Ogólnopolska Kampania Społeczna ,,Nie otwieraj drzwi PRZEMOCY”
Ogólnopolska Kampania Społeczna ,,Nie otwieraj drzwi PRZEMOCY” została zrealizowana
w ramach Krajowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na rok 2022.
Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym do zadań Ministra Rodziny i Polityki Społecznej należy podnoszenie poziomu wiedzy i świadomości społecznej w zakresie przyczyn i skutków przemocy domowej oraz zmiany postrzegania przez społeczeństwo problemu przemocy poprzez prowadzenie ogólnopolskich kampanii społecznych.
Tym razem Kampania zakłada działania w związku z zagrożeniami w obszarze przeciwdziałania przemocy domowej, wynikającymi z obecnie występujących czynników między innymi dotyczących, niepokojów społecznych wywołanych wojną w Ukrainie, oraz trwającym zagrożeniem COVID-19.
Główne motto kampanii ,, Nie otwieraj drzwi PRZEMOCY”, to hasło motywujące osoby doznające przemocy domowej do podejmowania działań, świadków przemocy domowej – do reagowania na krzywdę i osoby stosujące przemoc domową - do wprowadzania zmian w swoim zachowaniu i życiu.
Kampania jest adresowana do całego społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej, w tym szczególnie do :
- osób doznających przemocy domowej ,
- świadków przemocy domowej ,
- osób stosujących przemoc domową,
- a także osób, które potencjalnie w przyszłości mogą mieć do czynienia
z przemocą domową, aby potrafiły jej zapobiegać, rozpoznać i podjąć odpowiednie działania.
W ramach kampanii opracowano:
- krótką formę filmową ( 15 i 30 sek.);
- krótką formę radiową
- plakaty w liczbie 3 800 sztuk ( 10 sztuk x 380 powiatów);
- ulotki i broszury w liczbie 61 925 sztuk (25 sztuk x 2477 gmin).
Materiały
Plakatprevka_221215_MRiPS_Przemoc_Plakat_A2.pdf 3.71MB Spot Radiowy
RADNA-PRZEMOC-RADIO.wav 2.75MB Spot Telewizyjny
RADNA-PRZEMOC-30-H264.mp4 70.58MB Spot Telewizyjny
RADNA-PRZEMOC-15-H264.mp4 43.04MB Ulotka
prevka_221219_Ulotka_DL_MRiPS_Przemoc.pdf 1.66MB Broszura
prevka_221219_Broszura_A5_MRiPS_Spoleczna_Przemoc.pdf 2.70MB