W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ministerstwo wyjaśnia nieprawidłowości w funkcjonowania Domu Opieki im. A. Alzheimera w Trzciance

26.04.2016

W związku z doniesieniami medialnymi dotyczącymi nieprawidłowego funkcjonowania Domu Opieki im.A. Alzheimera w Trzciance, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zwróciło się do Wojewody Mazowieckiego w trybie art. 126 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2015 r., poz. 163 ze zm.) o przeprowadzenie w trybie natychmiastowym kontroli w przedmiotowej placówce.

W dniu 26 kwietnia br. zostało wszczęte postępowanie celem cofnięcia zezwolenia z urzędu, na podstawie ustawy o pomocy społecznej oraz Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie wydawania i cofania zezwoleń  na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia placówki zapewniającej całodobową opiekę (Dz. U z 2005 r., Nr 86, poz. 739).

W ramach tego postępowania zespół inspektorów z Delegatury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Siedlcach wraz z pracownikami socjalnymi Ośrodka Pomocy Społecznej w Wildze udali się do placówki celem podjęcia czynności zmierzających do ustalenia danych osób tam przebywających oraz ich rodzin. Poinformują oni rodziny podopiecznych o sytuacji w tej jednostce oraz o możliwości zmiany (za ich zgodą) domu opieki.

Ponadto Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego będzie współpracował z organami ścigania w ramach prowadzonego przez nie śledztwa.

Jak wynika z dotychczasowych ustaleń, Dom Opieki im.A. Alzheimera w Trzciance działa na podstawie decyzji Wojewody Mazowieckiego Nr 142/2014 z dnia 28.01.2014 r., wydanego na czas określony i tym samymposiada wpis do Rejestru placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku. Placówka jest zorganizowana na 55 miejsc.

Z uwagi na fakt, że podmiot posiada ww. zezwolenie, wojewoda nie może wydać decyzji wstrzymującej prowadzenie placówki. Czynność ta bowiem, zgodnie z art. 131 ustawy o pomocy społecznej, odnosi się wyłącznie do placówek działających bez zezwolenia.

Dodatkowo informujemy, że minister Elżbieta Rafalska zwróci się do wojewodów z prośbą o przedstawienie informacji ile kontroli, jakiego rodzaju (doraźne czy kompleksowe) oraz w jakim zakresie były przeprowadzone, a także jakie kontrole w najbliższym czasie są planowane.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
04.11.2018 16:50 Biuro Promocji
Pierwsza publikacja:
04.11.2018 16:50 Biuro Promocji
{"register":{"columns":[]}}