W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Webinarium: Kodeks dobrych praktyk jako nowa regulacja wewnętrzna w JST w zakresie Prawa zamówień publicznych (27 czerwca 2023 r.)

06.07.2023

W dniu 27 czerwca 2023 r. odbyło się webinarium z cyklu Kontrola zarządcza w praktyce, poświęcone tematyce: „Kodeks dobrych praktyk jako nowa regulacja wewnętrzna w JST w zakresie Prawa zamówień publicznych”.

Spotkanie było dedykowane kierownikom jednostek samorządu terytorialnego oraz osobom zajmującym się zamówieniami publicznymi w strukturach organizacyjnych zamawiających. 

Głównym celem webinarium było zaprezentowanie Kodeksu dobrych praktyk, który stanowi uszczegółowienie norm i zasad postępowania istotnych dla bieżących działań podejmowanych przez urzędy w sferze zamówień publicznych. Spotkanie zostało otwarte przez Panią Annę Kołodziejczyk, Audytora wewnętrznego w Wydziale Koordynacji Kontroli Zarządczej i Audytu Wewnętrznego w Sektorze Publicznym, która serdecznie przywitała wszystkich uczestników i przedstawiła gości.

Prezentację poprowadzili autorzy Kodeksu: Pan Michał Zastrzeżyński – I Zastępca Prezydenta Miasta Sosnowca oraz Pan Jarosław Rokicki – Naczelnik Wydziału zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej. Pan Zastrzeżyński, posiadający ponad piętnastoletnie doświadczenie w zakresie zamówień publicznych, jest wykładowcą na studiach podyplomowych oraz autorem licznych publikacji w tej dziedzinie. Pan Rokicki, z doktoratem z nauk ekonomicznych i ponad 20-letnim doświadczeniem w samorządzie, pełni funkcje przewodniczącego Komisji ds. zamówień publicznych w Śląskim Związku Gmin i Powiatów.

Podczas webinarium szczegółowo omówiono Kodeks dobrych praktyk, który został przygotowany w ramach prac Komisji ds. Zamówień Publicznych Śląskiego Związku Gmin i Powiatów na potrzeby realizacji zamówień publicznych w jednostkach samorządu terytorialnego, zwłaszcza na szczeblu gminnym i powiatowym. Jego głównym adresatem są przede wszystkim pracownicy zajmujący się zamówieniami publicznymi w strukturach organizacyjnych zamawiających. Kodeks składa się z 33 artykułów zawartych w trzech rozdziałach, obejmujących postanowienia ogólne, przygotowanie postępowania oraz jego przeprowadzenie. Dodatkowo zawarto w nim 26 załączników w postaci formularzy stanowiących „podręczne” dokumenty służące dołożeniu należytej staranności przy przeprowadzaniu czynności związanych z zamówieniami publicznymi.

Zachęcamy do zapoznania się z zawartością Kodeksu dobrych praktyk i wykorzystania go w praktyce. Kodeks niewątpliwie stanowi ważny krok w zapewnieniu sprawnego działania samorządu przy wydatkowaniu środków publicznych. W ramach przeprowadzonego podczas spotkania sondażu, aż 95% uczestników uznało, że jest to narzędzie innowacyjne. 

Założeniem Autorów Kodeksu jest jego ciągłe doskonalenie. Wszelkie pytania, uwagi czy sugestie dotyczące tego dokumentu prosimy kierować na adres e-mail: jrokicki@dg.pl

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w webinarium oraz zaangażowanie w tworzenie lepszych praktyk w zakresie zamówień publicznych. 

Zapraszamy do śledzenia naszej strony internetowej i udziału w kolejnych spotkaniach Progr@mu, które mają na celu rozwijanie wiedzy i umiejętności.

Materiały

Kodeks Dobrych Praktyk ZP 2022
Kodeks​_Dobrych​_Praktyk​_ZP​_2022.pdf 1.30MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
06.07.2023 14:03 Wojciech Jóźwicki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wojciech Jóźwicki
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Webinarium: Kodeks dobrych praktyk jako nowa regulacja wewnętrzna w JST w zakresie Prawa zamówień publicznych (27 czerwca 2023 r.) 1.0 06.07.2023 14:03 Wojciech Jóźwicki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}