Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Ministerstwo Finansów przedstawia raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami za okres od 20 września 2019r. do 1 stycznia 2021r.
Raport jest składany co 4 lata i zawiera informacje w zakresie spełniania przez dany podmiot, w ramach prowadzonej działalności, minimalnych wymagań w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej.
Raport został opracowany przez Zespół koordynatorów ds. dostępności w MF.
Nazwa i adres podmiotu publicznego
Ministerstwo Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
Numer identyfikacyjny REGON: 00000221700000
Stan w dniu: 01.01.2021 r.
Termin przekazania: do 31.03.2021 r.
Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu: sekretariat.dyrektorageneralnego@mf.gov.pl
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz: dostepnosc.mf@mf.gov.pl
Telefon kontaktowy: 881053716
Data 2021-03-19
Miejscowość: Warszawa
Lokalizacja siedziby podmiotu Województwo: WOJ. MAZOWIECKIE
Powiat: Powiat m. st. Warszawa
Gmina: Śródmieście
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do: ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego
Dział 1. Dostępność architektoniczna
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów
1
Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne ?
TAK
Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych?
TAK
Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy?
TAK
Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego? TAK
Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób?
TAK
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej
W zakresie dostępności architektonicznej Ministerstwo Finansów podejmowało i podejmuje działania uwzględniające potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami przy realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych. Dodatkowo w celu wykonania pogłębionej analizy dostępności w budynku w zakresie architektonicznym Ministerstwo Finansów zleciło wykonanie audytu dostępności, który pozwoli na zaplanowanie i zrealizowanie dalszych racjonalnych usprawnień.
Dział 2. Dostępność cyfrowa
Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
Liczba stron: 9
Liczba aplikacji: 0
Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
ID a11y-url | ID a11y-status | ID a11y-data-sporządzenie |
---|---|---|
https://www.gov.pl/web/finanse | Częściowo zgodna | 2019-09-20 |
https://www.gov.pl/web/kas | Częściowo zgodna | 2019-09-20 |
https://budzetjst.pl/ | Zgodna | 2020-11-27 |
https://www.podatki.gov.pl/ | Częściowo zgodna | 2019-11-07 |
https://urzadskarbowy.gov.pl/ | Częściowo zgodna | 2021-01-28 |
https://epit.podatki.gov.pl | Częściowo zgodna | 2019-11-07 |
https://granica.gov.pl | Częściowo zgodna | 2020-07-09 |
https://wizyta.podatki.gov.pl | Zgodna | 2020-10-19 |
Intranet MF | Częściowo zgodna |
2020-09-21 |
Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności
Liczba stron: 16
Liczba aplikacji: 6
Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Adres strony internetowej | Zgodność z UdC |
---|---|
https://mdr.mf.gov.pl/ | Niezgodna |
https://puesc.gov.pl | Częściowo zgodna |
http://e-clo.pl/ | Częściowo zgodna |
https://bcp.mf.gov.pl/ | Częściowo zgodna |
https://ext-isztar4.mf.gov.pl/taryfa_celna/ | Częściowo zgodna |
https://e-mikrofirma.mf.gov.pl | Częściowo zgodna |
https://e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-client | Częściowo zgodna |
https://e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-form/form-selection | Częściowo zgodna |
https://e-mikrofirma.mf.gov.pl/jpk-form/read-file | Częściowo zgodna |
https://www.viatoll.pl/ | Niezgodna |
https://crbr.podatki.gov.pl | Częściowo zgodna |
https://www.giif.mofnet.gov.pl | Niezgodna |
https://www.mf.gov.pl/web/bip/dziennik-urzedowy-ministra-finansow-funduszy-i-polityki-regionalnej |
Częściowo zgodna |
https://e-sprawozdania.mf.gov.pl | Częściowo zgodna |
https://ppuslugi.mf.gov.pl | Częściowo zgodna |
https://pue.mf.gov.pl | Częściowo zgodna |
Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Nazwa aplikacji mobilnej | Adres do pobrania | Zgodność z UdC |
---|---|---|
Aplikacja „Mobilna Granica” | https://granica.gov.pl/aplikacja-mobilna-granica.php?v=pl | Częściowo zgodna |
Aplikacja Kierowcy SENT GEO | https://apps.apple.com/pl/app/aplikacja-kierowcy-sent- geo/id1435591202?l=pl https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.gov.mf.sent_geo_mobile&hl=pl&gl=US |
Częściowo zgodna |
Aplikacja Kier. SENT GEO (Edu) |
https://apps.apple.com/ch/app/aplikacja-kier-sent-geo- edu/id1436871367 |
Częściowo zgodna |
SENT Dostawy |
https://play.google.com/store/apps/details? id=pl.gov.mf.sent.delivery&hl=pl&gl=US https://apps.apple.com/us/app/sent-dostawy/ id1498194069?l=pl |
Częściowo zgodna |
SENT Dostawy (EDU)” |
https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.gov.mf.sent.delivery.edu&hl=pl&gl=US https://apps.apple.com/us/app/sent- dostawy-edu/id1491903813?l=pl&ls=1 |
Częściowo zgodna |
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej
W celu lepszej koordynacji zadań związanych z dostępnością w Ministerstwie Finansów powołano Zespołu Koordynatorów ds. dostępności. Utworzono również na MS Teams forum dla koordynatorów ds. dostępności cyfrowej z jednostek resortu finansów (dalej: jrf). Redaktorzy portalu MF i serwisów jrf regularnie brali udział w szkoleniach z zakresu dostępności cyfrowej. W Intranecie MF i na stronach jrf utworzono zakładkę pt. Dostępność, w której publikowane są w sposób ustandaryzowany najważniejsze informacje nt. dostępności. MF koordynowało również w resorcie finansów prace związane z przeglądem stron internetowych jrf w obszarze dostępności cyfrowej. Opracowano również poradniki z zakresu multimediów, tworzenia napisów, dostępnych dokumentów i publikacji w serwisie GOV/Finanse i GOV/KAS.
Ministerstwo Finansów kontynuuje również działania mające na celu utrzymania funkcjonujących już serwisów w sposób dostępny cyfrowo.
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
Kontakt telefoniczny
TAK
Kontakt korespondencyjny
TAK
Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS,MMS lub komunikatorów internetowych
NIE
Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych
NIE
Przesyłanie faksów
TAK
Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online)
TAK
Pomoc tłumacza języka migowego – kontakt osobisty
TAK
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego:
w ciągu 2-3 dni roboczych
Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty)
TAK
Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth?
TAK
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” – prosimy o podanie liczby posiadanych urządzeń lub środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących
3
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych
25
Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci:
Tekstu odczytywalnego maszynowo?
Na części stron tak, na części nie
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informację o zakresie swojej działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo
1
Nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo?
Na części stron tak, na części nie
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informację o zakresie swojej działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo
1
Informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)?
Na części stron tak, na części nie
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” – prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informację o zakresie swojej działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo
1
Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym – tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. – na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku?
NIE
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby?
NIE
Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii?
NIE
Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu?
NIE
Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej?
NIE
Materiały
Raport o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami za okres od 20 września 2019r. do 1 stycznia 2021r.Raport_MF_-_do_wydruku.PDF 0.11MB
- Pierwsza publikacja:
- 30.03.2021 16:25 Henryk Gryz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Krystian Wyskiel
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego | 1.0 | 30.03.2021 16:25 Henryk Gryz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP