Skargi i wnioski
Informacja w zakresie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w PGW Wody Polskie
Przyjmowaniem i koordynowaniem rozpatrywania skarg i wniosków w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie zajmują się:
- Wydział ds. Koordynacji Skarg i Wniosków w Departamencie Kontroli i Audytu Wewnętrznego w Krajowym Zarządzie Gospodarki Wodnej PGW WP, ul. Żelazna 59a, 00-848 Warszawa, tel. (22) 37 20 238, e-mail: sekretariat.kk@wody.gov.pl;
- Wydziały organizacyjne w Regionalnych Zarządach Gospodarki Wodnej w PGW Wody Polskie;
- Działy organizacyjne w Zarządach Zlewni PGW Wody Polskie;
- Nadzory Wodne PGW Wody Polskie.
Informacje o adresach siedzib jednostek oraz dane kontaktowe do tych jednostek dostępne są na stronie internetowej: https://www.gov.pl/web/wody-polskie
Skargę lub wniosek może Pani/Pan:
- przesłać drogą pocztową na adres: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, ul. Żelazna 59a, 00-848 Warszawa;
bądź na adresy siedzib pozostałych, właściwych do załatwienia skargi lub wniosku, jednostek organizacyjnych Wód Polskich;
- doręczyć osobiście do Kancelarii:
- Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej PGW Wody Polskie, przy ul. Żelazna 59a w Warszawie, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 16.00;
- Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej, Zarządów Zlewni, Nadzorów Wodnych, w godzinach pracy tych jednostek;
- przesłać pocztą elektroniczną na adres: skargi.wnioski@wody.gov.pl bądź adresy elektroniczne jednostek organizacyjnych PGW Wody Polskie wskazane na stronie internetowej Wód Polskich w zakładce „RZGW”;
- przesłać za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej na platformie e-PUAP na adres Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej:/pgw_wp/SkrytkaESP lub właściwego Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej lub Zarządu Zlewni (adresy skrzynek podawczych są dostępne na stronie internetowej w zakładce „RZGW”);
- zgłosić ustnie do protokołu:
- w Krajowym Zarządzie Gospodarki Wodnej przy ul. Żelaznej 59a w Warszawie:
w Wydziale ds. Koordynacji Skarg i Wniosków, codziennie w godzinach pracy oraz w każdy poniedziałek w godz. 16.00-17.00, po telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem Departamentu Kontroli i Audytu Wewnętrznego pod nr telefonu +48 (22) 37 20 238;
- w jednostkach organizacyjnych Wód Polskich w godzinach pracy tych jednostek.
Informacja dotycząca przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków w PGW Wody Polskie
Interesanci zgłaszający skargi lub wnioski są przyjmowani w PGW WP przez:
- Prezesa PGW WP bądź Zastępcę Prezesa PGW WP w każdy poniedziałek w godzinach 15.00-16.00, po wcześniejszym przedstawieniu przedmiotu rozmowy i uzgodnieniu terminu z sekretariatem;
- upoważnionych przez Prezesa PGW WP następujących pracowników:
a) Dyrektorów departamentów w Krajowym Zarządzie Gospodarki Wodnej lub zastępców dyrektorów tych departamentów, w każdym dniu roboczym w godzinach pracy Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej, po wcześniejszym przedstawieniu przedmiotu rozmowy i uzgodnieniu terminu z sekretariatem departamentu;
b) pracowników Wydziału ds. Koordynacji Skarg i Wniosków w Departamencie Kontroli i Audytu Wewnętrznego w Krajowym Zarządzie Gospodarki Wodnej, w każdym dniu roboczym w godzinach pracy Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej i w każdy poniedziałek w godzinach 16.00-17.00, po wcześniejszym przedstawieniu przedmiotu rozmowy i uzgodnieniu terminu z sekretariatem tego departamentu;
c) kierowników pozostałych jednostek organizacyjnych PGW WP lub wyznaczonych przez nich pracowników, po wcześniejszym przedstawieniu przedmiotu rozmowy i uzgodnieniu terminu z sekretariatem jednostki, w dniach i godzinach ustalonych przez kierownika tej jednostki. Informacja w tym zakresie jest dostępna na stronach internetowych jednostek PGW WP.
Klauzula informacyjna RODO dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z wniesionymi do PGW Wody Polskie skargami i wnioskami
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (dalej jako: RODO) informujemy, iż:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie z siedzibą w Warszawie, 00-848 Warszawa, ul. Żelazna 59A (dalej jako: PGW WP).
2) Kontakt z Inspektorem ochrony danych w PGW WP możliwy jest pod adresem e-mail: iod@wody.gov.pl lub listownie pod adresem: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, 00-848 Warszawa, ul. Żelazna 59A z dopiskiem „Inspektor ochrony danych”.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia skargi lub wniosku (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami):
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256, z późn. zm.) – Dział VIII. Skargi i wnioski,
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
4) Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie organom upoważnionym na podstawie przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do rozpatrzenia wniesionej przez Panią/Pana skargi/wniosku, a następnie przez okres ustalony, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164).
6) W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
- prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych;
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
Aby skorzystać z powyższych praw może Pani/Pan skontaktować się bezpośrednio z administratorem lub inspektorem ochrony danych w PGW WP bądź wystąpić do administratora danych pisemnie na ww. adres pocztowy lub e-mailowy.
7) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.
8) Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją niepodania danych będzie pozostawienie skargi/wniosku bez rozpoznania.
9) Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji, w tym profilowaniu.
Materiały
Formularz skargi/wnioskuFormularz_skargi_wnioski.docx 0.04MB