Projekt standardu Komitetu Standardów Rachunkowości dot. kontynuowania działalności lub jej braku
17.03.2021
- Komitet Standardów Rachunkowości (KSR) przekazuje do publicznej dyskusji projekt standardu „Kontynuacja działalności oraz rachunkowość jednostek przy braku kontynuowania działalności”.
- Standard ma stanowić pomoc w stosowaniu przepisów ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości w sytuacjach związanych z przyjęciem - lub nie - przez jednostkę założenia kontynuacji działalności.
- Uwagi do projektu można składać do 4 maja 2021 r.
Projekt standardu uwzględnia w szczególności zagadnienia dotyczące sporządzania sprawozdań finansowych w sytuacjach, gdy przyjęcie przez jednostkę założenia kontynuacji działalności nie jest zasadne.
Dokument porusza także m.in. takie zagadnienia, jak:
- zasady wyceny aktywów i zobowiązań oraz prezentacji w sprawozdaniu finansowym przy założeniu braku kontynuowania działalności,
- inne wymogi dotyczące rachunkowości jednostek w sytuacji braku kontynuowania działalności lub gdy ustaną okoliczności, które skutkują brakiem kontunuowania działalności.
Uwag i komentarze do projektu można zgłaszać do 4 maja 2021 r. na adres sekretarz.KSR@mf.gov.pl. Projekt jest opublikowany w zakładce KSR.