W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Patronat Wojewody

Ogólne informacje

Patronatem Wojewody Lubelskiego lub jego uczestnictwem w Komitecie Honorowym mogą być objęte przedsięwzięcia o zasięgu regionalnym, ogólnopolskim lub międzynarodowym, organizowane na terenie województwa lubelskiego, mające wyjątkowe znaczenie dla województwa, wysoki poziom organizacyjny oraz ustaloną renomę.

Objęcie patronatem przez Wojewodę Lubelskiego lub uczestnictwo Wojewody Lubelskiego w Komitecie Honorowym jest wyróżnieniem przedsięwzięcia, podkreślającym jego szczególny charakter i znaczenie. Przyjęcie patronatu lub uczestnictwa w Komitecie Honorowym nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego lub organizacyjnego.

W przypadku wydarzeń cyklicznych o Honorowy Patronat lub uczestnictwo w Komitecie Honorowym należy występować każdorazowo.

Procedura uzyskania patronatu

Z wnioskiem o przyznanie patronatu lub uczestnictwa w Komitecie Honorowym występuje organizator lub osoba przez niego upoważniona. Uzyskanie patronatu jest bezpłatne. Procedura załatwiania sprawy wygląda następująco:

  1. Należy pobrać i wypełnić wniosek znajdujacy się w materiałach umieszczonyh poniżej. Do wniosku należy dołączyć szczegółowy program lub regulamin przedsięwzięcia.

    Ważne! Wniosek wraz z załącznikami powinien zostać złożony nie później niż 2 miesiące przed planowanym rozpoczęciem przedsięwzięcia. Wniosek złożony po tym terminie może nie być rozpatrzony.

    Pomoc przy wypełnianiu wniosku:
    • w punkcie 2. „Organizator” należy podać nazwę, adres oraz dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za realizację projektu;
    • punkt 6. „Współorganizatorzy/partnerzy/” powinien zawierać nazwę, adres oraz rolę współorganizatora/partnera w realizacji projektu;
    • w punkcie 8. „Historia przedsięwzięcia” proszę o uwzględnienie informacji, czy poprzednie edycje przedsięwzięcia były objęte patronatem Wojewody Lubelskiego;
    • w punkcie 9. „Inne, uzyskane lub planowane do uzyskania patronaty” należy wymienić wszystkie instytucje oraz wyszczególnić, które patronaty zostały już przyznane i wskazać datę ich otrzymania;
    • wniosek powinien zostać podpisany przez podmiot organizujący przedsięwzięcie.
  2. Wniosek może być:
    • przesłany pocztą tradycyjną na adres: Wojewoda Lubelski, ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin;
    • przesłany pocztą elektroniczną na adres: wojewoda@lublin.uw.gov.pl;
    • przesłany na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej – ePUAP;
    • złożony w Punkcie Obsługi Klienta Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie.
  3. Należy czekać na decyzję. Wniosek powinien być rozpatrzony bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż 30 dni od daty otrzymania wniosku. O decyzji Wojewody organizator jest niezwłocznie informowany na piśmie. Wnioskodawcy nie przysługuje tryb odwoławczy. Odmowa objęcia patronatem jest ostateczna i nie wymaga uzasadnienia.

    Ważne! Organizator może posługiwać się informacją o przyznanym wyróżnieniu dopiero po otrzymaniu odpowiedzi z Biura Wojewody LUW.

Procedura po uzyskaniu patronatu

  1. Organizator przedsięwzięcia, któremu został nadany patronat lub wyrażona została zgoda na uczestnictwo Wojewody Lubelskiego w Komitecie Honorowym, zobowiązany jest do:
    • przesłania zaproszenia do udziału w przedsięwzięciu. Decyzja pozytywna nie gwarantuje jednak obecności Wojewody ani jego przedstawiciela w wydarzeniu;
    • poinformowania uczestników o przyznanym wyróżnieniu;
    • umieszczenia informacji na ten temat we wszystkich materiałach promocyjnych, reklamowych i informacyjnych;
    • zadbania o zaistnienie faktu otrzymania patronatu lub zgody na uczestnictwo Wojewody Lubelskiego w Komitecie Honorowym w przekazach medialnych, dotyczących przedsięwzięcia. Logotyp może być przesłany elektronicznie na adres e-mail podany przez organizatora. 
  2. Organizator zobowiązany jest złożyć sprawozdanie z przebiegu przedsięwzięcia.

    Sprawozdanie, zawierające opis przebiegu przedsięwzięcia, dokumentację fotograficzną lub audiowizualną, materiały promocyjne, powinno zostać złożone w Biurze Wojewody LUW w terminie 14 dni od jego zakończenia

Niewywiązanie się ze zobowiązań, zawartych w punktach 1 i 2 może stanowić podstawę do odmowy przyznania organizatorowi Patronatu Wojewody Lubelskiego w przyszłości.

W szczególnie uzasadnionych przypadkach Wojewoda Lubelski może odebrać przyznane wyróżnienia. O odebraniu Patronatu Wojewody Lubelskiego lub wycofaniu zgody na uczestnictwo w Komitecie Honorowym organizator jest informowany niezwłocznie na piśmie.

Jednostka odpowiedzialna za załatwienie sprawy

Biuro Wojewody
ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin
Magdalena Zgierska
telefon: 81 74 24 336
email: wojewoda@lublin.uw.gov.pl

Materiały

Wniosek o przyznanie Honorowego Patronatu Wojewody Lubelskiego oraz uczestnictwa Wojewody Lubelskiego w Komitecie Honorowym
Wniosek​_o​_przyznanie​_patronatu.doc 0.03MB
Patronat honorowy - karta usługi
Patronat​_honorowy​_-​_karta​_usługi.pdf 0.22MB
Regulamin przyznawania Honorowego Patronatu Wojewody Lubelskiego oraz uczestnictwa Wojewody Lubelskiego w Komitetach Honorowych
Regulamin​_przyznawania​_Honorowego​_Patronatu​_Wojewody​_Lubelskiego​_oraz​_uczestnictwa​_Wojewody​_Lubelskiego​_w​_Komitetach​_Honorowych.pdf 0.12MB
Zarządzenie Nr 61 Wojewody Lubelskiego z dnia 01 marca 2012 r.
Zarządzenie​_Nr​_61​_Wojewody​_Lubelskiego​_z​_dnia​_01​_marca​_2012​_r.pdf 0.11MB
{"register":{"columns":[]}}