Limity czasowe na stronach internetowych
Ograniczenie czasu na wykonanie jakiegoś działania na stronie internetowej może być czasem uzasadnione, na przykład ze względów bezpieczeństwa. Użytkownicy powinni jednak być informowani wcześniej o takich ograniczeniach i móc zarządzać nimi, na przykład wydłużając czas na wykonanie działania.
Ogólnie omawiamy ten temat w artykule Limity czasowe (jako jeden z tematów o elementach, które tworzą dostępność cyfrową).
Trzy podstawowe metody zarządzania limitami czasowymi
- wyłączenie: użytkownik może całkowicie wyłączyć limit czasowy (w takiej sytuacji zastanów się, czy stosowanie limitu czasowego, jest faktycznie potrzebne) lub
- dostosowanie: użytkownik może zmienić limit czasowy, wydłużając go co najmniej dziesięciokrotnie, lub
- wydłużenie: użytkownik co najmniej 20 sekund przed końcem limitu dostaje ostrzeżenie i może wydłużyć limit czasu za pomocą prostej czynności (na przykład „wciśnij dowolny przycisk, by wydłużyć sesję”). Takie przedłużenie powinien móc wykonać co najmniej dziesięć razy.
Rozwiązań tych nie musisz stosować, gdy limit czasowy wynika z tego, że coś dzieje się w czasie rzeczywistym lub ma jasno określony czas końcowy (np. aukcja internetowa).