Nagłówki na stronach internetowych
Wdrożone w odpowiedni sposób są ważnym elementem stron internetowych i mogą je wykorzystywać również osoby, które używają czytników ekranu.
Poziomy nagłówków
Nagłówki należy umieszczać według ich poziomu. Najważniejszy nagłówek ma poziom 1 (<h1>), najmniej ważny nagłówek poziom 6 (<h6>). Nagłówki o tym samym lub wyższym poziomie rozpoczynają nową sekcję, nagłówki o niższym poziomie rozpoczynają nowe podsekcje, które są częścią sekcji na wyższym poziomie.
Zazwyczaj na podstronie powinien być jeden nagłówek <h1>, niejako w roli tytułu dla treści danej podstrony — na przykład tytuł artykułu, którego treść jest na tej podstronie. Nazwa witryny, którą zwykle widać u góry większości podstron, w ogóle nie musi być oznaczona jako nagłówek.
Nagłówek <h1> nie musi być pierwszym nagłówkiem w strukturze danej podstrony. Mogą go poprzedzać nagłówki niższych poziomów, które określają jakieś ważne sekcje na podstronie, takie, które w logice tej podstrony znajdują się przed nagłówkiem <h1>.
Nagłówków <h2> używaj dla podtytułów podrzędnych do nagłówka <h1>. Jeśli to konieczne, używaj dodatkowych poziomów nagłówków (od <h3> do <h6>).
Strukturę nagłówków na danej podstronie możesz łatwo podejrzeć na przykład za pomocą narzędzia do automatycznej analizy dostępności cyfrowej WAVE oraz podczas badania strony czytnikiem ekranu.
Edytory w systemach zarządzania treścią (tzw. CMS-y) najczęściej pozwalają dodawać nagłówki i określać ich poziom. Najczęściej wykorzystują nagłówek <h1> dla tytułu danej podstrony, więc pierwszym dostępnym nagłówkiem dla redaktora może być nagłówek <h2>. Z tego powodu w niektórych edytorach redaktor nie może dodać nagłówka <h1>.