W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Skargę lub wniosek może złożyć każdy. Treść skargi może dotyczyć zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenia praworządności lub interesów osoby, a także przewlekłego lub biurokratycznego załatwienia sprawy. Przedmiotem wniosku mogą być sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Wojewoda Lubelski, Wicewojewoda Lubelski lub Dyrektor Generalny LUW w Lublinie, a w przypadku ich nieobecności osoba przez nich upoważniona, przyjmują interesantów w każdy wtorek w godz. 14.30-16.00 po wcześniejszym uzgodnieniu z wyznaczonym pracownikiem Biura Wojewody LUW w Lublinie ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin, tel. 81 74 24 780.

Lubelski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godz. 9.00-16.00 w pokoju nr 328 (Lublin, ul. Lubomelska 1-3 – p. III) po wcześniejszym uzgodnieniu terminu – tel. 81 74 24 374, e-mail: igk@lublin.uw.gov.pl.

Miejsce złożenia dokumentów

Skargi i wnioski można wnieść pisemnie, drogą elektroniczną lub ustnie do protokołu:

  • osobiście: Punkt Obsługi Klienta, ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin, poniedziałek-piątek, w godz. 7.30-15.30;
  • pocztą tradycyjną na adres: Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie, ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin;
  • drogą elektroniczną: e-mail: poczta@lublin.uw.gov.pl;
  • za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP): adres skrytki Urzędu: /luwwlublinie/ezd;
  • ustnie do protokołu.

Wzór wniosków

Nie ma prawnie obowiązujących wzorów wniosków i formularzy w zakresie skarg i wniosków. Należy napisać je samodzielnie, a obowiązkowo powinny znaleźć się tam informacje:

  • imię i nazwisko,
  • adres,
  • treść skargi ujęta w sposób zwięzły,
  • konieczny podpis

UWAGA: Skargi, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. Obowiązek podania danych dotyczy także skarg i wniosków przesyłanych za pomocą poczty elektronicznej.

W przypadku wniesienia skargi lub wniosku ustnie do protokołu wymagane jest przedstawienie przez osobę zgłaszającą skargę lub wniosek dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości. Protokół podpisują wnoszący skargę lub wniosek z podaniem imienia, nazwiska i adresu oraz przyjmujący zgłoszenie.

Termin złożenia dokumentów

Skargę lub wniosek można wnieść w dowolnym terminie.

Jednostka odpowiedzialna za załatwienie sprawy

Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Wydział Prawny, Nadzoru i Kontroli
ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin
tel.: 81 74 24 327
fax: 81 74 24 234
e-mail: sekprawo@lublin.uw.gov.pl

Sposób załatwienia sprawy

Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można będzie ustalić ich przedmiotu, podmiot wnoszacy zostanie wezwany do złożenia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi, wniosku bez rozpoznania.

Następnie, zostanie przesłane zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi zawierające: oznaczenie organu od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona, podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Jeżeli zawiadomienie sporządzone zostało w formie dokumentu elektronicznego jest opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi zawiera ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne oraz pouczenie, że w przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania podmiotu wnoszącego.

Termin załatwienia sprawy

Załatwienie skargi lub wniosku w postaci pisemnej odpowiedzi powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W razie niezałatwienia sprawy w terminie, podmiot wnoszący zostanie zawiadomiony o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia sprawy.

Jeżeli organ, który otrzymał skargę lub wniosek nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, przekazać skargę lub wniosek właściwemu organowi. Podmiot wnoszący zostanie zawiadomiony o przekazaniu skargi do innego organu lub otrzyma informację o organie właściwym do rozpatrzenia skargi lub wniosku.

Tryb odwoławczy

Postępowanie w sprawach skarg jest jednoinstancyjnym uproszczonym postępowaniem administracyjnym co oznacza, że nie ma prawa do odwołania ani możliwości zaskarżenia.

W przypadku niezałatwienia wniosku w terminie lub niezadowolenia ze sposobu załatwienia wniosku, podmiot wnoszący ma prawo wniesienia skargi w trybie określonym w Dziale VIII Kodeksu postępowania administracyjnego. 

Informacje dodatkowe

Przyjęcia klientów w sprawach skarg i wniosków:

  • wyznaczony pracownik Punktu Obsługi Klienta lub delegatury Urzędu, codziennie w godzinach pracy Urzędu (7.30-15.30), spisuje w formie protokołu skargi lub wnioski składane ustnie przez interesantów w sprawach dotyczących działalności Urzędu i jego delegatur, jednostek zespolonej administracji rządowej oraz innych jednostek organizacyjnych podporządkowanych Wojewodzie;
  • Wojewoda Lubelski, Wicewojewoda Lubelski lub Dyrektor Generalny LUW w Lublinie, a w przypadku ich nieobecności osoba przez nich upoważniona, przyjmują interesantów w każdy wtorek w godz. 14.30-16.00;
  • zapisy do Wojewody, Wicewojewodów i Dyrektora Generalnego prowadzone są w Biurze Wojewody, ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin, tel. 81 74 24 780;
  • dane osobowe osób zgłaszających skargi, wnioski są przetwarzane w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim w Lublinie na zasadach określonych przepisami prawa (szczegóły w załączniku Klauzula informacyjna).

Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych jest Wojewoda Lubelski.
  2. Siedzibą Wojewody Lubelskiego jest Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie, ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin.
  3. W sprawie przetwarzania danych osobowych można kontaktować się:
    • listownie: ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin;
    • telefonicznie: 81 74 24 111;
    • e-mailem: iod@lublin.uw.gov.pl.
  4. Dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia złożonej skargi lub wniosku na podstawie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, z późn. zm.).
  5. Dane osobowe będą przekazywane upoważnionym pracownikom Urzędu, którzy muszą mieć dostęp do danych w celu rozpatrzenia skargi lub wniosku.
  6. Jeśli Wojewoda Lubelski nie jest organem właściwym do rozpatrzenia skargi lub wniosku dane osobowe mogą zostać przekazane, zgodnie z właściwością, do rozpatrzenia innym uprawnionym organom na podstawie przepisów prawa.
  7. Dane osobowe będą przetwarzane przez czas niezbędny do rozpatrzenia skargi lub wniosku oraz przez okres zgodny z kategorią archiwalną, wynikającą z Jednolitego rzeczowego wykazu akt organów zespolonej administracji rządowej w województwie i urzędów obsługujących te organy.
  8. Podmiot wnoszący ma prawo dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania, a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna, że przetwarzanie danych narusza przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE danych osobowych (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  9. Podanie danych osobowych jest konieczne do rozpatrzenia skargi lub wniosku. W przypadku braku danych osobowych skarga lub wniosek nie zostanie rozpatrzony.
  10. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegać profilowaniu.
{"register":{"columns":[]}}