Poprawianie błędów we wnioskach „Rodzina 500 plus”
04.04.2016
„Rodzina 500 plus” jest programem, który po raz pierwszy na tak dużą skalę umożliwia składanie wniosków drogą elektroniczną. W pierwszych trzech dniach obowiązywania programu rodziny złożyły drogą elektroniczną ponad 185 tysięcy.
Wielu rodziców i opiekunów składa wniosek elektroniczny po raz pierwszy. Zdarza się, że podczas wypełniania wniosku popełniają oni błędy lub nie wypełniają wszystkich pól. Z taką sytuacją mamy również do czynienia w przypadku wypełniania wniosków papierowych.
Najczęściej popełniane błędy to m.in. brak wskazania współmałżonka w składzie rodziny, brak numeru PESEL członków rodziny, czy niekompletne dane teleadresowe wnioskodawcy.
Jak można poprawić wniosek?
Jeśli we wniosku pojawiły się błędy urząd poprosi o ich skorygowanie. Informację o tym rodzic otrzyma w pierwszej kolejności drogą mailową. Można także, nie czekając na maila z gminy, samemu złożyć raz jeszcze poprawny wniosek online, jeśli osoba ubiegająca się o świadczenie zorientowała się, że popełniła błędy.
Ministerstwo Rodziny przygotowało dokładne wytyczne dla gmin, jak rozpatrywać różne sytuacje, w których popełniono błędy we wniosku. Znaleźć je można pod linkiem.
Informacje o publikacji dokumentu
- Ostatnia modyfikacja:
- 04.11.2018 17:31 Biuro Promocji
- Pierwsza publikacja:
- 04.11.2018 17:31 Biuro Promocji