W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wyjaśnienie dotyczące wsparcia dla Urzędu Pracy dla Miasta Stołecznego Warszawy

14.05.2020

Minister Rodziny Pracy i Polityki Społecznej na dzień 13 maja br. ustalił dla Urzędu Pracy dla Miasta Stołecznego Warszawy limity środków Funduszu Pracy na finansowanie zadań określonych w art. 15zzb – 15zze ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych w kwocie 100 mln zł.

Urząd pracy otrzymał także limit środków na koszty obsługi zadań określonych w art. 15zzb – 15zze ww. ustawy w kwocie 500 tys. zł.


Dodatkowo w br. Urząd Pracy dla Miasta Stołecznego Warszawy dysponuje limitem na finansowanie innych fakultatywnych zadań w kwocie 3,0682 mln zł. Są to zadania, z których finansowane mogą być np.: informacja o usługach rynku pracy, poradnictwo zawodowe, badania i ekspertyzy, koszty szkolenia kadr, dodatki do wynagrodzeń dla niektórych stanowisk, rozwój i eksploatacja systemu teleinformatycznego.


Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zapewniło na rzecz Urzędu Pracy Miasta Stołecznego Warszawy nieodpłatnie dostęp do systemów teleinformatycznych, które dostosowane zostały do obsługi wniosków o wsparcie dla przedsiębiorców udzielane w ramach tarczy antykryzysowej COVID-19, w tym wniosków wnoszonych w postaci elektronicznej. Urząd Pracy Miasta Stołecznego Warszawy od lat dokonuje rozbudowy infrastruktury teleinformatycznej w ramach środków Funduszu Pracy, wydatkując na ten cel kwoty ok. 1 mln zł rocznie.

{"register":{"columns":[]}}