W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wyjaśnienie w związku z artykułem „Świadczenia 300+ i 500+. Urzędnicy zostaną zasypani wnioskami”, WirtualnaPolska.pl, 23.05.2018 r.

25.05.2018

W związku z artykułem „Świadczenia 300+ i 500+. Urzędnicy zostaną zasypani wnioskam” opublikowanym w na witrynie WirtualnaPolska.pl, MRPiPS wyjaśnia.

Należy podkreślić, że projekt Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”, przewiduje zapewnienie odpowiedniego poziomu finansowania obsługi tego programu przez gminy,  w szczególności finansowania wynagrodzeń pracowników, którzy będą to zadanie realizować.

Istotne jest także, że postępowanie dotyczące ustalenia prawa do świadczenia dobry start będzie bardzo proste, oparte o prosty wniosek z niewielką ilością danych. W ramach postępowania w sprawie świadczenia dobry start nie będzie  przeprowadzany test dochodowy, ponieważ prawo do niego nie będzie uzależnione od kryterium dochodowego. Ponadto, w celu usprawnienia i przyspieszenia procesu przyznawania świadczenia, nie będzie konieczności wydania i doręczenia decyzji administracyjnej (decyzja byłaby wydawana jedynie w przypadku odmowy przyznania świadczenia i w sprawach świadczeń nienależnie pobranych). Osoby ubiegające się otrzymają informację o przyznaniu świadczenia na podany we wniosku adres e-mail, zaś w przypadku braku adresu e-mail, zostaną poinformowane  o możliwości osobistego odbiory informacji o przyznaniu świadczenia - nieodebranie takiej informacji nie będzie jednak wstrzymywało wypłaty świadczenia.

Bardzo ważnym ułatwieniem, które ograniczy ewentualne kolejki w urzędach, będzie uruchomienie możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną. Wnioski będzie można składać zarówno przy pomocy za pomocą portalu Emp@tia Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, jak i bankowości elektronicznej (na wzór świadczenia 500+).

Należy zauważyć, że sprawny przebieg procesu przyjmowania i rozpatrywania wniosków zależy w dużej mierze od sposobu organizacji tego procesu w gminach, które mają dużą swobodę we wprowadzaniu optymalnych rozwiązań w tym zakresie.

 

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
31.10.2018 19:52 Biuro Promocji
Pierwsza publikacja:
31.10.2018 19:52 Biuro Promocji
{"register":{"columns":[]}}