W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Webinarium: Skuteczna komunikacja podczas prowadzenia audytu wewnętrznego. Komunikowanie w mediach społecznościowych (29 października 2021 r.)

10.11.2021

W dniu 29 października 2021 r. odbyło się webinarium, tematem którego była: „Skuteczna komunikacja podczas prowadzenia audytu wewnętrznego. Komunikowanie w mediach społecznościowych”.

Wydarzenie skierowane zostało do audytorów wewnętrznych i usługodawców z jednostek sektora finansów publicznych.

Spotkanie rozpoczęła Pani Joanna Stachura, Dyrektor Departamentu Efektywności Wydatków Publicznych i Rachunkowości, która omówiła cel oraz główne założenia spotkania, a także przedstawiła prelegenta – Pana dr. hab. Jacka Trębeckiego, profesora Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Prowadzący na wstępie podkreślił rolę mediów społecznościowych (social media) we współczesnym świecie. Internet jako medium stał się dla wielu z nas miejscem pracy, nauki oraz rozrywki. Media społecznościowe zdominowały wirtualny świat, a jednocześnie stały się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia. Możliwość utworzenia prywatnego konta ułatwiła utrzymywanie relacji z innymi użytkownikami, a tym samym ustanowiła współczesną odpowiedź cyfrowego świata na pierwotną potrzebę poszukiwania kontaktu z drugim człowiekiem.

Podczas spotkania przeprowadzone zostały dwie ankiety. Pierwsza z nich dotyczyła korzystania naszych uczestników z Facebooka (co najmniej raz dziennie jakaś aktywność: post, komentarz, „lajk” etc.). Uzyskano zaskakujące wyniki: 27% ankietowanych udzieliło odpowiedzi twierdzącej, a 47% przeczącej.

Druga z ankiet miała na celu pozyskanie informacji nt. wykorzystywania mediów społecznościowych w aktywności zawodowej audytora wewnętrznego: 7% ankietowanych udzieliło odpowiedzi twierdzącej, a 53% przeczącej.

W dalszej części spotkania prelegent nawiązał do rezultatów pracy badawczej, z której wynikało, że umiejętności komunikacyjne stanowią jedną z najważniejszych kompetencji audytorów wewnętrznych. Jest to cecha, która w istotny sposób wpływa na budowanie zaufania między audytorem a audytowanym. Ponadto wyniki przeprowadzonych badań dowiodły, że wystąpił deficyt w zakresie umiejętności przekazywania informacji i raportowania. Środowisko audytorów wewnętrznych zauważa potrzebę podniesienia kompetencji w zakresie wystąpień publicznych, a także komunikowania się przez media.

Kolejnym punktem spotkania było omówienie statystyk dotyczących mediów społecznościowych na świecie oraz w Polsce. Zaprezentowane dane wyraźnie pokazują, że media cyfrowe, mobilne i społecznościowe stanowią wszechstronne i ogólnodostępne środowisko edukacyjno – zawodowe. Przy ich rozważnym wykorzystywaniu otwiera się szeroki wachlarz możliwości doskonalenia każdego obszaru naszego życia.

Końcowa część spotkania przeznaczona została na omówienie przykładów najczęściej występujących zagrożeń w internecie (włamania na profile, kradzież danych, phishing, złośliwe programy oraz hejt), a także wskazanie konsekwencji, na jakie te niebezpieczeństwa mogą narażać użytkowników.

Podsumowania wydarzenia dokonał Pan Wojciech Ogiela, Naczelnik Wydziału Koordynacji Kontroli Zarządczej i Audytu Wewnętrznego w Sektorze Publicznym, który podkreślił wagę omawianego problemu. Zaznaczył, że audytorzy wewnętrzni stanowią szczególną grupę zawodową, która w większym stopniu niż inni pracownicy powinna dbać o swój wizerunek i markę – przestrzeganie etyki, zaufanie i dobre imię są fundamentem tego zawodu.

Pan Wojciech Ogiela zaakcentował, że media społecznościowe mogą być wykorzystywane do kreowania wizerunku audytora wewnętrznego jako godnego zaufania profesjonalisty w swojej dziedzinie, z tego też powodu należy zachować szczególną ostrożność przy zamieszczaniu wpisów odnośnie życia prywatnego, jak również starannie selekcjonować udostępniane i „lajkowane” treści. To właśnie na ich podstawie inni użytkownicy sieci mogą dowiedzieć się o nas znacznie więcej, niż byśmy chcieli. Opłaca się poświęcić chwilę, by zadbać o swój wizerunek w sieci i rozważyć, co tak naprawdę chcemy światu o sobie powiedzieć, a co zatrzymać dla siebie.

Dziękujemy Państwu za liczną obecność i aktywne uczestnictwo w webinarium oraz wszystkie pozostawione opinie i komentarze. Wyniki przeprowadzonej ankiety ewaluacyjnej wskazują, że zdecydowana większość uczestników oceniła wydarzenie bardzo dobrze i dobrze.

Zapraszamy na kolejne webinaria w ramach Progr@mu. Szczegółowe informacje dotyczące kolejnych planowanych wydarzeń publikowane będą na bieżąco w Aktualnościach i Komunikatach na naszej stronie internetowej.

Materiały

Prezentacja z dnia 29 października 2021
Prezentacja​_z​_dnia​_29​_października​_2021.pdf 5.60MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.11.2021 11:59 Wojciech Jóźwicki
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wojciech Jóźwicki
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Webinarium: Skuteczna komunikacja podczas prowadzenia audytu wewnętrznego. Komunikowanie w mediach społecznościowych (29 października 2021 r.) 2.0 28.02.2024 06:29 Wojciech Jóźwicki
Webinarium: Skuteczna komunikacja podczas prowadzenia audytu wewnętrznego. Komunikowanie w mediach społecznościowych (29 października 2021 r.) 1.0 10.11.2021 11:59 Wojciech Jóźwicki

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}