Jak rozwija się Karta Dużej Rodziny?
24.07.2018
Od 1 stycznia 2017 r. zadanie pozyskiwania Partnerów Karty Dużej Rodziny realizuje Związek Dużych Rodzin Trzy Plus. Organizacja ta została wyłoniona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy o Karcie Dużej Rodzinyw drodze konkursu ofert.
Od 1 stycznia 2017 r. zadanie pozyskiwania Partnerów Karty Dużej Rodziny realizuje Związek Dużych Rodzin Trzy Plus. Organizacja ta została wyłoniona na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy o Karcie Dużej Rodzinyw drodze konkursu ofert.
Już w 2017 r. odnotowano znaczący wzrost liczby Partnerów oferujących uprawnienia rodzinom wielodzietnym na podstawie Karty Dużej Rodziny. W ramach realizacji umowy obowiązującej w latach 2018-2019 system oceny poszczególnych umów i aneksów zawieranych przez organizację oparto o korelacje pomiędzy kryteriami takimi jak branża, województwo oraz czas trwania umowy. W 2018 r. liczba Partnerów rośnie także w tych województwach, w których dostęp do usług ze zniżkami dla rodzin wielodzietnych był niewielki.
Działalność Związku Dużych Rodzin Trzy Plus to również zwiększenie liczby Partnerów Strategicznych, czyli obiektów unikatowych na skalę kraju lub świadczących usługi odpowiadające podstawowym potrzebom rodzin wielodzietnych, świadczących usługi
w znaczącej liczbie punktów w całym kraju lub wyróżniających się znaczeniem bądź wielkością wśród podmiotów z danej branży.
W 2014 r. w Rządowym Programie Karta Dużej Rodziny uczestniczyło 500 Partnerów oferując zniżki w 5 000 miejsc. W 2015 r. liczba Partnerów wzrosła do 1 200 w ponad 10 000 lokalizacji. Do końca 2016 r. Karta Dużej Rodziny zgromadziła 1 500 podmiotów, a od momentu realizacji zadania pozyskiwania Partnerów przez organizację do 31.12.2017 r. liczba podmiotów wzrosła do 3 500, a w związku z tym również liczba miejsc świadczenia zniżek do ponad 15 000. Na koniec I półrocza 2018 r. w Programie Karta Dużej Rodziny uczestniczy ponad 4 500 podmiotów, świadczących zniżki w ponad 21 500 miejsc w całej Polsce.
Działalność Związku Dużych Rodzin Trzy Plus przekłada się również na wzrost zainteresowania posiadaniem Karty Dużej Rodziny. Tradycyjnych kart zostało wydanych ponad 2 mln dla ok. 448 tys. rodzin wielodzietnych, w których wychowywanych jest ok. 1,18 mln dzieci. Elektronicznych Kart Dużej Rodziny zostało zamówionych około 113 tys.
Poniżej szczegółowa analiza działalności Związku Dużych Rodzin Trzy Plus w porównaniu do analogicznych okresów w 2016 i 2017 r. (stan na 30.06.):
Liczba zawartych umów |
|||
Wojewodowie 2016 |
ZDR 3+ 2017 |
ZDR 3+ 2018 |
|
363 |
935 |
1 443 |
|
Umowy |
Aneksy |
||
1 380 |
63 |
a) Liczba zawartych umów wraz z dynamiką w podziale na województwa:
Województwo |
Liczba zawartych umów |
Dynamika |
|||
Wojewodowie 2016 |
ZDR 3+ 2017 |
ZDR3+ |
2018 / 2016 |
2018 / 2017 |
|
Dolnośląskie |
30 |
30 |
52 |
173% |
173% |
Kujawsko-Pomorskie |
29 |
76 |
70 |
241% |
92% |
Lubelskie |
15 |
90 |
123 |
820% |
137% |
Lubuskie |
8 |
16 |
68 |
850% |
425% |
Łódzkie |
16 |
56 |
23 |
143% |
41% |
Małopolskie |
48 |
122 |
125 |
260% |
102% |
Mazowieckie |
65 |
173 |
258 |
397% |
149% |
Opolskie |
10 |
2 |
38 |
380% |
1 900% |
Podkarpackie |
22 |
27 |
79 |
360% |
293% |
Podlaskie |
21 |
10 |
93 |
443% |
930% |
Pomorskie |
11 |
126 |
117 |
1 064% |
93% |
Śląskie |
32 |
86 |
94 |
294% |
109% |
Świętokrzyskie |
18 |
35 |
86 |
478% |
246% |
Warmińsko-mazurskie |
7 |
36 |
78 |
1 111% |
217% |
Wielkopolskie |
23 |
34 |
82 |
356% |
241% |
Zachodniopomorskie |
8 |
16 |
57 |
712% |
357% |
RAZEM |
363 |
935 |
1 443 |
397% |
154% |
'b) Liczba zawartych umów w podziale na czas trwania umowy
Podmiot zawierający umowę |
Na czas określony |
Na czas nieokreślony |
Razem |
||
ilość |
% |
ilość |
% |
||
Wojewodowie 2016 |
77 |
21 |
286 |
79 |
363 |
ZDR 3+ 2017 |
262 |
28 |
673 |
72 |
935 |
ZDR 3+ 2018 |
292 |
20 |
1 151 |
80 |
1 443 |
c) Liczba zawartych umów w podziale na branże
Branża |
Wojewodowie 2016 |
ZDR 3+ 2017 |
ZDR 3+ 2018 |
Dynamika 2018 / 2016 |
Dynamika 2018 / 2017 |
Art. przemysłowe |
20 |
72 |
70 |
350% |
97% |
Edukacja |
51 |
151 |
284 |
557% |
188% |
Kultura |
26 |
39 |
59 |
227% |
151% |
Łączność |
1 |
2 |
5 |
500% |
250% |
Mieszkanie |
15 |
48 |
108 |
720% |
225% |
Odzież i obuwie |
21 |
42 |
68 |
324% |
162% |
Sport, rekreacja, turystyka |
78 |
135 |
248 |
318% |
184% |
Transport |
5 |
5 |
43 |
860% |
860% |
Usługi |
58 |
191 |
219 |
378% |
115% |
Usługi na odległość |
11 |
19 |
54 |
491% |
284% |
Zdrowie |
51 |
111 |
135 |
265% |
122% |
Żywność |
25 |
120 |
150 |
600% |
125% |
Razem |
363 |
935 |
1 443 |
398% |
154% |
d) Umowy zawarte przez ZDR 3+ z Partnerami Strategicznymi
- LIDL
- TXM
- KOMEX
- KSIĘGARNIA LUDZI MYŚLĄCYCH
- DOMINIUM S.A.
- FORTUM
- S7HEALTH
- CREDIT AGRICOLE
- SHELL
- SWEET GALLERY
- DEICHMANN
- POLONUS
- Ostatnia modyfikacja:
- 25.10.2018 16:51 Biuro Promocji
- Pierwsza publikacja:
- 25.10.2018 16:51 Biuro Promocji