Organizatorzy turnusów rehabilitacyjnych
Wydawanie zawiadomień o wpisie do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych, w których uczestniczą osoby niepełnosprawne korzystające z dofinansowania ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Niezbędne dokumenty
Chcąc uzyskać wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych, w których uczestniczą osoby niepełnosprawne korzystające z dofinansowania PFRON należy złożyć wniosek o wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych.
Do wniosku należy dołączyć następujące załączniki:
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej – w przypadku osób fizycznych prowadzących tę działalność;
- aktualny wypis z rejestru sądowego lub inny dokument potwierdzający osobowość prawną jednostki – w przypadku jednostek posiadających osobowość prawną;
- dokument potwierdzający istnienie jednostki - w przypadku jednostek nieposiadających osobowości prawnej;
- oświadczenie o nieposiadaniu wymagalnych zobowiązań wobec Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
- informacja o prowadzonej, w okresie ostatnich dwóch przed datą złożenia wniosku organizatora turnusów, działalności na rzecz osób niepełnosprawnych, z uwzględnieniem rodzajów i form tej działalności oraz liczby osób niepełnosprawnych objętych tą działalnością;
- statut, w przypadku jego posiadania;
- nazwę banku i numer własnego rachunku bankowego;
- program dla określonego we wniosku rodzaju turnusu, z uwzględnieniem rodzaju dysfunkcji lub schorzenia osób, do których jest adresowany, i określeniem składu kadry odpowiedzialnej za realizację danego turnusu.
Tworząc program turnusu rehabilitacyjnego uwzględnij zapis art. 10 c ust. 6 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i § 9 ust. 1 pkt 8 oraz § 12 ust. 2 – 6 rozporządzenia w sprawie turnusów rehabilitacyjnych.
Kopie dokumentów załączonych do wniosku muszą być uwierzytelnione, przez osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu.
Kto może złożyć wniosek
Wniosek mogą złożyć:
- osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą,
- osoby prawne,
- jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej,
- którzy prowadzą co najmniej 2 lata działalność na rzecz osób niepełnosprawnych.
Miejsce złożenia dokumentów
Dokumenty możesz wysłać pocztą na adres:
Lubelski Urząd Wojewódzki
Wydział Polityki Społecznej
ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin
lub złożyć osobiście w Biurze Obsługi Klienta – parter, ul. Spokojna 4.
Istnieje możliwość złożenia wniosku w formie elektronicznej za pośrednictwem Portal Informacyjno-Usługowego (PIU) Emp@tia (ON-1 wniosek o wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych).
Bezpośrednią informację możesz uzyskać pod numerem telefonu: (81) 742 42 64, (81) 742 4 449 lub w pokoju nr 11 Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie przy ul. Spokojnej 4.
Informacje dodatkowe
Wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych nadaje się na okres 3 lat.
Organizator turnusu, który uzyskał wpis do rejestru, jest obowiązany do niezwłocznego powiadomienia Wojewody o każdej zmianie warunków stanowiących podstawę uzyskania wpisu do rejestru.
Wojewoda wykreśla organizatora turnusu z rejestru w przypadku:
- niespełnienia warunków określonych w rozporządzeniu w sprawie turnusów rehabilitacyjnych;
- uniemożliwienia kontroli organizatora turnusu.
Sprawozdawczość
Organizatorzy turnusów rehabilitacyjnych, do dnia 31 stycznia, mają obowiązek przekazywać Wojewodzie Lubelskiemu, informację o zrealizowanych w poprzednim roku kalendarzowym turnusach rehabilitacyjnych za pomocą niniejszego formularza.