W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wnioski i skargi

Podstawa prawna skarg i wniosków

Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:

  • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572) Dział VIII Skargi i wnioski
  • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)
  • w Ministerstwie Finansów kwestię składania skarg i wniosków reguluje zarządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 12 października 2017 r. w sprawie postępowania ze skargami, wnioskami i petycjami w Ministerstwie Finansów (Dz. Urz. Min. Roz. i Fin. poz. 207)

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez organy lub jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności, dotyczące Szefa Krajowej Administracji Skarbowej lub organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej, sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Szef Krajowej Administracji Skarbowej wykonuje zadania m.in. przy pomocy zastępców Szefa Krajowej Administracji Skarbowej oraz dyrektorów komórek organizacyjnych urzędu obsługującego ministra.

Jak złożyć skargę lub wniosek

KLAUZULA INFORMACYJNA

dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku ze skargami, wnioskami i petycjami otrzymanymi przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z  04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), dalej RODO, Administrator informuje:

  1. Tożsamość i dane kontaktowe administratora

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szef Krajowej Administracji Skarbowej. Zgodnie z art. 12e ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 615 ze zm.) współadministratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister Finansów. Z Administratorem i współadministratorem można się kontaktować kierując korespondencję na adres:

  • Ministerstwo Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa

  • skrzynki podawczej na platformie ePUAP: /bx1qpt265q/SkrytkaESP

  • poczty elektronicznej: kancelaria@mf.gov.pl

  1. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych

Szef Krajowej Administracji Skarbowej oraz Minister Finansów wyznaczyli Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować kierując korespondencję na adres e-mail: iod@mf.gov.pl

  1. Cel przetwarzania danych osobowych i podstawy prawne

Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu rozpatrzenia Pani/Pana skargi, wniosku lub petycji. Podstawę prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych stanowią obowiązujące przepisy prawa, tj. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572), rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 rw sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5 poz. 46) oraz ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz. U. z 2018 r. poz. 870) w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

  1. Informacja o odbiorcach danych

Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty uprawnione do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Odrębną kategorię odbiorców stanowią podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora, w szczególności te, z którymi zawarto umowy na świadczenie usług serwisowych dla użytkowanych systemów informatycznych.

  1. Okres przechowywania danych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania określonych w pkt 3 lub do momentu wygaśnięcia obowiązków ciążących na Administratorze, a po upływie tego okresu będą archiwizowane zgodnie z okresem przewidzianym w przepisach prawa.

  1. Prawa osób, których dane dotyczą

W odniesieniu do danych, które zostały przekazane do Administratora w związku ze skierowaną skargą, wnioskiem lub petycją, przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:

  • dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO),

  • sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO),

  • ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.

W przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa, osobom których dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

  1. Informacja o obowiązku lub dobrowolności podania danych osobowych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wymaganym przepisami prawa jest niezbędne do rozpatrzenia Pani/Pana skargi, wniosku lub petycji. Brak podania danych uniemożliwi rozpatrzenie Pani/Pana skargi, wniosku lub petycji.

  1. Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu, w tym profilowaniu

Przetwarzane przez Administratora dane osobowe nie będą wykorzystywane do podejmowania zautomatyzowanych decyzji w indywidualnych przypadkach, w tym do profilowania, o którym mowa w art. 22 RODO.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
28.05.2019 11:35 Sylwia Stelmachowska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Anna Kosowska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wnioski i skargi 28.0 25.09.2024 10:28 Anna Ręczkowska
Wnioski i skargi 27.0 18.07.2024 14:42 Anna Ręczkowska
Wnioski i skargi 26.0 18.07.2024 11:10 Anna Ręczkowska
Wnioski i skargi 25.0 18.07.2024 11:09 Anna Ręczkowska
Wnioski i skargi 24.0 10.06.2024 15:00 Anna Ręczkowska
Wnioski i skargi 23.0 10.06.2024 14:57 Anna Ręczkowska
Wnioski i skargi 22.0 30.04.2024 12:42 Anna Ręczkowska
Wnioski i skargi 21.0 30.04.2024 11:45 Anna Ręczkowska
Wnioski i skargi 20.0 21.02.2024 09:05 Anna Ręczkowska
Wnioski i skargi 19.0 20.02.2024 09:13 Sylwia Stelmachowska
Wnioski i skargi 18.0 20.02.2024 09:09 Sylwia Stelmachowska
Wnioski i skargi 17.0 16.05.2023 15:47 Anna Ręczkowska
Wnioski i skargi 16.0 12.04.2023 11:08 Anna Ręczkowska
Wnioski i skargi 15.0 20.02.2023 11:19 Anna Ręczkowska
Wnioski i skargi 14.0 18.10.2022 11:23 Marcin Kropisz
Wnioski i skargi 13.0 10.05.2022 10:21 Marcin Kropisz
Wnioski i skargi 12.0 31.01.2022 10:38 Marcin Kropisz
Wnioski i skargi 11.0 21.12.2021 13:31 Marcin Kropisz
Wnioski i skargi 10.0 21.12.2021 13:00 Marcin Kropisz
Wnioski i skargi 9.0 03.11.2021 10:43 Marcin Kropisz
Wnioski i skargi 8.0 03.11.2021 10:39 Marcin Kropisz
Wnioski i skargi 7.0 03.11.2021 10:37 Marcin Kropisz
Wnioski i skargi 6.0 27.09.2021 09:49 Marcin Kropisz
Wnioski i skargi 5.0 12.07.2021 08:44 Marcin Kropisz
Wnioski i skargi 4.0 25.03.2021 13:40 Marcin Kropisz
Wnioski i skargi 3.0 25.03.2021 13:38 Marcin Kropisz
Wnioski i skargi 2.0 15.10.2020 08:39 Sylwia Stelmachowska
Wnioski i skargi 1.7 28.05.2019 13:57 Agata Golec
Wnioski i skargi 1.6 28.05.2019 13:50 Agata Golec
Wnioski i skargi 1.5 28.05.2019 13:23 Agata Golec
Wnioski i skargi 1.4 28.05.2019 12:57 Agata Golec
Wnioski i skargi 1.3 28.05.2019 12:53 Agata Golec
Wnioski i skargi 1.2 28.05.2019 12:48 Agata Golec
Wnioski i skargi 1.1 28.05.2019 12:38 Agata Golec
Wnioski i skargi 1.0 28.05.2019 11:35 Sylwia Stelmachowska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}