Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej jest uprawniony do prowadzenia postępowań w sprawach pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (postępowań ADR) i został wpisany pod numerem 6.1 w Rejestrze podmiotów uprawnionych prowadzonym przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Pozasądowe rozwiązywanie sporów, w skrócie ADR (ang. Alternative Dispute Resolution) - to polubowne postępowania prowadzone w sporach pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami. Procedura została wprowadzona ustawą o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jest to szybka, bezpłatna, dobrowolna i poufna metoda rozwiązywania sporów konsumenckich na etapie przedsądowym. W osiągnięciu porozumienia pomagają niezależni, bezstronni i neutralni eksperci - mediatorzy, którzy są pracownikami Wojewódzkieho Inspektoratu Inspekcji Handlowej we Wrocławiu i spełniają warunki niezbędne, wymagane ustawą z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
Inspekcja Handlowa jako podmiot horyzontalny jest właściwa do prowadzenia postępowań w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, we wszystkich sprawach, dla których nie utworzono podmiotu wyspecjalizowanego. Jest zatem właściwa m.in. w przypadku sporów związanych ze sprzedażą produktów powszechnie używanych przez konsumentów (np.: obuwia, sprzętu AGD, RTV, zabawek, mebli ) oraz usług wykonywanych na rzecz konsumentów (np. remontowo-budowlanych).
- Pierwsza publikacja:
- 10.10.2024 10:54 Dominika Mądry
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Dominika Mądry
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Informacje podstawowe | 1.0 | 10.10.2024 10:54 Dominika Mądry |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP