W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Fałszywe wiadomości e-mail wzywające do płatności w e-TOLL

25.03.2025

Zakapturzona osoba na ekranie komputera.
  • Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) ostrzega przed oszustami, którzy wysyłają fałszywe wiadomości ws. zaległych płatności w e-TOLL.
  • Informujemy, że System e-TOLL nigdy nie wysyła wiadomości e-mail zawierających linki do płatności.

Ostrzegamy przed fałszywymi wiadomościami e-mail wzywającymi do uregulowania płatności za przejazd w systemie e-TOLL. Jest to próba wyłudzenia danych o rachunkach bankowych użytkowników. Jeżeli otrzymałeś e-mail z informacją o nieopłaconym przejeździe w e-TOLL, który zawiera logo systemu e-TOLL oraz link do płatności, zignoruj go i nie klikaj w link. Podane linki kierują do niebezpiecznych witryn.

Przykładowa fałszywa wiadomość

Fałszywe wezwanie do zapłaty rzekomo od Departamentu Obsługi Klienta e-Toll. Zawiera logo e-Toll i nagłówek "Temat: Powiadomienie o Niezapłaconym Opłacie Drogowej". Dokument informuje o niezapłaconej opłacie drogowej na autostradzie A4, opisane są szczegóły przejazdu i kwota należnej opłaty i prośba o uregulowanie należności, a także informacja o konsekwencjach niezapłacenia (działania prawne). Podane są także dane kontaktowe do Centrum Obsługi Klienta, oraz linki "zapłać karę" oraz "nasza strona"

Co robić po próbie oszustwa?

Zachęcamy do korzystania z platformy CERT, która służy do zgłaszania wszelkich oszukańczych domen, smsów i innych incydentów w zakresie cyberbezpieczeństwa.