowadzenie działań związanych z jej promocją, a także informowanie środków
    masowego przekazu o działaniach związanych z programami realizowanymi przez Ministerstwo, w tym działań związanych z KPO,
  • tworzenie kampanii informacyjno-promocyjnych oraz projektowanie budżetu niezbędnego do ich zrealizowania,
  • prowadzenie i rozwijanie strony internetowej Ministerstwa, profili Ministerstwa w mediach społecznościowych oraz administrowanie i zarządzanie stroną podmiotową Ministerstwa w Biuletynie Informacji Publicznej,
  • monitorowanie i analizowanie publikacji o tematyce związanej z zakresem działania Ministerstwa,
  • cykliczne monitorowanie stron internetowych prowadzonych przez departamenty Ministerstwa.

 

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
26.11.2024 09:46 Ewelina Zdulska
Pierwsza publikacja:
03.10.2018 11:16 Małgorzata Podrażka
{"register":{"columns":[]}}