W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Czy oświadczenie składane przez osoby wchodzące w skład wieloosobowego zarządu, że sprawozdanie finansowe spełnia wymagania przewidziane w ustawie, powinno mieć określoną formę? Czy jest dostępny wzór takiego oświadczenia?

W jednostkach kierowanych przez zarządy wieloosobowe istnieje możliwość podpisania sprawozdania finansowego przez co najmniej jednego członka zarządu.  Pozostali członkowie, którzy nie podpisali sprawozdania finansowego, składają oświadczenie, że sprawozdanie to spełnia wymagania przewidziane w ustawie o rachunkowości (art. 52 ust. 2b).

Nie obowiązuje ustalony wzór oświadczenia. W treści oświadczenia natomiast koniecznie należy zamieścić stwierdzenie, że sprawozdanie finansowe spełnia wymagania przewidziane w ustawie o rachunkowości. Należy także wskazać, do którego sprawozdania finansowego oświadczenie to się odnosi, w szczególności przez podanie daty i godziny podpisania tego sprawozdania przez osobę, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych (art. 52 ust. 2c). 

Oświadczenie należy sporządzić w jednej z dwóch form: papierowej (podpisanej własnoręcznie) lub elektronicznej (podpisanej elektronicznie: kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym).

Jeżeli osoba wchodząca w skład kierownika jednostki korzysta z możliwości złożenia oświadczenia w wersji papierowej, należy je zeskanować, aby mogło ono zostać dołączone do elektronicznego sprawozdania finansowego. Odpowiedzialny za to jest członek zarządu, który podpisał sprawozdanie finansowe (art. 52 ust. 2 e); na tym etapie nie ma obowiązku autoryzacji kopii podpisem elektronicznym.

Analogiczne rozwiązania obowiązują w odniesieniu do odmowy złożenia oświadczenia.

{"register":{"columns":[]}}