W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności serwisu Ministerstwa Finansów

Ministerstwo Finansów (Ministerstwo) zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy następujących stron internetowych:

Data publikacji stron internetowych: Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strony internetowe są częściowo zgodne z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Mimo starań redaktorów serwisu mogą występować pewne niezgodności związane z dostępnością cyfrową:

  • nie wszystkie dokumenty w serwisie spełniają standardy dostępności ze względu np. na specyficzną strukturę techniczną, brak nagłówków i nielogiczny podział treści,
  • niektóre filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów lub innych wymaganych elementów,
  • z uwagi na czasowe ograniczenia systemowe serwisu, nie wszystkie elementy treści zostały oznaczone atrybutem lang,
  • w serwisie, w menu bocznym, występuje błędne oznaczenie języka ukraińskiego – zamiast poprawnego skrótu UK użyto UN.

Treści nieobjęte przepisami

Mogą zdarzyć się sytuacje, w których pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na:

  • pochodzenie z różnych źródeł,
  • publikację zgodnie z zasadami przyjętymi w innej instytucji,
  • udostępnienie przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny redaktorów serwisu, przeprowadzonej z wykorzystaniem listy kontrolnej. Serwis od strony technicznej jest obsługiwany przez inną instytucję, która przykłada bardzo dużą wagę do dostępności. Na moment aktualizacji deklaracji nie posiadaliśmy jednak informacji potwierdzającej aktualny status dostępności technicznej stron. Wyniki oceny są dostępne w raporcie z badania (plik PDF 180 KB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Tłumacz polskiego języka migowego (PJM)

Zapewniamy dostęp do tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Link do połączenia znajduje się w prawym górnym rogu strony głównej Ministerstwa Finansów. Usługa działa wprost z przeglądarek internetowych bez konieczności instalacji dodatkowego oprogramowania od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do 16:00.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową wskazanych stron internetowych możesz zgłosić do Biura Komunikacji i Promocji na adres e-mail redakcja@mf.gov.pl lub telefonicznie +48 502-726-018. Dane teleadresowe jednostki znajdziesz w zakładce Kontakt.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Ministerstwo Finansów udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Szczegółowe informacje dotyczące dostępności architektonicznej gmachu Ministerstwa Finansów znajdują się w zakładce Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Zgodnie z ustawą o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się (Dz.U. 2023 poz. 20) rozszerzyliśmy katalog usług umożliwiających osobom niesłyszącym lub słabo słyszącym kontakt z urzędem.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa w zakładce Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących.

Dodatkowo na stronie internetowej Ministerstwa Finansów, udostępniamy również Informację o działalności Ministerstwa, opracowaną w formatach ułatwiających ich czytanie i zrozumienie.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
27.03.2025 14:07 Henryk Gryz
Pierwsza publikacja:
20.02.2019 18:22 Anna Madziar