Webinarium: Skuteczna komunikacja podczas prowadzenia audytu wewnętrznego. Komunikowanie w mediach społecznościowych (29 października 2021 r.)
10.11.2021
W dniu 29 października 2021 r. odbyło się webinarium, tematem którego była: „Skuteczna komunikacja podczas prowadzenia audytu wewnętrznego. Komunikowanie w mediach społecznościowych”.
Wydarzenie skierowane zostało do audytorów wewnętrznych i usługodawców z jednostek sektora finansów publicznych.
Spotkanie rozpoczęła Pani Joanna Stachura, Dyrektor Departamentu Efektywności Wydatków Publicznych i Rachunkowości, która omówiła cel oraz główne założenia spotkania, a także przedstawiła prelegenta – Pana dr. hab. Jacka Trębeckiego, profesora Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Prowadzący na wstępie podkreślił rolę mediów społecznościowych (social media) we współczesnym świecie. Internet jako medium stał się dla wielu z nas miejscem pracy, nauki oraz rozrywki. Media społecznościowe zdominowały wirtualny świat, a jednocześnie stały się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia. Możliwość utworzenia prywatnego konta ułatwiła utrzymywanie relacji z innymi użytkownikami, a tym samym ustanowiła współczesną odpowiedź cyfrowego świata na pierwotną potrzebę poszukiwania kontaktu z drugim człowiekiem.
Podczas spotkania przeprowadzone zostały dwie ankiety. Pierwsza z nich dotyczyła korzystania naszych uczestników z Facebooka (co najmniej raz dziennie jakaś aktywność: post, komentarz, „lajk” etc.). Uzyskano zaskakujące wyniki: 27% ankietowanych udzieliło odpowiedzi twierdzącej, a 47% przeczącej.
Druga z ankiet miała na celu pozyskanie informacji nt. wykorzystywania mediów społecznościowych w aktywności zawodowej audytora wewnętrznego: 7% ankietowanych udzieliło odpowiedzi twierdzącej, a 53% przeczącej.
W dalszej części spotkania prelegent nawiązał do rezultatów pracy badawczej, z której wynikało, że umiejętności komunikacyjne stanowią jedną z najważniejszych kompetencji audytorów wewnętrznych. Jest to cecha, która w istotny sposób wpływa na budowanie zaufania między audytorem a audytowanym. Ponadto wyniki przeprowadzonych badań dowiodły, że wystąpił deficyt w zakresie umiejętności przekazywania informacji i raportowania. Środowisko audytorów wewnętrznych zauważa potrzebę podniesienia kompetencji w zakresie wystąpień publicznych, a także komunikowania się przez media.
Kolejnym punktem spotkania było omówienie statystyk dotyczących mediów społecznościowych na świecie oraz w Polsce. Zaprezentowane dane wyraźnie pokazują, że media cyfrowe, mobilne i społecznościowe stanowią wszechstronne i ogólnodostępne środowisko edukacyjno – zawodowe. Przy ich rozważnym wykorzystywaniu otwiera się szeroki wachlarz możliwości doskonalenia każdego obszaru naszego życia.
Końcowa część spotkania przeznaczona została na omówienie przykładów najczęściej występujących zagrożeń w internecie (włamania na profile, kradzież danych, phishing, złośliwe programy oraz hejt), a także wskazanie konsekwencji, na jakie te niebezpieczeństwa mogą narażać użytkowników.
Podsumowania wydarzenia dokonał Pan Wojciech Ogiela, Naczelnik Wydziału Koordynacji Kontroli Zarządczej i Audytu Wewnętrznego w Sektorze Publicznym, który podkreślił wagę omawianego problemu. Zaznaczył, że audytorzy wewnętrzni stanowią szczególną grupę zawodową, która w większym stopniu niż inni pracownicy powinna dbać o swój wizerunek i markę – przestrzeganie etyki, zaufanie i dobre imię są fundamentem tego zawodu.
Pan Wojciech Ogiela zaakcentował, że media społecznościowe mogą być wykorzystywane do kreowania wizerunku audytora wewnętrznego jako godnego zaufania profesjonalisty w swojej dziedzinie, z tego też powodu należy zachować szczególną ostrożność przy zamieszczaniu wpisów odnośnie życia prywatnego, jak również starannie selekcjonować udostępniane i „lajkowane” treści. To właśnie na ich podstawie inni użytkownicy sieci mogą dowiedzieć się o nas znacznie więcej, niż byśmy chcieli. Opłaca się poświęcić chwilę, by zadbać o swój wizerunek w sieci i rozważyć, co tak naprawdę chcemy światu o sobie powiedzieć, a co zatrzymać dla siebie.
Dziękujemy Państwu za liczną obecność i aktywne uczestnictwo w webinarium oraz wszystkie pozostawione opinie i komentarze. Wyniki przeprowadzonej ankiety ewaluacyjnej wskazują, że zdecydowana większość uczestników oceniła wydarzenie bardzo dobrze i dobrze.
Zapraszamy na kolejne webinaria w ramach Progr@mu. Szczegółowe informacje dotyczące kolejnych planowanych wydarzeń publikowane będą na bieżąco w Aktualnościach i Komunikatach na naszej stronie internetowej.
Materiały
Prezentacja z dnia 29 października 2021Prezentacja_z_dnia_29_października_2021.pdf 5.60MB
- Pierwsza publikacja:
- 10.11.2021 11:59 Wojciech Jóźwicki
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wojciech Jóźwicki
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Webinarium: Skuteczna komunikacja podczas prowadzenia audytu wewnętrznego. Komunikowanie w mediach społecznościowych (29 października 2021 r.) | 2.0 | 28.02.2024 06:29 Wojciech Jóźwicki |
Webinarium: Skuteczna komunikacja podczas prowadzenia audytu wewnętrznego. Komunikowanie w mediach społecznościowych (29 października 2021 r.) | 1.0 | 10.11.2021 11:59 Wojciech Jóźwicki |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP