W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zmiany w warunkach przyznawania i umarzania niskooprocentowanej pożyczki – ułatwienia dla przedsiębiorców

28.04.2020

Uproszczenie warunków umarzania niskooprocentowanej pożyczki i rozszerzenie grupy podmiotów uprawnionych do skorzystania z niej to korzystne zmiany dla przedsiębiorców. Wystarczy, że pożyczkobiorca będzie prowadził działalność gospodarczą przez 3 miesiące od dnia udzielenia pożyczki. Nowe zasady w tym obszarze mają zastosowanie do wszystkich pożyczek, także tych udzielonych przed wejściem w życie zmian.

Wprowadzone zostały zasadnicze zmiany w warunkach przyznawania i umarzania niskooprocentowanej pożyczki dla przedsiębiorców: rozszerzono grupę podmiotów uprawnionych do skorzystania z tej formy wsparcia i uproszczono warunki umarzania pożyczek. Wystarczy, że pożyczkobiorca będzie prowadził działalność gospodarczą przez 3 miesiące od dnia udzielenia pożyczki. Nowe zasady w tym obszarze mają zastosowanie do wszystkich pożyczek, także tych udzielonych przed wejściem w życie zmian. 

Aneksowanie umów udzielonych przed 17 kwietnia

Pożyczka to instrument finansowania działalności gospodarczej w warunkach pandemii. Z uwagi na trudną sytuację przedsiębiorców podczas epidemii wirusa COVID-19, wprowadzone zostały korzystne dla nich zmiany rozszerzające krąg podmiotów uprawnionych do pożyczki oraz uproszczono warunki umorzenia pożyczki.
W przypadku pożyczek udzielonych mikroprzedsiębiorcom do dnia 17 kwietnia włącznie, ze względu na cywilnoprawny charakter umów, pojawiła się konieczność ich aneksowania.

Aneksowanie umów również drogą elektroniczną

Urzędy pracy zostały poinformowane, że zawarcie aneksów powinno nastąpić przed upływem trzech miesięcy od podpisania umowy o pożyczkę. Aneks może zostać podpisany drogą elektroniczną (profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym), analogicznie jak umowa. 
Urzędy pracy zostały także poinformowane, że ze względu na bezpieczeństwo przedsiębiorców i pracowników, nie należy wzywać klientów, którzy wcześniej komunikowali się z urzędem przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego do osobistego stawiennictwa w urzędzie, tylko kontynuować korespondencję drogą elektroniczną. 
Realizacja kolejnych pożyczek w jak najszybszy sposób pozostaje w dalszym ciągu priorytetem.

Celem powyższych rozwiązań jest objęcie wsparciem wszystkich mikroprzedsiębiorców ubiegających się o udzielenie pożyczki i jej umorzenie, na tych samych korzystnych zasadach.
 

{"register":{"columns":[]}}