W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rośnie popularność usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”

09.05.2024

Na czerwonym polu symbol kalendarza, napis Umów wizytę w urzędzie skarbowym, kursor w kształcie dłoni, wskazujący pole z napisem.
  • W pierwszym kwartale 2024 r. podatnicy w całym kraju umówili przez usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” ponad 1,1 mln wizyt.
  • Najczęściej dotyczyły one spraw związanych z podatkami majątkowymi, rozliczeniem PIT lub uzyskaniem zaświadczenia.
  • 91 proc. osób było zadowolonych ze swojej wizyty w urzędzie. Średni czas obsługi podatnika to 17 minut.
  • Aby uniknąć stania w kolejce i mieć pewność szybkiego załatwienia sprawy warto zaplanować swoją wizytę. Można to zrobić nawet z 21-dniowym wyprzedzeniem.
  • Przypominamy, że nie trzeba umawiać wizyty, aby złożyć dokument w urzędzie.

Podatnicy, którzy chcą załatwić sprawę bezpośrednio w urzędzie skarbowym, nie stojąc w kolejce, mogą skorzystać z usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”. W jej ramach mogą m.in. elektronicznie zarezerwować wizytę w wybranym urzędzie, planując ją nawet na 21 dni wcześniej w konkretnym dniu i o wybranej godzinie.

Dzięki naszej usłudze podatnik może szybko załatwić nawet najbardziej skomplikowaną sprawę. Rezerwację wizyty ułatwia mu dostępny katalog spraw i wyszukiwarka usług. Dzięki tym narzędziom podatnik trafia do właściwego eksperta i uzyskuje informację, której potrzebuje. Nie wszystkie sprawy wymagają jednak spotkania z ekspertem. Jeśli podatnik przykładowo chce złożyć dokument nie musi umawiać się na wizytę

– podkreśla wiceminister finansów szef KAS Marcin Łoboda.

Umówienie wizyty w urzędzie skarbowym nie jest obowiązkowe. Rezerwując wizytę podatnik może jednak ustalić dogodny dla siebie termin spotkania, nie czeka w kolejce i szybko załatwi swoją sprawę podatkową.

Tylko w I kwartale 2024 r. klienci urzędów skarbowych umówili w całym kraju ponad 1,1 mln wizyt. Średni czas obsługi podatnika podczas umówionego spotkania wyniósł 17 minut. Z ankiet przeprowadzanych po umówionej wizycie wynika, że aż 91 proc. podatników było zadowolonych ze swojej wizyty.

Jak umówić lub odwołać wizytę

Najszybszym i najprostszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczą cztery kroki:

  1. wybór województwa oraz urzędu,
  2. wybór sprawy do załatwienia,
  3. wybór daty i godziny,
  4. podanie danych i numeru kontaktowego lub adresu email.

Po umówieniu wizyty na podany numer telefonu lub adres e-mail wysyłane jest potwierdzenie rezerwacji z informacją m.in. o stanowisku/pokoju, do którego podatnik powinien się zgłosić w dniu wizyty. Osoby, które umawiają wizytę co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymają dodatkowo SMS-owe przypomnienie.

Wizytę można też zarezerwować telefonicznie lub osobiście w urzędzie skarbowym. Większość wizyt (56 proc.) jest obecnie umawianych elektronicznie za pomocą specjalnego formularza na stronie wizyta.podatki.gov.pl

Jeśli podatnik nie może przyjść na umówioną wcześniej wizytę, ma możliwość jej odwołania. Można to zrobić telefonicznie – dzwoniąc do urzędu skarbowego lub internetowo – wypełniając formularz dostępny na stronie wizyta.podatki.gov.pl podając:

  • numer umówionej wizyty,
  • imię i nazwisko,
  • numer telefonu lub e-mail.

Wprowadzone dane powinny być takie same, jak dane, które podatnik podał podczas rejestracji. Dzięki odwołaniu wizyty na którą nie możemy przyjść, inna osoba będzie mogła umówić się w tym czasie do urzędu.

Po wizycie oceń usługę

Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym" i podała adres e-mail, otrzymuje po swojej wizycie wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. Wypełnienie ankiety jest dobrowolne. Pytania dotyczą ogólnego zadowolenia z wizyty i emocji które towarzyszyły klientowi podczas załatwiania sprawy. Dodatkowo zawarte są w niej dwa pytania otwarte, które umożliwiają ankietowanym przekazanie uwag dotyczących poszczególnych aspektów wizyty w urzędzie.

Zachęcamy wszystkich klientów do wypełniania ankiety. W ten sposób pozyskujemy opinie i wskazówki, które pozwalają nam cały czas podnosić jakość obsługi w Krajowej Administracji Skarbowej.

{"register":{"columns":[]}}