Informacje o Programie Rodzina 500+ w Wydziałach Polityki Społecznej
22.07.2016
Zadanie informowania o Programie Rodzina 500 plus przejmują Wydziały Polityki Społecznej w Urzędach Wojewódzkich. Poniżej podajemy dane teleadresowe.
Uprzejmie informujemy, że zakończone zostało działanie infolinii uruchomionej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej na czas wdrożenia Programu „Rodzina 500+”.
W okresie funkcjonowania infolinii, tj. od 1 marca, udzielonych zostało kilkanaście tysięcy porad i informacji związanych z uzyskiwaniem uprawnień do świadczenia wychowawczego w ramach Programu „Rodzina 500+” oraz procedurą jego otrzymywania.
Jednocześnie podkreślamy, że Program „Rodzina 500 plus” ruszył od 1 kwietnia 2016 r. i od tego momentu podstawowym źródłem informacji na temat warunków uzyskania świadczenia wychowawczego w konkretnej, indywidualnej sprawie danej osoby, w tym aktualnego etapu postępowania administracyjnego na którym znajduje się złożony wniosek, jest gminny organ właściwy realizujący świadczenia wychowawcze, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się/otrzymującej świadczenie wychowawcze – w praktyce jest to najczęściej Ośrodek Pomocy Społecznej lub Urząd Miasta/Gminy, zaś w sprawach w których zastosowanie mają unijne przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego Urząd Marszałkowski/Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej.
- Ostatnia modyfikacja:
- 04.11.2018 12:12 Biuro Promocji
- Pierwsza publikacja:
- 04.11.2018 12:12 Biuro Promocji