Ulgi w zapłacie należności Skarbu Państwa
Postępowania dotyczą udzielania ulg w spłacie należności Skarbu Państwa w postaci umorzenia, rozłożenia na raty lub odroczenia terminu płatności.
Kogo dotyczy
Prawo do złożenia wniosku o udzielenie ulgi zagwarantowane jest każdemu zobowiązanemu do zapłaty należności Skarbu Państwa. Wniosek można składać w interesie własnym lub innej osoby za jej zgodą (formalnym upoważnieniem lub pełnomocnictwem).
Sposób wypełnienia dokumentów
Pisemny wniosek.
Niezbędne dane we wniosku:
- imię i nazwisko (nazwa) wnioskodawcy;
- adres (siedziba) wnioskodawcy;
- opis wnoszonego żądania (rodzaj i zakres ulgi, rodzaj pomocy np. pomoc de minimis);
- podpis wnioskodawcy (osoby uprawnionej).
Wymagane opłaty
Opłata skarbowa - 10 zł.
W przypadku postępowań kończących się wydaniem decyzji administracyjnej należy wnieść opłatę skarbową na rachunek Urzędu Miasta Lublin o nr 95 1240 2092 9329 9200 0620 0000.
O obowiązku wniesienia opłaty wnioskodawca zostanie poinformowany pismem.
Termin złożenia dokumentów
Wniosek można wnieść w dowolnym, wybranym przez siebie terminie, po wydaniu przez właściwy organ dokumentu (np. postanowienia, wyroku, decyzji) nakładającego obowiązek zapłaty należności.
Miejsce składania wniosków
Wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą telefaksu, a także ustnie do protokołu.
Podania utrwalone w postaci elektronicznej wnosi się na adres do doręczeń elektronicznych. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, podania wniesione na adres poczty elektronicznej organu administracji publicznej pozostawia się bez rozpoznania.
Wnioski można złożyć:
- pocztą tradycyjną: Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie, ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin;
- osobiście w Punkcie Obsługi Klienta Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie lub delegaturach Urzędu: poniedziałek-piątek, w godz. 7.30-15.30;
- za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP): adres skrytki Urzędu: /luwwlublinie/ezd.
Na każdym etapie prowadzonego postępowania wnioskodawca (osoba upoważniona) może zapoznać się z aktami sprawy.
W celu zapoznania się z aktami sprawy należy skontaktować się z osobą prowadzącą daną sprawę pod numerem telefonu podanym w przesyłanych pismach.
Akta można przeglądać w pokoju 242/243 pod nadzorem pracownika Urzędu.
Termin załatwienia sprawy
Organ właściwy do załatwienia sprawy powinien rozpatrzyć wniosek bez zbędnej zwłoki albo w terminie:
- 1 miesiąca od dnia wszczęcia postępowania (w przypadku spraw wymagających postępowania wyjaśniającego) lub
- 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych).*
Udzielenie bądź odmowa udzielenia ulgi następuje w drodze decyzji administracyjnej lub oświadczenia woli.
*Do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Tryb odwoławczy
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia sprawy przysługuje prawo do złożenia odwołania do Ministra Finansów za pośrednictwem Wojewody Lubelskiego.
Odwołanie należy wnieść w terminie 14 dni od daty odebrania decyzji.
Od oświadczeń woli Wojewody Lubelskiego nie przysługuje tryb odwoławczy.
Jednostka odpowiedzialna za załatwienie sprawy
Wydział Finansów i Budżetu
Oddział rachunkowości
ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin, pok. 242, 243
tel.: 81 74 24 320, 81 74 24 202, 81 74 24 321, 81 74 24 172, 81 74 24 525
e-mail: sekfin@lublin.uw.gov.pl
Materiały
Wykaz dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia sprawy dotyczący osób fizycznychwykaz_dok_niezbednych_do_rozpatrzenia_sprawy_dot_osob_fizycznych.pdf 0.09MB Wykaz dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia sprawy dotyczący osób fizycznych, w przypadku, gdy nałożona należność jest związana z prowadzoną działalnością gospodarczą
dok_niezbedne_do_rozpatrzenia_sprawy_dot_osob_fiz_nałozona_naleznosc_zwiazana_z_prowadzona_dzialalnoscia_gospodarcza.pdf 0.11MB Wykaz dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia sprawy dotyczący osób fizycznych, w przypadku, gdy nałożona należność jest związana z prowadzoną działalnością w rolnictwie lub rybołówstwie
wyk_dok_dot_osob_fiz_prowadzona_dzialalnosc_rolnictwo_rybolowstwo.pdf 0.10MB Wykaz dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia sprawy dotyczący osób prawnych
wyk_dok_niezbednych_do_rozpatrzenia_sprawy_dot_osob_prawnych.docx 0.01MB Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, wynikający z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53 poz. 311, z późn. zm.)
formularz_pomoc_de_minimis.DOC 0.29MB Instrukcja wypełniania formularza o pomoc de minimis
Instrukcja_wypełniania_części_D_formularza_o_pomoc_de_minimis_do_Załącznika_nr_5.pdf 0.15MB Oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej przez wnioskodawcę w ostatnich 3 latach podatkowych
oswiadczenie_o_wielkosci_pomocy_de_minimis.docx 0.01MB Oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w okresie ostatnich 3 lat podatkowych
oswiadczenie_o_nieotrzymaniu_pomocy_de_minimis.docx 0.01MB Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę wynikający z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121 poz. 810)
form_inf_przedstawianych_przez_wnioskodawce.doc 0.04MB