Minister Maląg: rodzina to inwestycja
17.11.2020
Wsparcie rodziny traktujemy jako inwestycję, a nie koszt. Rodzina to fundament wszystkich naszych działań. Pracujemy nad strategią demograficzną, która wyznaczy kierunki dalszego wsparcia rodzin, żebyśmy mogli odwrócić negatywne trendy demograficzne – mówiła podczas konferencji prasowej minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg.
Wtorkowa konferencja prasowa poświęcona była projektowi „Rodzina na antenie” realizowanego wspólnie przez Fundację Mamy i Taty oraz Instytut Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie. Projekt realizowany jest w ramach konkursu „Po pierwsze Rodzina!”.
To konkurs ogłoszony przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej. Jego celem jest wspieranie małżeństwa jako najlepszego środowiska opiekuńczo-wychowawczego dla dzieci, przygotowanie młodych par do radzenia sobie z wyzwaniami życia rodzinnego oraz tworzenie otoczenia szczególnie przyjaznego rodzinom
O dofinansowanie projektów informacyjnych, edukacyjnych i szkoleniowych w tegorocznej edycji konkursu mogły ubiegać się organizacje pozarządowego. Na wsparcie projektów resort rodziny przeznaczył 8,5 mln złotych. Dofinansowanie otrzymało 38 organizacji pozarządowych. Jednym z dofinansowanych projektorów jest właśnie „Rodzina na antenie”.
Chcemy dotrzeć do świadomości społecznej z przekazem, że rodzina jest niezastąpiona, że hasło „Po pierwsze Rodzina” nie jest sloganem reklamowym. Chcemy odkrywać rodzinę jako dobry i nowoczesny styl życia. Pokazać, że w rodzinie potencjał, którego nie ma nigdzie indziej – mówił prezes Instytutu Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie prof. Michał A. Michalski.
W podobnym tonie wypowiadał się Marek Grabowski, prezes Fundacji Mamy i Taty: - Jestem dumny, że wspólnie uruchomiliśmy ten projekt. Dla nas jest on kluczowy. Przez 10 lat naszej działalności udało się zgromadzić ogromne zasoby wiedzy i grono ekspertów, osób zaangażowanych, dla których ważne są kwestie rodziny oraz kultury i wartości, które niesie rodzina”.
Minister Marlena Maląg dodała, że konkurs „Po pierwsze Rodzina!” ma „wykreować markę rodzina’. Dodała też, że konkurs to kolejny przykład działania Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, które służyć ma wsparciu rodzin. Minister przypomniała programy dedykowane rodzinom - Rodzina 50+, Dobry start, Maluch+. Mówiła również o strategii demograficznej, która powstaje w Ministerstwie, a która ma wyznaczać kierunki wsparcia rodzin.
Zachodzące trendy demograficzne to wyzwanie dla naszego rządu, chcemy, żeby młodzi ludzie zakładali rodziny, chcieli mieć dzieci. Dzięki strategii będziemy mieć zdiagnozowane obszary, które wymagają dalszego wsparcia – mówi Marlena Malag.